Top 5 Dykkerure
Hej forum!

Inspireret af en tilsvarende tråd på en international ur-tosse-side, tænkte jeg, jeg ville starte denne tråd.

Formålet er at folk kan uploade lister (gerne med billeder) af deres top 5 dykkerure.
Min liste er ikke prioriteret og bærer lidt præg af, at jeg er lidt ny i 'faget' Icon_e_smile

1) Omega Seamater Planet Ocean 'Liquid Metal'
Jeg kan rigtig godt lide PO og den nye blanke skive med den lille røde Seamster detalje er skøn IMO.
İmage

2) Girard Perregaux Sea Hawk II Pro. Denne har lænke, som jeg er rigtig glad for, mens carbonskiven ikke helt er mig. Dog er modellen langt oppe på ønskelisten!
İmage

3) Oris Divers - generelt er de lækre! 44mm passer på min arm og denne med Small Seconds, synes jeg, er fantastisk flot og robust.
İmage

4) Klassiker! Rolex SD 16600. Så simpelt kan det bare gøres!
İmage

5) Citizen 'Pingo'. Hamrende hårdført ur! Men øj, hvor remmen kunne komme til at stinke...
İmage

Så er det jeres tur!
Hvilke ure har I på jeres drømmelister?

MVH Simon
Svar
Tja der er mange muligheder, men har da 5 jeg syntes ret godt om Icon_e_wink

1. Rolex Double Red SeaDweller
Det første rigtige pro dykkerur og stadig det mest eftertragtede (hvis der ses borte fra prototyper, ect.) Icon_cool
İmage

2. Blancpain Fifty Fathoms (Vintage)
Sammen med Rolex de første til at lave deciderede dykkerure.
İmage

3. Omega Seamaster Ploprof (nyt/vintage)
Fordi det er så gennemført kompromisløst og 100 % toolwatch. En rigtig "ond" sag Icon_e_biggrin
İmage

4. Blancpain Fifty Fathoms (Nyeste model)
Måske ikke det mest dykkeregnede, men bestemt det lækreste mht. værk og finish

İmage

5. Panerai 6152/1
Unikt design og max. blæret historie
İmage
Svar
Super med et godt svar lige i stil med det, jeg ønskede med denne post!

Og meget lækre valg, du har gjort dig (efter min mening).
Keep 'em coming Icon_mrgreen
Svar
Min top 5, frit fra hoften:

1. Rolex DeepSea
2. Omega Proplof (den nye model)
3. Panerai Submersible 24
4. Omega Planet Ocean
5. Breitling Seawolf (Stainless Steel udgaven)

Har iøvrigt ejet alle urene (og været glade for dem) med undtagelse af Proploffen, som endnu ikke har fundet vej til min urkasse.
Svar
De top lister er altid svære
min ville se sådan ud i næsten tilfældig rækkefølge Icon_e_biggrin

Rolex Deep Sea
JLC Polaris ny eller vintage spiller ingen rolle Icon_e_biggrin
Omega proplof (ny model)
B.P fifty fathoms (ny model)
G.P Sea Hawk pro II 3000m titanium (med lænke)

Skulle jeg vælge et blev det et Deep Sea.
Svar
Rolex DeepSea
İmage

Omega Ploproff (ny)
İmage

Seiko MarineMaster 600 SpringDrive
İmage

Breitling Seawolf SS
İmage

Panerai Submersible 243
İmage
Svar
Mange lækre dykkere er nævnt men til min top 5 hører en AP Scuba Wempe.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
KlausM Skrev:Mange lækre dykkere er nævnt men til min top 5 hører en AP Scuba Wempe.
Mvh
Klaus

Jeg havde også AP ROO Scuba med i mine overvejelser, men grundet manglende dykker-historik og det faktum at værket er mere dress end tool, kom den ikke med på listen. Der er for meget desk-diver over det Icon_e_wink Det ændre dog ikke på at det er et super fedt ur Icon_cool

/Mads
Svar
Rolex og Blancpain ville ligge øverst på min liste pga deres position som de første konstruktørere af egentlige divere. Panerai kommer så lige efter, bl.a. pga historie og design.

En Doxa med orange skive ville jeg medtage som nr. 4, da jeg mener, at Doxa var de første til at teste denne skivefarve som den lettest aflæselige under vand. De er da også kendt for at producere netop denne variant.

Seiko bør runde listen af, da de med mange af deres divere bygger videre på tidligere modellers tekniske og designmæssige "erfaringer". Seiko laver inhouse til rimelige penge, og deres ure er robuste, pålidelige og slidstærke. Endelig, så synes jeg, at man burde kippe med flaget for, at det faktisk kan lade sig gøre at producere et inhouse automatic i et overkommeligt prisleje, så folk med et almindeligt budget også kan få smag for et godt mekanisk ur til pengene Icon_e_wink SKX007 er et godt bud på en super klassiker fra Seiko:

İmage
De venligste hilsner, John
Svar
Rolex DeepSea
İmage

Omega Ploproff (ny)
İmage

Seiko MarineMaster 600 SpringDrive
İmage

Breitling Seawolf SS
İmage

Panerai Submersible 243
İmage

Så fik jeg byttet mig til en af ovenstående..... Jeg må så bare leve med at mine 5 topvalg også er de 5 store.....
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)