Svar: 166
Tråde: 35
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Et par tanker i mit hoved:
PP er der ingen som kan hamle op med når det kommer til eksklusivitet og efterspurgthed på ure som skal være helt i top mht historie og finish. Deres ure er evigt og altid efterspurgte og de har i de fleste tilfælde god gensalgsværdi.
APs Royal oak serie er der ingen som kan hamle op med når det gælder eksklusive sportsure. Specielt Offshores er altid "in demand".
Det 3. ben i "de 3 store", VC, hvor bliver de af? Deres ure har en elendig gensalgsværdi, på de store urfora bliver der skrevet meget meget lidt om VC og herhjemme i DK er der måske 10 mennesker ialt som har et VC, ikke mange flere?!
Er VC bare dårlige til at brande sig selv? Har de ikke formået at komme med genialiteter på højde med Royal oak og Nautilus?
Har de ikke interesse i at blive større? Deres fortolkning af den manuelle Lemania chronograph som PP kalder 5070, synes jeg er mindst ligeså smuk og enkel og klassisk som PPs, hvorfor er den ikke ligeså efterspurgt? Deres andre klassiske complications er ligeså enkle og smukke som PPs, hvorfor har de bare en forfærdelig markedsværdi?
Det samme synes jeg gør sig gældende med Breguet og Blancpain. Ikke op imod AP og PP, men jeg synes bare der er rigtig rigtig få af dem på markedet, det begrænser sig meget til Fifty fathoms for Blancpains vedkommende og nogle få random modeller for Breguets vedkommende. Gider folk ikke disse, beholder folk deres ure når de har købt dem eller er de bare bittesmå?
Har Blancpain overhovedet været forhandlet i DK nogensinde?
/René.
•
Svar: 1,636
Tråde: 46
Modtaget Likes: 21 i 10 svar
Givet Likes: 1
Brusen Skrev:Er VC bare dårlige til at brande sig selv? Har de ikke formået at komme med genialiteter på højde med Royal oak og Nautilus?
/René.
Gode tanker du gør dig.
Svaret er en kombination af ovenstående. VC har, som verdens ældste urproducent(?) en god basis for at markedsføre sig selv som den oprindelige og ægte vare. Men i DK ser vi det næsten ikke. Jeg har dog ofte set reklamer for dem i udlandet, så måske er det blot geografisk bestemt.
Sikkert er det at de jo må sælge et hav af ure - men hvor, det er et spørgsmål.
•
Svar: 537
Tråde: 34
VC kører sin helt egen salgs- og marketingstrategi, som differer en del fra især AP. Man kunne sagtens flerdoble produktionen i specielt Asien, men har ingen intentioner herom, da man hellere vil fremstå som et ekslusivt mærke. AP´s RO har været en kæmpesucces, men i forhold til resten af deres program er der ikke noget der tyder på at de skulle være mere populære end VC´s worldwide, snarere omvendt, og da slet ikke på det asiatiske marked.
PP har i forhold til både VC og AP på et langt tidligere tidspunkt bygget et genkendeligt program op, og jeg vil formode at Nautilusen langt fra er det eneste ben PP har at stå på. Klassiske modeller som Calatrava, Elllipse o.a. har deres faste kundeskare (også appellerer PP´s program til en bredere aldergruppe).
op igennem 40´erne til 70´erne kørte AP uden egentlige referencenumre og VC frem til midt 50´erne. Produktionerne var små og designet varierende og meget tidsbetinget. Disse ure er altså for ugenkendelige til at blive egentlige ikoner/samlerobjekter for en bredere publik. Anderledes forholder det sig med PP, hvor gamle Calatravamodeller o.a. eksploderer i værdi også selv om de ikke minder synderligt om dagens prodram, de er dog mere tidsløse i deres udtryk end ditto AP og VC.
RO og Nautilusen var holdt enklere i designet end Overseasmodellerene og blev mere populære. Ingen kan klandre AP for at høste på populariteten på en hel urkategori(sportswatches), som de selv har skabt, på samme vis som PP, Rolex, Omega, Cartier osv. har gjort i snart hundrede år. I de små 40 år at RO har været på markedet ser jeg markant større evolution på serien end eksempelvis Rolex Sub/datejust osv. og Seamaster/speedmaster har udviklet sig i små 60-70 år. Den kraftige eksponering på en enkelt model på så få år, vil dog naturligt nok få nogle til at tænke at nu kan der vel snart ikke koges mere suppe på det ben. Og heri ligger også min bekymring for AP.
Skulle trenden skifte til mere klassiske modeller igen, er jeg ret sikker på at VC´s strategi i det lange løb vil betale sig. De sælger i hvertfald ikke deres bedstemor for a buck.
