JLC MC Diving Alarm Navy Seals...hvad synes I?
Hej Baun,

Rigtig god pointe mht. at det skal sidde "lige i øjet". Dumt at bruge så mange penge og så ikke være helt forgabt i uret.

Det fik mig lige til at tænke en ekstra gang - og konklusionen er p.t. at Navy Seals koblingen ikke skal stå i vejen for et feeeeeeedt ur - og alarm-funktionen er altså noget helt specielt for mig.

Tak,

Claus

Svar
Hvis jeg skulle fyre 70k af på et ur skulle det ikke være på et nyt. Dertil er værditabet alt alt for stort. Det er et fedt ur Claus men du kommer til at betale kassen.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
ja, det er rigtig mange penge at smide efter et ur, og brugt kan man få rigtig meget andet for samme penge.

men jeg tvivler på det er et ur som vil være at finde brugt/grey market de næste år.

så hvis claus er vild med det er det jo kun én vej til det.

René.
Svar
Enig virker det for dig så go for it Icon_cool
jeg er selv vild med alarmen på mit JLC så ved præcis hvad mener .

Baun vi skal ikke starte nogle skyttegrave krige herinde (igen)
men kigger vi på hvor fine(mangler bedre ord) ure de nævnte mærker laver holdt op mod Rolex og vi snakker
selve indmaden på uret her,så er Rolex et skridt ned.

Rolex laver solide ure i en super kvalitet men de laver altså ikke noget der minder om hvad de andre mærker fremviser,
i kompliceret værker eller andre komplikationer.

Det er noget andet man gå efter og lægger vægt på hvis man vælger Rolex frem for hvis man køber
JLC,BP,GH

Så baun der er ikke noget at undre sig over Rolex laver ikke noget ligegyldigt hvilke model du vælger der kan
konkurrer med de nævnte mærke på deres stærke sider,derfor er det et step down.

Men det gør jo ikke Rolex til et dårligt ur
Mads G herinde satte Rolex i luksusklasse og flere af de andre mærker i high end (klasser over)
så der er ikke noget nyt i betragtningen og intet der behøver at få folk til at begynde at skyde Icon_e_wink
Svar
jacob jensen Skrev:Enig virker det for dig så go for it Icon_cool
jeg er selv vild med alarmen på mit JLC så ved præcis hvad mener .

Baun vi skal ikke starte nogle skyttegrave krige herinde (igen)
men kigger vi på hvor fine(mangler bedre ord) ure de nævnte mærker laver holdt op mod Rolex og vi snakker
selve indmaden på uret her,så er Rolex et skridt ned.

Rolex laver solide ure i en super kvalitet men de laver altså ikke noget der minder om hvad de andre mærker fremviser,
i kompliceret værker eller andre komplikationer.

Det er noget andet man gå efter og lægger vægt på hvis man vælger Rolex frem for hvis man køber
JLC,BP,GH

Så baun der er ikke noget at undre sig over Rolex laver ikke noget ligegyldigt hvilke model du vælger der kan
konkurrer med de nævnte mærke på deres stærke sider,derfor er det et step down.

Men det gør jo ikke Rolex til et dårligt ur
Mads G herinde satte Rolex i luksusklasse og flere af de andre mærker i high end (klasser over)
så der er ikke noget nyt i betragtningen og intet der behøver at få folk til at begynde at skyde Icon_e_wink

Helt kort - ikke alt JLC er finere end alt Rolex.

vh baun
Svar
Hvilke Rolex model/værk er finere end en JLC til de samme penge Icon_question

Det var Rolex som blev nævnt som et step down i tråden
og det har ikke noget med kvaliteten at gøre.

Det er bare sådan et Rolex er bedre til noget andet end det de andre nævnte mærker er gode til.
hvilke også gør at de rent faktisk ikke konkurrer om de samme kunder.
Svar
et hvilket som helst Rolex til 30 - 40 K er mindst lige så fint som JLC til samme pris (Nypris).

Du kan også få mange andre ure i denne prisklasse som et lige så fine som JLC til den pris - Omega HV - De Ville Chronografer osv.

Det JLC har at byde på i den prisklasse er meget enkel ure og værker uden dikefarer. Fin finish yes, men ikke finere end andre til samme pris!

