Lidt weekend vintage...
KlausM Skrev:Hvor gammel er den GP John?
Umiddelbart vil jeg tro det er radium og ikke tritium.
Mvh
Klaus
Ups - det tror jeg da du kan ha ret i. Jeg har ikke her i sommerhuset værknummer eller årstal, men jeg MENER ca 1960 og det kunne sagtens være radium. Er der nogen måde mn ser forskel på mon - sådan umiddelbart - bare for generelt at lære?

Det med årstallet er rent gæt - maskinen GP 03 er fra 1945 rent faktisk og er en 13 liniers maskine
[url]"http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&0&2uswk&Girard-Perregaux_03" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db. ... rregaux_03[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Hvis andre har begavet på bud på alderen, så byd gerne ind.
Hvis det i virkeligheden er 1950 ca - så passer det stilmæssigt ret godt med denne Eterna jeg har, og som også holder ca 37 mm og er fra ca 1950
İmageİmage
En dels tilfælles ville de så have som mililtærkammerater

@Joepete - jeg har ikke tænkt så meget på military - men jo den har jo en "broad arrow" på sig, så ærligt talt jeg ved den ikke - why not.

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Denne weekend bliver helliget det nyanskaffede IWC militærur WWW fra 1944 (også kaldet Mark X) i meget fin original stand: İmage

Jens-Kristian
Svar
JK Skrev:Denne weekend bliver helliget det nyanskaffede IWC militærur WWW fra 1944 (også kaldet Mark X) i meget fin original stand:

Jens-Kristian
Hvad har det for størrelse? -Smukt i alle fald
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Citat:Jeg har ikke her i sommerhuset værknummer eller årstal, men jeg MENER ca 1960
Ædle navnebror - er vi nu ikke på ultimo 40´ene / primo 50´ene ? (datering baseret på stil + sec. subdial).
Go´ weekend - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
hannover_dk Skrev:Hvad har det for størrelse? -Smukt i alle fald
vh
Tak hannover!
Det måler 35 mm uden krone. Værket er cal. 83.

Der findes mindst fire skive-typer til Mark X.
De ca. 6000 ure, som IWC leverede til det engelske forsvar under krigen, havde denne skive. Den betegnes normalt som den originale (oprindelige).

Jens-Kristian

PS: Billedet er venligst udlånt af den tyske samler, som har solgt mig uret.
Svar
Hej. Hannover....m.fl.
Er der ikke et eller andet med de tre "geværer" på skiven både på GP og IWC at det går igen på britiske militærure, forekommer mig at det har været oppe før, og man blev eninge om at det var noget gennemgående ved dem...??? Ret mig venligst hvis jeg er forkert på den...
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar
Tio Malo Skrev:
Citat:Jeg har ikke her i sommerhuset værknummer eller årstal, men jeg MENER ca 1960
Ædle navnebror - er vi nu ikke på ultimo 40´ene / primo 50´ene ? (datering baseret på stil + sec. subdial).
Go´ weekend - John
Jo - jeg tror som sædvanligt du har ret. Eftersom værket jo er kommet i 1945 så lyder slut 40 primo 50 jo langt mere sandsynligt end mit første - og iøvrigt ret ugennemtænkte - gæt. Jeg købte uret i sin tid ret impulsivt fordi jeg syntes det var flot, og jeg godt ville have en GP + det var ret stort - og har så ikke tænkt meget mere over det.

Først nu hvor der tales lidt om det, kan jeg se at - jo det må være fra omkring 1950 og jo - med mindre det er fake skive, og det kan jeg ikke se det er i alle fald, så må det være military med den broad arrow, og i så fald skal jeg vel være endnu mere glad for det Icon_e_biggrin
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Lars Skrev:Hej. Hannover....m.fl.
Er der ikke et eller andet med de tre "geværer" på skiven både på GP og IWC at det går igen på britiske militærure, forekommer mig at det har været oppe før, og man blev eninge om at det var noget gennemgående ved dem...??? Ret mig venligst hvis jeg er forkert på den...
Det har du helt ret i - de tre geværer hedder en broad arrow (som jo ikke har noget med Omega at gøre i denne forbindelse)
Jeg vidste ikke at de symboliserer 3 geværer - sjov og nyttig info - som da godt kan være ret, måske andre ved og kan bekræfte
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
øeh et smukt ur uden navn sikkert fra 60erne
makinen er et fint AS 1604
Det er et smukt ur men det bliver først rigtigt sjovt når man vender det om.
jeg har søgt lidt på det men finder kun lommeure fra DSB
gad vide om det var noget de fik udleveret ?
Det holder tiden perfekt,
måske var det en god ide at indføre disse ure igen Icon_e_wink
İmage
İmage
İmage
İmage
MINT ?? Nej jeg bruger da mine ure....
Svar
Et gammelt re-caset Heuer Lommeur
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)