people do not seem to be getting smaller.a 35mm watch today looks out of place on most mens wrists.if you look at the market for used watches,it is not easy to sell under 38mm.patek and lange are making larger models.i do not think that watch size is just a trend.maybe 48mm is a trend but not 40-44mm.i think that if you buy a watch,maybe to give to your son.that today size in investment watches is very importent in making your choice.willy the angry.ps.rolex are boring
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
De kloge siger at moden med de helt store ure er allerede forbi. Jeg ved det ikke, i gadebilledet viser det sig i hvert fald ikke endnu.
36 mm Ø er nu ikke fimset. Påvirket af den her diskussion har jeg ikke engang afprøvet mine Datejusts eller Daydate for lang tid, men blev overrasket når jeg til sidst tog mig sammen og havde dem på en dags tid... Store føltes de ikke, men absolut ikke for små...
Jeg går normalt med Sub, som har Ø 40 mm og ville tro at satse på sportsure i den størrelse, bliver arvingen ikke ked af det i fremtiden.
John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !

)
•
Tio Malo Skrev:De kloge siger at moden med de helt store ure er allerede forbi. Jeg ved det ikke, i gadebilledet viser det sig i hvert fald ikke endnu.
36 mm Ø er nu ikke fimset. Påvirket af den her diskussion har jeg ikke engang afprøvet mine Datejusts eller Daydate for lang tid, men blev overrasket når jeg til sidst tog mig sammen og havde dem på en dags tid... Store føltes de ikke, men absolut ikke for små...
Jeg går normalt med Sub, som har Ø 40 mm og ville tro at satse på sportsure i den størrelse, bliver arvingen ikke ked af det i fremtiden.
John
willy quote.i do not think that manufactures,once they have invested in machines to make bigger cases will go backwards.i think 40-44mm will be the normal size for many years to come.mind you 100mm could look good on my dick.wink
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
willy Skrev:mind you 100mm could look good on my dick.wink
Yep - at least it would hide it in all dimensions
br
•
It already has a influence on investment watches.
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Morgan Jones Skrev:It already has a influence on investment watches.
Det er helt klart. Jeg skal af med mere for en 40 mm stål kronograf fra 1940 end for en 34 mm - og det er alt andet lig, billigere at købe et 34 mm Omega end et 38 mm fra 1950 osv - så vist har det betydning allerede.
Det er også givet at selv nye ure i 35 mm trækker mindre - igen alt andet lig - end de større
Om det så betyder at vi nødvendigvis kommer op over de 45-46 mm, altså at moden/trenden kun går en vej? Måske - men jeg tror som ligeså godt den kan gå tilbage mod 40 mm størrelsen på sigt. Ure vil så ikke være den første mode/brugs genstand, som har bevæget sig lidt ud over sine grænser, og så, af komforthensyn, vendt tilbage
Vores håndled er ikke fra 1950 til nu vokset 33 % som en del ure er fra 34 mm til 45. Det skulle betyde at et snit håndled på 17 cm (stramt mål) skulle ha været 11,4 cm, og den holder ikke
vh
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Hvis bare vi vidste hvad der er moderne om 10 år - så kunne vi lave en formue.
Det eneste jeg føler mig sikker på at der er er højeste mode idag ikke er det om 10 år (meget få vil overleve og måske blive klassikere)
De der allerede er klassikere (Omega Speedmaster, Rolex Sub. osv.) vil stadig holde!
Og så mener jeg faktisk også at et helt tradiotionel dress ur - fx. en Omega Seamaster 30 - også altid vil holde!
vh Baun
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Umiddelbart tror jeg også super oversize urene er på vej ud. Alt over 45 mm gætter jeg på er mode og mon ikke 40-45 mm sætter standarden fremover. De fleste der har båret et ur over 45 mm kan nok nikke genkendende til at det da er ganske sjovt at eje og bære i ny og næ, men på den lange bane er det bare for stort. Sådan har jeg det, men jeg har heller ikke et 20 cm håndled.
/Mads
•
hannover_dk Skrev:willy Skrev:mind you 100mm could look good on my dick.wink
Yep - at least it would hide it in all dimensions
br
willy-quote.you would not be able to stick it behind your ear,like a pencil.wink
•