Ja, der er efterhånden så mange forskellige gennemtræksarmbånd, at det kan være vanskeligt at adskille dem fra hinanden. Her er, hvordan jeg plejer at huske/samle tingene:
Rhino: Billig, kraftig og robust. Den ville jeg vælge, i fald jeg skulle i vand med sådan en rem. Kræver dog noget plads ved hornene.
Zulu og Maratec: Identiske. Samme som ovenstående men ikke helt så kraftige. Stadig lavet i kvalitetsmaterialer.
G10: Også kaldet Nato remme, da det er den originale leverandør af remme til det engelske forsvar. Tyndere og lidt stivere i det. Meget holdbar og slidstærk.
Alle de andre: Meget varierende kvalitet - især syninger, stof og "metaldele" er af yderst svingende karakter. Enkelte producenter er dog værd at nævne i denne kategori, da de laver kvalitetsprodukter. Det gælder f.eks. Corvus, som laver den "rigtige Bond rem".
Jeg har et par 22mm Rhino remme liggende, fjelsten - bestilt hos Timefactors, ligesom dine Nato remme. Du kan bare sende mig din adresse, så smider jeg en afsted til dig. Så kan du jo lave en anmeldelse af produktet her på siden ?