ETA 2824-2 præcission
Nu sidder mit Certina ds first på armen og har gjort det konstant i 2 døgn. Det vinder +15 sek per dag. Jeg mener at jeg har læst et sted at det er inde for normen for dette værk, men kan det gøres bedre ved en justering eller bliver det mon bedre med tiden ligesom en ny diesel motor kører længere på literen efter tilkørsel?

På forhånd tak Icon_e_wink
Svar
Begge mine vandt imellem 10-25 sekunder pr. dag. Ja, det kan sagtens justeres.....
Svar
Hvis uret er helt nyt, så ville jeg lige give det en god uges tid på armen, så det har mulighed for at "falde lidt til ro". Vinder det så stadig 15 sekunder pr. døgn, så kan det reguleres til at gå mere præcist.
De venligste hilsner, John
Svar
Det man skal fokusere på er afvigelsen dag for dag. Når man har gjort det fx. 14 dage - og det ligger mellem + 20 og + 35 gælder det om at få urmageren til at få det til at ligge på fx -5 og +10 istedet.

Jo bedre du har checket, jo bedre kan din urmager hjælpe dig!

og med lidt held går den lidt mere præcist end dette.

vh Baun
Svar
İmage

2824 værket i min U-boat ligger indenfor +/- 10 sek. Giv dit ur tid og kontroller. For mig personligt er præcisionen ikke så afgørende når det ligger indfor denne margin.

Iøvrigt er jeg blevet så glad for denne klokke at jeg har svært ved at få det af armen så det går aldrig i stå Icon_e_biggrin

Kontroller klokken via atomuhr.

[url]"http://www.uhrzeit.org/atomuhr.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.uhrzeit.org/atomuhr.html[/url]
Omega Seamaster 2254.5000
Steinhart Ocean One

Svar
Tak for jeres svar. Nu lader jeg det sidde på armen i en uges tid. Jeg noterer per døgn. Så må vi se hvad resultatet er efter syv dage Icon_rolleyes

Resultatet blev det samme, altså + 15 sek pr. døgn

Uret har nu været forbi en urmager og efter 3 døgn kan jeg konstatere at - hold fast - uret vinder + 1 sek pr. døgn. Det er næste ikke til at forstå. Utrolig præcist Icon_e_biggrin
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)