NATO/RAF remme, der ikke "vokser"
Det er nok egentligt rigtigt, men jeg synes RAF-ramme er pænere og mere enkle (og så sidder uret også knapt så [ekstra] højt).
Peter Fjelsten

web snabel-a fjelsten.dk
Rolex Sea-Dweller 16600, V-serie
Omega Seamaster 300M Professional 2254.50, 81.5-serie
Fortis Official Cosmonauts Chronograph, 59xx
Svar
Hej

Det er ikke helt rigtigt, for hvis du tager en to rings Zulurem, sidder den lavere end en natorem, grundet at den ikke sidder to gange under uret. Icon_e_biggrin

MVH Peter
İmage
Svar
En RAF-rem sidder kun én gang under bagkassen.

Jeg har i alt fald altid hørt en gennemgående strop omtalt som RAF i modsætning til NATO som har flere lag.
Peter Fjelsten

web snabel-a fjelsten.dk
Svar
Hej Peter

Jeg troede at en RAF rem var den samme som en Natorem. Icon_question

MVH Peter
İmage
Svar
Ja, der er efterhånden så mange forskellige gennemtræksarmbånd, at det kan være vanskeligt at adskille dem fra hinanden. Her er, hvordan jeg plejer at huske/samle tingene:

Rhino: Billig, kraftig og robust. Den ville jeg vælge, i fald jeg skulle i vand med sådan en rem. Kræver dog noget plads ved hornene.

Zulu og Maratec: Identiske. Samme som ovenstående men ikke helt så kraftige. Stadig lavet i kvalitetsmaterialer.

G10: Også kaldet Nato remme, da det er den originale leverandør af remme til det engelske forsvar. Tyndere og lidt stivere i det. Meget holdbar og slidstærk.

Alle de andre: Meget varierende kvalitet - især syninger, stof og "metaldele" er af yderst svingende karakter. Enkelte producenter er dog værd at nævne i denne kategori, da de laver kvalitetsprodukter. Det gælder f.eks. Corvus, som laver den "rigtige Bond rem".

Jeg har et par 22mm Rhino remme liggende, fjelsten - bestilt hos Timefactors, ligesom dine Nato remme. Du kan bare sende mig din adresse, så smider jeg en afsted til dig. Så kan du jo lave en anmeldelse af produktet her på siden ? Icon_e_smile
De venligste hilsner, John
Svar
Som jeg har forstået det, har en NATO-rem en ekstra løkke under uret, dvs. der er to lag remstof under bagkassen, hvorimod en RAF-rem kun har ét lag stof.

Se evt. [url]"http://corvuswatch.com/index.asp?page=watchbands" onclick="window.open(this.href);return false;">http://corvuswatch.com/index.asp?page=watchbands[/url]

Jeg foretrækker RAF, da uret ikke sidder så hørt på håndleddet.

Min forståelse af JoePetes gennemgang
* Rhino: Mærke
* Zulu: Et andet ord for den specielle krigstid, dvs. det samme som NATO
* Maratec: Mærke
* Mærke

For øvrigt, tak for buddet, JoePete, men mine ure er alle 20 mm. Og som sagt bryder jeg mig ikke om dobbeltlag-remmene.
Peter Fjelsten

web snabel-a fjelsten.dk
Svar
Både Rhino og Zulu/Maratec remme kan fås som "enkeltlags-gennemtræksbånd", ligesom de også begge kan fås med almindeligt "monteringssystem", så de sidder som en almindelig rem.
De venligste hilsner, John
Svar
Joepete Skrev:Corvus, som laver den "rigtige Bond rem".
det er faktisk Phoenix som laver remmene til Corvus! G10 er specifikation nummeret fra MOD, og der er (har været) mange forskellige producenter gennem tiden.
Jeg modtog iøvrigt mine Phoenix G10 tidligere på ugen, og vævning samt farve passer efter min mening meget bedre til vintageure end nogle af de andre. Jeg prøver at få tid til at tage et par billeder.

/longbear
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)