Timberland ht2
Hej jeg ville lige høre om der er nogen herinde der har erfaring med Timberlands ht2 watch?? Icon_e_biggrin

Da jeg lige har nogle spørgsmål omkring det...

det omhandler bla, altimeter og temparatur...
Svar
Kender ikke uret som saadan, men ved foerste oejekast ser det ud til at du betaler for et toejmaerke mere end et ur. - Hvis du vil have de naevnte funktioner saa vil jeg forslaa at kigge efter Casio, Seiko, Citizen eller Garmin. der kan vaere andre. - De er vand til at lave ure som skal bruges i praksis.
Svar
JAH Skrev:Kender ikke uret som saadan, men ved foerste oejekast ser det ud til at du betaler for et toejmaerke mere end et ur. - Hvis du vil have de naevnte funktioner saa vil jeg forslaa at kigge efter Casio, Seiko, Citizen eller Garmin. der kan vaere andre. - De er vand til at lave ure som skal bruges i praksis.

Ja et fedt design. Man betaler formærket os ja. det er fedt. Barometer og chronograf virker perfekt, og kompas og alt det andet, men jeg har lige en del spørgsmål om temperatur og altimeter! som ikk virker perfekt...
Svar
Du kunne jo evt. stille de spørgsmål! Icon_e_wink

Her er et par svar, jeg tror du kan bruge:

Termometret virker aldrig efter hensigten i disse ure. For det meste viser de hvad temperatur dit håndled er. Hvis du lader uret ligge noget tid, så det bliver som omgivelserne, så viser termometret rigtigt...

Højdemåleren, virker som regel efter lufttryk, og skal derfor kalibreres. DMI har en side der viser hvad lufttrykket er pt i dit område. Udover det, så mener jeg også at højdemålerne i den type ure ikke er de mest præcise i verdenen.
Svar
RunesS Skrev:Du kunne jo evt. stille de spørgsmål! Icon_e_wink

Termometret virker aldrig efter hensigten i disse ure. For det meste viser de hvad temperatur dit håndled er. Hvis du lader uret ligge noget tid, så det bliver som omgivelserne, så viser termometret rigtigt...

Højdemåleren, virker som regel efter lufttryk, og skal derfor kalibreres. DMI har en side der viser hvad lufttrykket er pt i dit område. Udover det, så mener jeg også at højdemålerne i den type ure ikke er de mest præcise i verdenen.

Men man burde kunne købe et som måler den rigtige temparatur fordi timberland uret er helt ved siden af. i dag var det -2,5 og jeg stod udenfor og den viste 27 grader, derfor ville jeg lægge det og se hvor mange minutter der gik før den kom ned på det rigtige...
Tro det eller ej, der gik over 30 minutter før at den målte 1 grad. den kunne ikke engang komme under 0 punktet, og uret blev ustabilt og kunne ikke tænke ordentligt..

kan man os se altimeter på dmi??
men her hvor jeg er, er man 11 meter over havetsoverflade, så jeg kalibrerede det til det. så tog jeg et sted hen hvor den skulle være 24, og der sagde den stadig 11 m. så indstillede jeg den der hvor der var 24 meter og tog så tilbage til der hvor der var 11 meter og så viste den 23 meter.. så det passer så langt fra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jeg er rigtig skuffet over uret. synes dog det er fantastisk flot og kompas, barometer og chronograf virker os fint nok...
Svar
hervig Skrev:
RunesS Skrev:Du kunne jo evt. stille de spørgsmål! Icon_e_wink

Men man burde kunne købe et som måler den rigtige temparatur fordi timberland uret er helt ved siden af. i dag var det -2,5 og jeg stod udenfor og den viste 27 grader, derfor ville jeg lægge det og se hvor mange minutter der gik før den kom ned på det rigtige...
Tro det eller ej, der gik over 30 minutter før at den målte 1 grad. den kunne ikke engang komme under 0 punktet, og uret blev ustabilt og kunne ikke tænke ordentligt..

kan man os se altimeter på dmi??
men her hvor jeg er, er man 11 meter over havetsoverflade, så jeg kalibrerede det til det. så tog jeg et sted hen hvor den skulle være 24, og der sagde den stadig 11 m. så indstillede jeg den der hvor der var 24 meter og tog så tilbage til der hvor der var 11 meter og så viste den 23 meter.. så det passer så langt fra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jeg er rigtig skuffet over uret. synes dog det er fantastisk flot og kompas, barometer og chronograf virker os fint nok...

