Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Givet Likes: 0
De gange jeg har fået verificeret hos Klarlund har det altså ikke været andet end et visuelt tjek på 20 sekunder, hvorefter de har sagt god for uret. Men som I også er inde på er der stor forskel på et 2-3 år gl. sub med alt tilbehør i forhold til et 60´er Datejust. Man kan også spørge sig selv hvor meget der skal være aftermarket før uret ikke er originalt? Er det kun værk og kasse? Hvad hvis enkelte værkdele er skiftet eller det er redial eller aftermarket diamant lynette?
Det kan være en giftig erfære at verificere og siger de god for et ur på baggrund af en visuel inspektion på 20 sekunder og ejeren senere får det tjekket i hoved og r.. og finder 3-4 uoriginale dele har vi balladen. Så jeg forstår godt hvis de fremover vil lave en grundig skriftlig vurdering, som så koster lidt. Bare for at have egen sti ren.
Spændende at høre udfaldet...
/Mads
•
Svar: 502
Tråde: 32
Modtaget Likes: 289 i 141 svar
Givet Likes: 121
Jeg var også derinde i sidste uge i samme ærinde. Jeg kom om formiddagen og fik af vide at de ville kunne have uret klart senere på eftermiddagen, og at det ville beløbe sig en ni hunderede og et eller andet. Da uret nu, modsat tidligere skulle omkring deres værksted, hvor de så ville åbne det.
Man ville så få et eller andet officelt papir på at det var ægte. Hvad et sådan skal bruges til ved jeg ikke, får når man engang skal sælge uret videre, så tvivler jeg på at køber giver meget for sådanne et "diplom"
Jeg vil tror det er for at få lidt mere forretning at de gør det, for som ekspedienten sagde, så er det jo ikke kun "os" der skal ind og se om vores ur er ægte der benytte denne service, men også Toldvæsnet, og yder man noget til det offentlige, så er det jo ofte bare med at skrue prisen i vejret, da de sjælendt fokusere på pris.
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Jeg sender alle mine Omegaer til Peter Halse for Verificering.
Jeg afleveret typisk 4-8 ure af gangen. Beder om diverse reperartioner (i samråd med Peter), service, nyt glas, ny krone osv. - samt altså en verificering. Halse har så urene i nogen tid - fx. en måned eller to.
Skal der kun laves "verificering" betaler jeg naturligvis lidt for det. Uret skal jo åbnes og checkes! Og man må også forvente at betale lidt for expertisen! Jeg laver typisk selv papir-forarbejdet til verificeringen ved at indskrive de informationer jeg allerede har i et skema, så udfylder Peter blot med de info der mangler!
Selvfølgelig sætter Peter fra tid til anden en lænke på et ur for mig - eller tager en genstridig rem af - uden beregning, men generelt må man naturligvis forvente at betale for ydelser.
Jeg mener også Uhrmageriet i Århus laver verificeringer af Omegaer imod en mindre betaling.
vh Baun
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
Citat:Hvad et sådan skal bruges til ved jeg ikke, får når man engang skal sælge uret videre, så tvivler jeg på at køber giver meget for sådanne et "diplom"
Jo, købere giver noget for de her diplomer, udstedet af en AD. Regnet ud i penge, ca. ½-delen af hvad er forskellen mellem et Rolex uden cert. og med. Du kan se det på bugten (i England og US får man et "servicecertifikat" når klokken har været forbi hos en AD´s service afdeling).
Men hvis du stiller spørgsmålstegnet for det, hvorfor et ur skal have papirer osv., er det vist et andet snak.
Hilsen John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !

)
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Det er givet at en "almindelig" køber gerne ser at et dyrt ur (få tusind og op) er dokumenteret.
Dem jeg sælger til vil gerne have mit kartotekskort med alle relevante info samt gode billeder af uret.
Det er ikke noget som jeg mener der skal betales en hel masse for, men det er en del af den samlede pakke. Et pænt ur, en god køberoplevelse, et papir der dokumenterer ur og også bliver kvittering på det købte ur.
Af og til købes uret som en gave - og så vil køber gerne have et kartotekskort uden pris - og et andet med pris, så jo, det betyder noget for en del købere.
vh baun
•
Svar: 417
Tråde: 62
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Jeg synes det er fair nok det koster lidt når de til gengæld gør det ordentligt !
Mvh Bjarne
•