Svar: 2,247
Tråde: 247
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hvis jeg betale med Paypal, kan jeg så få mine penge retur hvis varen ikke dukker op ?
Og er det et max for hvad man kan overføre ved Paypal ?
Håber i lige vil hjælpe mig endnu en gang.
plus aura plus, telle est la vie.
•
Svar: 326
Tråde: 37
Tro ikke der er max på, man kan da sagtes overføre 30 k og ja man skulle være dækket ind hvis vare ikke dukker op. Men se lige om du kan finde noget på sælger rund omkring på nettet
•
Svar: 22
Tråde: 6
Det burde være sikkert at handle med Paypal.
Er selv blevet brændt en gang, da jeg købte et tv i Tyskland via en hjemmeside.
Pengene blev trukket via Paypal, men TV'et dukkede aldrig op.
Skrev uden held til sælger x mange, oprettede complaint ved Paypal, hvortil Paypal aldrig heller hørte til sælger.
Sagen blev afgjort til min fordel, men da sælger ikke havde penge på sin konto, kunne de ikke hjælpe mig økonomisk.
Derefter ringede jeg til banken, de sendte mig nogle papirer fra PBS, som jeg sendte retur med diverse emails til sælger.
Dagen efter havde PBS refunderet hele beløbet til min konto !
Så alt i alt var Paypal ikke til meget hjælp, men PBS rykkede da for vildt
Og nå ja. Hjemmesiden [url]"http://www.ce24.de" o nclick="window.open(this.href);return false;">http://www.ce24.de[/url]" o nclick="window.open(this.href);return false; kører iøvrigt videre i bedste velgående.......
Rolex 16610, Omega Seamaster Deville 67', Seiko "White-Knight"
•
Svar: 2,247
Tråde: 247
Okay, men det vil sige man kan få pengene retur via. banken hvis sælger svigter.. Det gør det jo mere sikkert så...
Tak for svarene drenge.
plus aura plus, telle est la vie.
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
Citat:Sagen blev afgjort til min fordel, men da sælger ikke havde penge på sin konto, kunne de ikke hjælpe mig økonomisk.
Det var i "gamle dage" sælgeren kunne tømme sin konto og løbe. Sker ikke mere; pt. er pengene på sælgerens konto bundet for 2 eller 3 uger og frigives tidligere kun mod bevis at varen er modtaget. Og starter du en sag (dispute), låser dette automatisk sælgerens konto. F. eks. på eBay fungerer positiv feedback som bevis om modtagelsen.
EBay har - BTW - lige lanceret ny Buyer Protection Program som garanterer at du får dine penge + den oprindelige shipping retur hvis varen ikke dukker op. Så vidt jeg forstår, er der ikke et max. beløb (så længe vi opererer indenfor de normales grænser).
John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  )
•
Svar: 22
Tråde: 6
Citat:Det var i "gamle dage" sælgeren kunne tømme sin konto og løbe. Sker ikke mere; pt. er pengene på sælgerens konto bundet for 2 eller 3 uger og frigives tidligere kun mod bevis at varen er modtaget.
Ok, den var ny for mig..... Min historie var tilbage fra maj 09.
Men det betyder så også, at man ikke man skal være alt for passiv, såfremt der ikke allerede et par dage efter købet er en track&trace eller anden bekræftigelse på forsendelse.
Men da et godt initiativ fra Paypal
vh
AV
Rolex 16610, Omega Seamaster Deville 67', Seiko "White-Knight"
•
Svar: 1,069
Tråde: 116
Modtaget Likes: 5 i 4 svar
Tio Malo Skrev:F. eks. på eBay fungerer positiv feedback som bevis om modtagelsen.
EBay har - BTW - lige lanceret ny Buyer Protection Program som garanterer at du får dine penge + den oprindelige shipping retur hvis varen ikke dukker op. Så vidt jeg forstår, er der ikke et max. beløb (så længe vi opererer indenfor de normales grænser).