Det er fordi at uret har den temperatur dit håndled har, ikek hvad omgivelserne har... (stort set, i de fleste tilfælde). Samtidig er det sikkert ikke verdens mest præcise termometer men har fået ind i uret. Et termometer, i hvert fald de præcise af dem, bygger på udvidelse og sammentrækning af et materiale, og der er ligesom ikke plads til så meget materiale, som kan udvidesig/trække sig sammen inden i uret. Du må desværre leve med at uret ikke har et godt termometer. Det Casio protrek jeg har liggende et eller andet sted er lige sådan.

Det samme gælder for højdemåleren. Som sagt virker den ved lufttryk, også kaldet en barometrisk højdemåler. Udover at det billige modul som sidder i uret, som ikke er videre præcist i forhold til en højdemåler i en flyver, så har vejret også indvirkning. Da det virker som et barometer, så ændre visningen sig med det generelle lufttryk. Her er lidt sakset fra en dansk wiki artikel:
Citat:Da atmosfæretrykket også varierer "af sig selv" (som følge af vejrforhold) uafhængigt af højden, skal højdemåleren justeres efter det aktuelle atmosfæretryk: Denne oplysning får piloten før en flyvning starter, og efter behørig indstilling skal højdemåleren (når flyet står på jorden) vise den lokale terrænhøjde over havniveau.

Så selv steder hvor højden er intet mindre end vital, skal der justeres efter vejrforhold, rimelig tit. Så dit ur, sammenlignet med langt langt dyrere instrumenter, er det ikke uforståeligt at det ikke opfanger en ændring på 13 m, som jo er absolut ingenting i forhold til en trykændring.

Du må nok leve med at de to funktioner ikke fungerer optimalt. Eller glæde dig over at du kan få noget i den størrelse, til den pris, som i det mindste virker lidt.
Svar
RunesS Skrev:Det samme gælder for højdemåleren. Som sagt virker den ved lufttryk, også kaldet en barometrisk højdemåler. Udover at det billige modul som sidder i uret, som ikke er videre præcist i forhold til en højdemåler i en flyver, så har vejret også indvirkning. Da det virker som et barometer, så ændre visningen sig med det generelle lufttryk. Her er lidt sakset fra en dansk wiki artikel:
Citat:Da atmosfæretrykket også varierer "af sig selv" (som følge af vejrforhold) uafhængigt af højden, skal højdemåleren justeres efter det aktuelle atmosfæretryk: Denne oplysning får piloten før en flyvning starter, og efter behørig indstilling skal højdemåleren (når flyet står på jorden) vise den lokale terrænhøjde over havniveau.
Yep - og før landing - jo ofte et sted med et helt andet tryk, kommer der igen besked om lufttryk, så den kalibreres oftest igen inden landing. Det er rent faktisk en kompliceret skala, da lufttrykket også ændres med temperatur - men moderne instrumenter har det indbygget som skala, medens ved ældre fly, skal den kalkuleres.
Derudover har de fleste en simpel radar måling. Selv med kalibrering og alt, er barometer målingen ikke præcis. Ex i Leeds lufthavn, som ligger højt, noget med 800 feet mener jeg, kan den være galt med 50 feet, så man ved man i virkeligheden tager jorden i 800 feet, men højdemåleren med lufttryksmåling viser måske 850 feet når piloten faktisk er nede. Har man ikke andre målere, så kræver det en ret høj sigtbarhed, men de fleste lidt større fly har så mange målinger, at de kan klare sig helt selv.
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
okay jamen tak for hjælpen, med på ure som dette her [url]"http://www.suuntoshop.dk/amaster/shop/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.suuntoshop.dk/amaster/shop/index.php[/url]
Må altimeter og tmperatur da virke en del bedre ? Icon_e_smile
Svar
hervig Skrev:okay jamen tak for hjælpen, med på ure som dette her [url]"http://www.suuntoshop.dk/amaster/shop/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.suuntoshop.dk/amaster/shop/index.php[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;

For at være helt ærlig, så tror jeg det ikke... Termometret vil altid have en stor fejlmargen, fordi det sidder på din arm. Højdemåleren tror jeg heller ikke de kan have gjort så meget ved, medmindre der bruger GPS eller lign.. Hvilket jeg ikke lige forestiller mig.
Svar
RunesS Skrev:
hervig Skrev:okay jamen tak for hjælpen, med på ure som dette her [url]"http://www.suuntoshop.dk/amaster/shop/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.suuntoshop.dk/amaster/shop/index.php[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

For at være helt ærlig, så tror jeg det ikke... Termometret vil altid have en stor fejlmargen, fordi det sidder på din arm. Højdemåleren tror jeg heller ikke de kan have gjort så meget ved, medmindre der bruger GPS eller lign.. Hvilket jeg ikke lige forestiller mig.

Jamen der burde da være et ur med højdemåler...?? når folk bestiger bjerge.. osv ??
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)