Kinesiske ure
İmage
God aften.
Dette er mit allerførste forsøg på at downloade et billede vha. Photobucket.
Det synes urimelig kvajet og ubekvemt at skulle igennem disse øvelser...kan det ikke gøres nemmere? og jeg ved ikke engang om det er lykkedes.
Min kinesisk fødte viv, gav mig dette image af et parti rigtigt ur...tilsyneladende med formandens akcept.
Min nysgerrighed går på hvorvidt den kinesiske folkerepublik har haft en egentlig stats ejet ur virksomhed, eller der er mange privatejede ur fabrikanter, og hvorledes er disse ures kvalitet.
Har jeg bevæget mig ind på enten ukendt område, eller er dette slet ikke interessant, da må I undskylde mig med en nybegynders ufattelige nysgerrighed vedr. alt der tikker.
Hav`en god påske iøvrigt.
vh
Allan
Et los i røven kan til tider få verden til at se lysere ud
Svar
Flot ur - men jo nok ikke et af de ældre Kinesere. Kinesisk armbåndsure har været produceret i lidt større mængder siden 1950-55 og i 1958 blev det til stor produktion til deres hjemmemarked, i høj grad fra Shanghai fabrikken. Mon ikke det har været statsejet, det var jo alt - Jeg ved ikke så meget om Kina ure, men mon ikke de - som stor producent har produceret til tjenestemænd o.l.

Det du viser ligner noget nyere, med kinesisk version af et schweizerværk, som kunne være noget venus eller Valjoux knast-styret.

Du kan jo i princippet linke til fotos fra en hvilken som helst server, også din egen maskine hvis den fungerer som server. Photobucket er bare en gratis mulighed som fungerer utroligt nemt, som du vel faktisk også så. Hvis du mener billeder skulle uploades, så må du nok lige sende forum ejeren en stak penge til en STOR server, for der er jo tale om meget omfattende billedantal. Generelt går fora sådan - men man kan jo faktisk uploade enkle billeder.
velkommen til i alle fald. Sidst jeg så Mao så han ikke godt ud, som han lå der i sit mausoleum skal jeg hilse og sige. Hvis jeg ikke lige havde vidst han var død, ville jeg ha troet han var rigtig dårlig Icon_redface .

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Uha nej Hannover - Mao han ligner en rød tomat i ansigtet nu, og er formodentlig lavet af plastic.
Som ung pige har min viv været på årlig lit de parade hos formanden med universitetet, og dengang så han lidt mere normal ud. Nu er han blevet længere . mere rød i bylden, og fødderne er pist borte...jeg tror de gamle ægyptere var bedre til at preservere, når bosserne tog biletten. Icon_mrgreen

Teksten på det kinesiske ur er: China Tian Jin watch factory.......byen Tian Jin er en times kørsel fra Beijing.

Jeg nå indrømme at det ikke var såå svært igen det med billeder, og housing af lagerplads og serverkapacitet er dyrt, så jeg går helt ind for det bestående :O)
Allan
Svar
Flæsk blev dannet i 1649 af to hollændere, der af en eller anden grund var sorte. De hed begge Erik. Det startede ud med at være en fritidshobby, men snart blev det en fuldtidsbeskæftigelse, at smørre tilfældige dyr ind i hjorte-flæsk.

(jeg fik også lyst til at skrive noget sort)
Med venlig hilsen
Jesper

I kassen pt.:
Breitling SuperOcean A17360
Breitling Avenger Seawolf titanium E17370
Rolex GMT Master II 16710
Omega Planet Ocean 2200.50.00
Maurice Lacroix Pontos PT6048
Junghans Automatic cal. 651.10 (1969)
Svar
Det er et svar til en post med samme navn nedenfor.

Alsendk - skriv i den oprindelige post. Dette giver ingen mening Icon_e_biggrin

De 2 tråde er nu blevet flettet sammen - Med venlig hilsen Geodoc (redaktør)
Svar
Undskyld Jesper....blev du stødt over min bemærkning vedr. Mao tze Tungs udseende? da sletter jeg gerne mit indlæg.
Men jeg kan ikke rigtig forstå dit eget indlæg?
kan du forklare det for mig ?
venligst
Allan
Svar
Icon_e_smile Der skal mere til at støde mig. Jeg forstod bare ikke sammenhængen i dit indlæg som skrevet ovenfor...
Med venlig hilsen
Jesper

I kassen pt.:
Breitling SuperOcean A17360
Breitling Avenger Seawolf titanium E17370
Rolex GMT Master II 16710
Omega Planet Ocean 2200.50.00
Maurice Lacroix Pontos PT6048
Junghans Automatic cal. 651.10 (1969)
Svar
alsendk Skrev:Undskyld Jesper....blev du stødt over min bemærkning vedr. Mao tze Tungs udseende? da sletter jeg gerne mit indlæg.
Men jeg kan ikke rigtig forstå dit eget indlæg?
kan du forklare det for mig ?
venligst
Allan

I stedet for at skrive dit svar til hannover i denne post (den oprindelige) så oprettede du en helt ny post og skrev et svar der. Jesper faldt over den og forstod rigtigt nok intet af det og troede at du snakkede sort Icon_e_wink En flink mod. (Torben) har, som skrevet, nu flettet trådene sammen så din besked er i kontekst og giver mening igen.
Svar
Jep, jeg fik åbnet en ny tråd, i bare iver...om forladelse.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)