Basalt set er klassiske modeller mere "in" ude i verden end i danmark, hvor interessen samler sig omkring tool-watches, hvad enten det så er dykkerure, sportsure eller andet. Og på disse punkter har AP og PP et program som appellerer mere end hos VC.
se eventuelt linket nedenfor:
[url]"http://journal.hautehorlogerie.org/en/echoes/in-the-market/vacheron-constantin-steers-its-course.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://journal.hautehorlogerie.org/en/e ... ourse.html[/url]
og sakset fra linket som vist sums it up:
Christophe Roulet
While across the horological landscape, watchmakers look to China to translate dreams of expansion into hard sales, Vacheron Constantin indulges in more than wishful thinking. "If we listened to some, we could deliver every single watch we produce to China," comments Juan Carlos Torres, CEO of Vacheron Constantin. "We are indeed the leading brand in the Chinese market. Take the example of Hong Kong, where demand at our new boutique is such that we are making several sales a day. Multiply this figure by our twenty-five points of sale in China and you easily reach the figure of a hundred watches a day. This far exceeds our industrial and human capacities." Even so, Vacheron Constantin clearly won’t allow itself to be sucked into the Celestial Empire at the expense of its traditional distribution network.
"This phenomenon continues beyond China’s borders," Juan Carlos Torres goes on to explain. "Now that Chinese nationals have discovered travel, they are also buying Vacheron Constantin in the countries they visit, to the extent that we are receiving more and more requests from retailers to represent the brand in this or that market. Not that we have any intention of encroaching on the points of sales with which we have a longstanding relationship, any more than we will be opening new outlets left, right and centre. With some 17,000 to 18,000 watches a year, we must cultivate the inherently exclusive nature of the brand."
•
makita Skrev:PP har i forhold til både VC og AP på et langt tidligere tidspunkt bygget et genkendeligt program op, og jeg vil formode at Nautilusen langt fra er det eneste ben PP har at stå på. Klassiske modeller som Calatrava, Elllipse o.a. har deres faste kundeskare (også appellerer PP´s program til en bredere aldergruppe).
Jeg mener helt bestemt PP har meget mere at satse på end Nautilus, men om man vil det eller ej, så har alle disse fine manufakturer brug for en stærk, enkel og genkendelig sportsserie i deres sortiment for at kunne omsætte nok. Det er ikke nok kun at lave complications i 200k og opefter klassen.
Og her er det jeg mener at Royal oak og Nautilus er langt mere "in demand" end Overseas.
/René.
•
jacob jensen
Unregistered
Personlig ville jeg heller have et Overseas end de 2 andre hvis man endelig skulle købe i det luftlag,
men du har helt ret i man ser ikke meget til mærket herhjemme,men derfor er det jo stadigvæk
vild lækkere ure
men der er ihvertfald en ejer som har sat sit VC til salg,den"gode"Stein Bagger havde jo et
•
Svar: 537
Tråde: 34
Brusen Skrev:makita Skrev:PP har i forhold til både VC og AP på et langt tidligere tidspunkt bygget et genkendeligt program op, og jeg vil formode at Nautilusen langt fra er det eneste ben PP har at stå på. Klassiske modeller som Calatrava, Elllipse o.a. har deres faste kundeskare (også appellerer PP´s program til en bredere aldergruppe).
Jeg mener helt bestemt PP har meget mere at satse på end Nautilus, men om man vil det eller ej, så har alle disse fine manufakturer brug for en stærk, enkel og genkendelig sportsserie i deres sortiment for at kunne omsætte nok. Det er ikke nok kun at lave complications i 200k og opefter klassen.
Og her er det jeg mener at Royal oak og Nautilus er langt mere "in demand" end Overseas.
/René.
nej faktisk har VC ikke brug for deres Overseas, men de har den da på programmet. Let genkendelig er den da absolut også, men implementeringen af maltesekorset i urets lynette og lænke (meget 70´er-orienteret designdetalje, tænk blot på diverse spaceage designerstole fra dengang som brugte symboler og organiske/animalske elementer i designet) er omend vellykket tung at se på. Designet på Overseas er for kompliceret i forhold til RO og Nautilus. Læste du mit vedlagte link fra før ville du kunne se at VC sagtens kunne flerdoble deres produktionsantal (med eller uden Overseas), hvis de gad. Men det vil de ikke fordi at det ville decimere VC til et udbredt ordinært ur, de foretrækker at være ekslusive. Også rart at se at deres ultratynde ure stadigvæk er populære (mind-you så er DK altså ikke andet end en mindre provinsby i Kina, så de mekanismer som gælder i DK er ikke nødvendigvis gældende andre steder). Pudsigt med de ultratynde forresten, da AP har en stor andel i VC´s succes på den front. Går du ligeledes ind på urfora som thepurist.com(Audemars) eller thehourlounge.com ville du hurtigt se at VC-forumet har en meget bredere skare af ejere(altså flere modeller fra VC programmet forståes).