John
Paypal's Buyer Protection Program/Dispute Resolution Center er intet værd da det er baseret på gyldig tracking information. Jeg har selv for nylig mistet 1500 kr. da jeg aldrig modtog den vare jeg havde købt. Sælger var så snu at opgive et gyldigt tracking nummer på en anden pakke han havde sendt til Danmark (en måned før jeg handlede med ham) og den stod sørme som værende modtaget i USPS tracking system og sagen blev derfor afsluttet i sælgers favor. Jeg fik ikke en krone tilbage. Jeg gjorde efterfølgende Paypal opmærksom på at sælger havde opgivet et forkert tracking nummer, men har aldrig hørt fra dem. I praksis betyder det at du kan sælger hvad som helst på eBay uden at sende varen efterfølgende. Blot du kan fremvise et gyldigt tracking nummer kan køber intet stille op (eksempelvis ved og sende en tom pakke). Der findes næppe nogen anden virksomhed der har SÅ dårlig kundeservice og skider SÅ meget på deres kunder som Paypal. Og laver man en hurtig søgning på Google dukker der i tusindvis af skrækhistorier op, så intet nyt i det. Det eneste problem er at der ikke pt. findes et bedre alternativ, så vil du handle på eBay er Paypal trods alt stadig den bedste betalingsmulighed, da en bankoverførsel giver endnu mindre sikkerhed.
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
Bugtens ny (= forbedret) Buyer protection blev lanceret ca. en uge siden. Men uanset hvad, hvis man er ligeglæd med at modtage negativt feedback, vil der altid være en måde at snyde.
Efter 1.348 handler (ca. fifty-fifty som køber og sælger) er jeg klaret frisag indtil videre. Syv-ni-tretten. Hvis man handler på eBay tilstrækligt mange gange, vil man på et eller andet tidspunkt blive snydt. Går man til den lokale købmand tilstrækligt mange gange, vil man på et eller andet tidspunkt miste / tabe sin pengepung - sådant rent statistisk set.
J.
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  )
•
Svar: 1,069
Tråde: 116
Modtaget Likes: 5 i 4 svar
Tio Malo Skrev:Bugtens ny (= forbedret) Buyer protection blev lanceret ca. en uge siden. Men uanset hvad, hvis man er ligeglæd med at modtage negativt feedback, vil der altid være en måde at snyde.
Efter 1.348 handler (ca. fifty-fifty som køber og sælger) er jeg klaret frisag indtil videre. Syv-ni-tretten. Hvis man handler på eBay tilstrækligt mange gange, vil man på et eller andet tidspunkt blive snydt. Går man til den lokale købmand tilstrækligt mange gange, vil man på et eller andet tidspunkt miste / tabe sin pengepung - sådant rent statistisk set.
J.
Nu handler det ikke så meget om hvor stor chancen er for at blive snydt, for som du selv skriver, så sker det før eller siden. Spørgsmålet er hvordan man er stillet, når uheldet er ude og der kan jeg kun bidrage med mine egne erfaringer og jeg er bestemt ikke tryg ved Paypal's klagesystem (og det er så vidt jeg kan se ikke blevet revideret). Jeg kender intet til eBay's nylancerede Buyer Proctection Program, men under alle omstændigheder dækker det jo selvsagt ikke hvis der er tale om en alm. pengetransaktion mellem to parter, der har benyttet Paypal.
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Ang. Paypal, så har jeg lige en kommentar/spørgsmål 
Jeg ved godt at jeg hijacker tråden, men jeg tror Nicolaj tilgiver mig
Har endelig fået taget mig sammen til at oprette en konto hos dem. Ja, jeg ved godt at jeg er bagud
However, for at kunne bruge Paypal til at betale med, så skal jeg bekræfte det kreditkort jeg har tilknyttet dem.
Dette gøres ved at de trækker et symbolsk beløb, og på opgørelsen står der så en kode som jeg skal bruge for at bekræfte kortet.
Alt dette er jo fint nok, med problemet er nu bare, at jeg har tilknyttet et Master Card og der går jo en måned før jeg får en opgørelse.
Dvs. at jeg íkke kan bruge Paypal før om et måned, og det er pi... irreterende, da jeg lige havde fundet en rem hos Heroic18 som jeg ville bestille.
Nu er jeg nød til at vente
Er der noget jeg har misforstået, eller er det bare sådan der er
•
|