Det samme ville du kunne gore i priskklassen 60 - 70 K osv.

Men ja Navnet JLC er fint - dels fordi bunden likke nogentlunde højt - og fordi de har flot image og meget fine high end ure... Fint navn! - men krone for krone får du ikke finere ur ved at købe JLC ( eller de andre fine mærker)

Derfor mener jeg man skæa snakke om modeller (step op og ned) ikke mærker!

vh Baun
Svar
Det er en giftig diskussion I har gang i for der er ingen definition på hvad "fint" er. PERSONLIGT vil jeg mene finishen på kasse, skive, lænke er på samme niveau mellem JLC og Rolex, hvis vi bevæger os i samme prisleje. Dog med det forbehold at vi kun sammenligner med Rolex´s seneste modelrække med 6-cifret ref. nr. hvor bla. lænken er forbedret.

Kigger vi på værket er der tale om to forskellige "motorer" som ikke bør sammenlignes. Rolex værket er bygget til at være robust og driftssikker samt let at servicere og med lang levetid. JLC er mere sofistikeret med horologisk finere løsninger, men ikke så robust som Rolex. Mht. finishen på værket er de vel næsten på niveau, dog med en lille fordel til JLC vil jeg mene.

Der hvor JLC giver Rolex baghjul og sender dem en klasse op på min skala, er når vi bevæger os ud over de almindelige simple-complication modeller. Her har JLC et hav af horologisk spændende og nyskabende ure som Rolex ikke har. Også her Omega bliver sat til vægs. Men bevæger vi os rundt i 40-50 k lejet er forskellen i "value for money" ret begrænset. Personligt syntes jeg Omegas cal. 8500 er det lækreste af de tre "hovedværker" (Omega cal. 8500, JLC 899, Rolex 3xxx) der benyttes. Værkets konstruktion og design er også ca. 40 år nyere end de to andre Icon_e_wink Der er sket en del i den periode...

/Mads
Svar
Jeg synes altid de diskussioner er så svære. Det bliver let så usammenligneligt - selv når man prøver at tale inden for samme prisklasse, og ordene bliver så svære, mener vi FINERE eller BEDRE og hvis vi mener det ene eller det andet, hvad er så den nøjagtige definition.

Jeg ved godt Mads G ex har lavet en god liste over high end - luxus - osv osv, og forstår det godt, men den baserer sig jo ikke så meget på enkle specifikke modeller, men på nutidige ure (har mig bekendt ikke med om mærket tidligere var "finere") og baserer sig på andet end de enkle ure der laves, men fabrikkens evne til selv at skabe (in-house) - komplikationer osv. blandet op med "horologisk finhed"

Derud fra har man nogle kriterier som kan grupperes efter. Den gamle traver med "Rolex er finere end Omega" eller "JLC finere end Rolex" er straks meget vanskeligere.

Både JLC og Rolex har vel horologisk skabt en masse og har meget af byde - men ganske meget i to så forskellige retninger at direkte sammenligning bliver vanskelig og overflødig. At JLC i deres top ende har klart finere horologiske løsninger og finisheringer, er der derimod ikke den store diskution om, men det er enkelt punkter man kan vælge ud, hellere end det store brede - min far kan banke din far Icon_e_biggrin Icon_redface
Just my LOoooong 5 penny
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Citat:Men ja Navnet JLC er fint - dels fordi bunden likke nogentlunde højt - og fordi de har flot image og meget fine high end ure... Fint navn! - men krone for krone får du ikke finere ur ved at købe JLC ( eller de andre fine mærker)
Derfor mener jeg man skæa snakke om modeller (step op og ned) ikke mærker!

Netop. Det meget spøjst er at folk (også folk som ejer ure) synes at ure med franske / franskklingende navne er finere end så meget andet.
Rolex´ urværker er bestemt ikke cicelerede & dekorerede. Stort set alle ure i prisklassen 30 - 40K er i lige højde ang. yde-evner / kvalitet / "finhed" (hvad det så end er). Forskellen er i modeller som Baun skriver, ikke i mærker. En af de få forskeller mellem urværker fra forskellige producenter er at Rolex tikker stadigvæg om 40 - 50 år, så mange andre gør ikke. Og det udelukkende pga. værkkonstruktionens robusthed.
John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)