Foriøvrigt forstår jeg ikke helt hvor du vil hen med sportsure og så hoppet til komplikations og ure fra 200k og opad. Det er da sagtens muligt at lave ure i sportsurenes prissegment uden at de var sportsure??
•
makita Skrev:nej faktisk har VC ikke brug for deres Overseas, men de har den da på programmet.
Hvad bygger du dette på? Har du noget dokumentation for denne påstand? Jeg tvivler på at de ligefrem ikke har brug for den serie.
makita Skrev:Foriøvrigt forstår jeg ikke helt hvor du vil hen med sportsure og så hoppet til komplikations og ure fra 200k og opad. Det er da sagtens muligt at lave ure i sportsurenes prissegment uden at de var sportsure??
ja, og? Jeg siger bare, at PP, AP, VC, Breguet, Blancpain alle har en sportsmodel eller flere på programmet og at PP og APs sportsmodeller er mere populære end VCs. Hvornår har jeg sagt at der ikke findes ure som ikke er sport derimellem?
Det er da sikkert rigtig at VCs tynde ure er populære hos nogen, men jeg tvivler på at VC ville have noget imod at deres Overseas serie var ligeså populær og efterspurgt som fx Nautilus og Royal oak.
/René.
•
jacob jensen
Unregistered
Nogle er til PP eller AP andre til VC
Syntes at have læst et sted at VCs overseas står for en stor del af deres salg
især som chrono,så helt ikke have brug for den tror jeg heller ikke der er tale om
Om VC er lige så efterspurgt ude i verden som PP ved jeg ikke,men jeg syntes ikke det er
rigtig når du skriver i trådstart (Brusen) at ingen kan måle sig med PP på historie,finish og eksklusivitet jeg syntes som min. VC klart matcher PP på de områder. (i min bog går de også forbi på nogle områder)
Jeg tror også at VC bevidst markedsføre sig anderledes end f.eks AP (federe stil i mine øjne)
måske fordi de mener de laver en anden slags ure til en anden type mennesker
Nu skrev du jo selv at de "fine" mærker alle havde bruge for en sportsserie for at sælge nok,
derfor blev tingene måske stillet lidt firekantet tilbage til dig
For det er jo ikke sikkert (uden at vide det) at man ligefrem behøver en sportserie så meget som du gav udtryk for,for at kunne sælge ure uden i den store verden og leve af det.
Det danske marked betyder så uendeligt lidt og er så lille i det spil så det samme gør vores trends og mode.
•
jacob jensen Skrev:Nu skrev du jo selv at de "fine" mærker alle havde bruge for en sportsserie for at sælge nok,
derfor blev tingene måske stillet lidt firekantet tilbage til dig 
Jeg tror bestemt at de 3 store, som vi nu diskuterer,har brug for deres sportsmodeller i programmet for at finansiere udvikling og produktion af complications.
Andre manufactures, fx Lange und Söhne, har ikke sportsmodeller på programmet. Det er et valgt, men jo, AP, PP og VC vil og kan ikke skippe deres sportsmodeller med succes.
/R.
•
Undskyld, ikke for at virke negativ - men det giver da ingen mening. Ihvertfald ikke for PP. Deres produktion af sportsmodeller er da begrænset og deres profit margin på dem er jo netop langt mindre end på de større modeller. Det koster jo penge at håndtere varer, bruge "tid" hos urmagerne til produktion, handling og salgskanal mv. Jeg tror ikke Sportsmodellerne giver særlig høj margin overhovedet.
Desuden er hverken AP eller PP, fabrikker der kører "fra hånden til munden" økonomi. PP har været selvfinancierende siden 30'erne og Stern familien er jo blandt de mest velhavende i Schweiz. Endvidere lavede de kassen da de solgte deres skivefabrik til Rolex.
Hos AP er det en lidt anden historie. Her har sportsmodellerne været den klare motor bag deres vækst - men på trods af at de er en top 3 producent ser jeg dem mere som en sports ur producent frem for en haute horlogie producent.
Jeg kender ikke nok til VC for at kunne gennemskue deres salgsmodel.
Mvh morgan
[/quote]
Jeg tror bestemt at de 3 store, som vi nu diskuterer,har brug for deres sportsmodeller i programmet for at finansiere udvikling og produktion af complications.
Andre manufactures, fx Lange und Söhne, har ikke sportsmodeller på programmet. Det er et valgt, men jo, AP, PP og VC vil og kan ikke skippe deres sportsmodeller med succes.
/R.[/quote]
•
|