Køb af Seamaster 2531.80
Jeg er blevet tilbudt nedenstående ur til 5.700 kr. Skiven er en smule medtaget, men en ny original skive koster 1.600 kr., og så har jeg et automatisk Omega for ca. 7.500 kr., hvilket jeg egentlig synes er fair.

Det bliver købt hos en forhandler som yder 12 måneders garanti fra købstidspunktet. Der følger ingen kasse eller papirer med, men de udsteder et "ægthedsbevis" sammen med garantien. Uret er nyserviceret.

Billeder:
İmage
İmage
İmage

Virker det, efter jeres mening, som et udemærket køb? Billederne er taget virkelig tæt på, så man må formode, at det fremgår så voldsomt, når man har det på håndleddet.

Jeg kan få en Quartz model i perfekt stand til 5.000 kr., med boks og alle papirer, men jeg har haft Quartz én gang og vil ærlig talt godt have et ur, jeg kan beholde i 100 år, hvis det skulle være (og bliver passet ordentligt).
Omega Seamaster 300M '08 (ref. 2254.00)
Certina DS Podium Automatic '09 (ref. 674.7029.42.69)
Omega Seamaster 300M '04 (ref. 2264.00)
Rolex Submariner '07 (ref. 16610)
Rolex Turn-O-Graph '05 (ref. 116264)
Nu: Rolex GMT Master II '02 (ref. 16710)
Svar
Nab har aldrig kunnet få et egentligt ægthedsbevis. Man har kunnet få et Certificate - som var udrag af et arkiv der viste hvornår det var leveret, men sandheden er, at det jo kun siger at uret med det og det værknummer og den og den serie - blev leveret sådan. Dagen efter kan visere, skive og hvad ved jeg være skiftet.
Det har de mig bekendt helt indstillet
Så er der Extract of the Archives, som siger hvornår uret er produceret = læs samlet - for motoren kan være 1-8 år gammel hvis det ex er en Speedmaster. Også dette har de mig bekendt indstillet, men her er tanken at de vil vende tilbage med en service, når de har fået updatet der arkiver bedre. Der er en pris. den var 50 CHF og jeg tror den vil stige.

Ægthedsbeviser er ingen af dem i mine øjne - kun sjov og skæg for en samler der selv mener at kunne bedømme hvad der er skiftet og hvad der ikke er

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Konsolideret med det oprindelige indlæg.
Svar
Jeg ved så lidt om priser på nyere ure, at jeg ikke vover at svare. Jeg synes kransen ser lidt ridset ud, men fra forhandler med ægthedsbevis ved du jo hvad du får. Som sagt, priser duer jeg ikke til i den årgangs ure

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hvis jeg var dig, ville jeg hellere gå på jagt efter 2531.80'eren, som er 41mm modellen med aut. værk. - der er f.eks. en på vintageure til 6.700,- kr. (dog fra '97 og med en enkel ridse på kransen), men jeg har før set samme model, lidt nyere til ca. samme pris. Det er endda med boks & papirer.
Svar
Jeg ville også mene, at du kunne gøre et bedre køb - både økonomisk og standsmæssigt - end den sidste model du fremviser. Generelt, så er mid-size modellerne en kende billigere end full-size modellerne, ligesom mid-size versionen også er lidt vanskeligere at sælge igen ifht full-size modellen.

Hvis du er oppe i 7500 kr. niveau, så ville 2254´eren på salgssiden måske være relevant ? Det er jo tilladt at forsøge at "prutte om prisen" når uret har været til salg i længere tid ... Icon_redface Icon_razz

Generelt, så er det en god idé, at spørge ind til den mekaniske stand på uret, serviceniveau og gangpræcision m.v., når man køber brugt ur. Får man sig en overraskelse på den front, så kan det blive lidt bekosteligt. Omvendt, så kan en god mekanisk stand på et brugt ur sagtens forekomme, og så har du jo "tjent" meget ved køb af brugt ifht nyt Icon_e_wink
De venligste hilsner, John
Svar
Joepete Skrev:ligesom mid-size versionen også er lidt vanskeligere at sælge igen ifht full-size modellen.

Prøv med MEGET sværere at sælge..........

I det pris område ville jeg helt klart gå efter "full size"
Jeg synes også at prisen er i overkanten for et mid size uden b & p og i den stand.
Svar
Bare sådan at vi er enige:

De billeder jeg kan se i denne tråd er ikke af et mid-size; men af et stort 41 mm Seamaster... Icon_e_wink Og så er prisen på 7500 kr med helt nyt glas vel lige pludselig ganske fornuftig...?
Svar
Undskyld, undskyld, undskyld! Det er mig der sidder og kokser.

Modelnummeret er Full Size med nummeret 2531.80 og ikke 2551.80! Hvad mener I om købet set i det lys?

Som sagt er uret lige serviceret for en uge siden, med alt hvad et servicetjek nu medfører.

Jeg er blevet tilbudt et Omega Seamaster 300M 2264.50.00 Full Size Quartz med kasse, certifikater og alt fra 2004, til 5.000 kr - 700 kr. mindre, end det Seamaster 2531.80. Det er virkelig fristende og jeg er splittet, for det er i rigtig god stand.
Svar
Hvis du kan leve med ridserne på lynetten, så er prisen vel ok ...

Personligt, der gav jeg selv gerne de sidste 500 kr. ud, og købte så 2254´eren her på siden. Forudsat naturligvis, at den mekaniske stand på dén er i orden Icon_e_wink

Men hvad ved jeg ... jeg holder jo normalt til på japansk forum ... Icon_razz
De venligste hilsner, John
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)