Jeres bedste urkøb i 2009?
Ja året går mod enden og tænkte derfor at der var tid til at overveje det bedste urkøb i 2009.

Jeg vil gerne starte....

Mit bedste køb i 2009 har været mit PVD Korsbek Oceaneer:

İmage

Men har været stærkt forfulgt af mine 2 Oris'er:

İmage

İmage

De 3 ure har givet mine Panerais kamp til stregen.

Godt nytår.
Svar
Mit bedste har været mit Rolex Subamariner 16610

İmage

Det blev også kun til et i 2009, men det er godt nok. Har jo også andre ure i min samling, og jeg er også først lige blevet 18år. Så det er okay.

GODT NYTÅR
Svar
Ikke det vilde i 2009

Tilbagekomsten af den kroneløse stemmegaffel - Bulova astronaut var rar
İmage

Speedy 105.003 til venstre til supplement af 145.012 til højre også herlig
İmage
må slås med en waltham railroad grade lomme sag
İmage
İmage
İmage
og et par andre lomme ure.
3 lommeure og 2 eller 3 armbånds blev det til i år

vh og Godt Nytår
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Det ur som er mit bedste køb i 2009 er mit GMT Master IIc
Ikke fordi det på nogen måde er et ur som er svært at få fat i eller lign.
Men et ur der gør mig glad når jeg har det på Icon_e_biggrin

İmage
Svar
Breitling SeaWolf

İmage
Svar
Mit bedste urkøb i 2009 er mit Omega Seamaster 2254.5000.

İmage

Godt nytår Icon_rolleyes
Svar
Det kan jo nok ikke komme bag på nogen, at dette var mit bedste urkøb i 2009:

İmage

Har ikke nogen bestemte planer om urkøb i 2010 ........................... men lidt kriblen i fingrene kan jeg da ikke sige mig fri for !!

Jeg kunne faktisk godt finde på at købe en 2254.50.00 igen - selvom jeg er rigtig glad for min DSSD og det ur altid vil være mit nr. 1, så var 2254.50.00 alligevel min første "ur-kærlighed" !! (ved siden af mit Pie Pan Constellation)

Ellers skulle jeg måske gå HELT over til "The Dark Side" og finde mig noget Vintage Rolex Sub eller Dweller, når jeg kommer hjem fra Afghanistan !!?? Icon_cool

Eller måske en vintage "sports-Omega" ................. noget 120 meter eller 300 meter !??? Icon_e_wink
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Som mit bedste 2009 ur indkøb, vil jeg udpege nedenstående, der vel at mærke ikke er det "fineste" eller det mest "ædle"

İmage

Siden jeg for 1½ år siden stødte ind i det for første gang, har det optaget mig meget. - Foruden at være blandt de "ultimative kvarts ure", er det også en dramatisk industri historie.
Prototypen lanceredes i 1970 og produktionen påbegyndtes i 1974. Når man betænker at den japanske urindustri i årene 1974-1978 10-doblede sin produktion, kan man sige:
.... der kunne ikke vælges et værre tidspunkt at lancere et dyrt højteknologisk kvartsur på, når markedet "tsunami agtigt" oversvømmedes af billige lavteknologiske konkurrenter.
Der produceredes blot 8.000 stk. Marine Chronometer.

Det skulle gå galt, og det gjorde det. - Omega blev bragt "i ly under Swatch gruppens paraply" af Nicolas Hayek, også kaldet "papa swatch". (nedenstående billede)

İmage
Han har i øvrigt den snurrige idé, altid at have 2 ure på hvert håndled.
- Godt købmandsskab; rart at have lidt af kollektionen med, hvis man støder ind i et kundeemne.
For tydelighedens skyld: Nicolas Hayek er personen til højre på billedet. Den anden hedder Anna.

pbr Skrev:Ellers skulle jeg måske gå HELT over til "The Dark Side" og finde mig noget Vintage Rolex Sub eller Dweller, når jeg kommer hjem fra Afghanistan !!??
... såfremt du kunne tænke dig en "Darth Wader", "Anakin Skywalker" eller en "Jedi", skulle du måske betænke dig Icon_e_wink

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
Hej

Mit bedste urkøb 2009 må blive mit Rolex Deepsea. Icon_e_biggrin

MVH Peter
İmage
Svar
Mit bedste urkøb 2009 må være AP ROO, det er desværre igang med at blive udskiftet som en del af en større omrokering i samlingen, men mere om det senere.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)