Ur Rally 2010
Geodoc Skrev:Og "On Topic" - Vi regner med at have en dato og et tentativt program klart i morgen.
Så glæder vi os til at byde alle forum medlemmer, der bor "Øst for paradis" hjerteligt velkomne, hvad enten i, til den tid, tager færgen eller "G-strengen".

Med venlig hilsen - Geodoc

Er jeg den eneste der ikke lige har fanget datoen for Ur Rally 2010??? Icon_redface
Svar
BobT Skrev:
Geodoc Skrev:Og "On Topic" - Vi regner med at have en dato og et tentativt program klart i morgen.
Så glæder vi os til at byde alle forum medlemmer, der bor "Øst for paradis" hjerteligt velkomne, hvad enten i, til den tid, tager færgen eller "G-strengen".

Er jeg den eneste der ikke lige har fanget datoen for Ur Rally 2010??? Icon_redface
... du er ikke alene!
Der er gået kludder i det ellers så klare system - og indtil videre har kun 2 personer kendt datoen for UR10: 8. maj 2010
Nærmere om programmet følger snarest.

Svar
Super - så sker der noget!

Jeg er med - og har også inviteret Conni - hun er vild med stedet!

vh baun
Svar
Jeg skal blandet andet stå for at finde en der kan holde fordrag, jeg har snakket med et par stykker, men smid meget gerne en mail hvis i har en god kontakt eller andet Icon_smil
Mvh. Micki - DREAMWATCH
Svar
Fedt jeg noterer datoen, Torben!!
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings

Svar
Geodoc Skrev:... du er ikke alene!
Der er gået kludder i det ellers så klare system - og indtil videre har kun 2 personer kendt datoen for UR10: 8. maj 2010
Nærmere om programmet følger snarest.

Glæder mig som et lille barn, havde desværre ikke mulighed for at komme sidste år.

Der har tidligere været talt lidt om at lave et bord for folk med lommeure. Icon_question Nu har jeg jo ikke været med før og ved ikke hvordan dagen er planlagt. Er det som små workshops man kan gå rundt til eller hvordan er det tænkt?

Måske kunne der også være grundlag for en sludder om mekanik og præcision. Var der ikke nogen der havde en tidsvægt/ur analysator?
Svar
BobT Skrev:Der har tidligere været talt lidt om at lave et bord for folk med lommeure. Icon_question Nu har jeg jo ikke været med før og ved ikke hvordan dagen er planlagt. Er det som små workshops man kan gå rundt til eller hvordan er det tænkt?

Måske kunne der også være grundlag for en sludder om mekanik og præcision. Var der ikke nogen der havde en tidsvægt/ur analysator?
Jeg kan godt ha en 10 sjove/gode lommeure med og lade dem åbne som det jo er let med de fleste lommeure
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej

Jeg vil gætte på at der sagtens kan laves en Workshop, med fælles hjælp, jeg har da lidt at byde ind med, men mon ikke Lars fra Rødding har lidt mere.

MVH Peter
İmage
Svar
Hej.
Jo Peter det er rigtigt. At DET har jeg en del til, men da jeg går og samler ideer til en dag/aften/weekend, skal vi kalde det: med urmageren på værkstedet. Hvor flere af de ting omkring vandtætherd, nøjagtighed og hvad der ellers kommer på tale hen ad vejen.... samler ideer ind så kom kun med flere indput.
Lommeure er jo da et spændende område, bare gangkonstruktioner er der jo et hav af, så er der komplikationer - chronografer - slagværker med tromle eller valse min.- kvarter.- og time-repetion, slag på tonestreng eller klokke.
Så er der dynastiet Jürgensen.... Icon_e_surprised
Eller skal vi blive nørdet, hvorfor ser en balancetap ud som den ser ud???
Men alt det bliver nok liggende indtil der kommer nogle meldinger om at vi skal lave et urtræf med det som emne. Indtil nu har jeg samlet emner bl.a. om klinkehjul, derunder evt adskillelse af et klinkehjul i Omega 56x, kondens i ure og hvad deraf følger, regulering af ure, her kan det ses på Witschi watch expert II. Og ellers det løse der kommer på tale en sådan dag, vil tro at vi kan klare det meste.
Vil man prøve at polere et ur op er de velkomne til det, bare de selv har uret med... Icon_mrgreen
Så meld ind og jeg gemmer emnerne, til dagen.
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar
hannover_dk Skrev:Jeg kan godt ha en 10 sjove/gode lommeure med og lade dem åbne som det jo er let med de fleste lommeure
vh

Det ville jeg rigtig gerne være med til Icon_e_smile

Jeg har godt nok kun to lommeure selv:
Det ene er med perlemor skive og "small sekunds", det andet er et nyere lommeure med "Bull eye" hvor midten er "skeleton"

Mon der er flere der vil være med?
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)