19-06-2010, 02:25 PM
Ja, jeg kan jo lige så godt - først som sidst - gå til bekendelse: Jeg er blevet kedelig !
Hvorfor nu det ? Jo, jeg har købt en PO
Når jeg tidligere har set billeder af uret, så syntes jeg, at det virkede en anelse kedeligt i designet. Viserne, skiveteksten og helium escape valven gjorde også, at jeg holdt mig fra at anskaffe mig en. Efterhånden, som jeg læste op på modellen, så lærte jeg, at urets visere kan betegnes som en "homage" til den første Seamaster 300, som kom i 1957. Både skivens kardinal-tal og markeringer er også inspireret af samme diver. Sådan noget kan jeg jo godt lide, så stille og roligt, så faldt jeg for modellen
Idag, der kom den så - min "hybrid", som jeg kalder den, da den er en krydsning mellem de to "rigtige" (og først udgivne) PO´er. Jeg ER allerede igang med at lede efter en orange lynette til uret, så der kan komme lidt farve på drengen
Urets finish har imponeret mig. Bagkasse og lænke er simpelthen super godt lavet i denne prisklasse, ligesom kassen også er rigtig velforarbejdet. At skive og visere har hentet inspiration fra en tidligere Omega-model kan jeg godt lide, da det er med til at holde en tradition i hævd. Værket har jeg ikke nærstuderet endnu, men det glæder mig, at uret går spot on
Nok snak - frem med billederne
Fantastisk bagkassefinish

Lænken er super blød, lækker og velforarbejdet - ingen blanke led her

Skiven chancerer fra grå, sort og over til blå - alt efter lyset.

De 45,5mm føles slet ikke så voldsomme, da der er gjort meget for at få uret til at syne og føles mindre.

Lys i lygten kan den også få
Hvorfor nu det ? Jo, jeg har købt en PO
Urets finish har imponeret mig. Bagkasse og lænke er simpelthen super godt lavet i denne prisklasse, ligesom kassen også er rigtig velforarbejdet. At skive og visere har hentet inspiration fra en tidligere Omega-model kan jeg godt lide, da det er med til at holde en tradition i hævd. Værket har jeg ikke nærstuderet endnu, men det glæder mig, at uret går spot on
Fantastisk bagkassefinish

Lænken er super blød, lækker og velforarbejdet - ingen blanke led her

Skiven chancerer fra grå, sort og over til blå - alt efter lyset.

De 45,5mm føles slet ikke så voldsomme, da der er gjort meget for at få uret til at syne og føles mindre.

Lys i lygten kan den også få
De venligste hilsner, John

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)