Inputs søges
Jeg har jo en overgang ejet sådan en moderne Seamaster og solgte den videre efter et par måneder.

Ikke fordi jeg på nogen måde var træt af uret. Tværtimod var jeg faktisk meget tæt på at beholde det på trods af min faste regel om kun at samle Vintage ure fremover.

Det er er skønt ur at bære. Det er trodsstørelsen faktisk ikke ukomfortabelt at gå med. Det kan bruges til det hele og det giver bestemt en fornemmelse af "kram". Tyngden og udstrålingen er medvirkende, men især synes jeg at Omega har det hele med. Lækker skive med unikt design, smukke visere, en krans som også er lidt særegen og meget smuk samt en af markedets smukkeste og mest klassiske bagsider meget smukt udført.

Der findes ikke andre mærker/ure der i den prisklasse præsterer så meget til kronerne - og man føler ikke på nogen måde man er gået på kompromis.

Skulle man kun eje og bære et ur - og det ikke skulle være vintage, kunne det godt være mit valg. Jeg foretrækker bestemt det fremfor PO som jeg ikke synes skiller sig så meget ud fra en række andre dykkerure på samme måde.

İmage
İmage

Det er jo så heller ikke så langt fra det ur jeg rent faktisk købte første gang - og som jeg vel troede skulle være mit eneste ur - til det hele:

İmage
İmage
İmage

vh baun
Svar
Det Baun sagde Icon_e_wink
En masse plusser og ikke rigtig nogle minusser.

Eneste minus er, at når jeg står foran kassen og skulle vælge ur blev det bare sjældent det.
Svar
Kim T Skrev:Det Baun sagde Icon_e_wink
En masse plusser og ikke rigtig nogle minusser.

Eneste minus er, at når jeg står foran kassen og skulle vælge ur blev det bare sjældent det.

Hvis jeg havde Seamaster ville det blive det samme, et rigtigt pænt ur. Men det mangler lige det der sidste, som eksv. en Speedy har - man bliver aldrig træt af en SPM.

SM vs SPM; ingen tvivl i mit sind, til enhver tid SPM. SM er for kedelig, sorry Icon_redface
Svar
Kim T Skrev:Eneste minus er, at når jeg står foran kassen og skulle vælge ur blev det bare sjældent det.

Jeg citerer lige mig selv Icon_e_biggrin
Det er egentlig ikke nogen særlig god bemærkning når jeg nu har uret til salg Icon_mrgreen Icon_rolleyes Icon_mrgreen

Men det er jo ikke sikkert at andre vil have det på samme måde som mig Icon_e_wink
Svar
Speedy Skrev:man bliver aldrig træt af en SPM.

Jo, det gjorde jeg nu også. (2 gange) Men det siger måske mere om mig Icon_rolleyes
Svar
Kim T Skrev:
Speedy Skrev:man bliver aldrig træt af en SPM.

Jo, det gjorde jeg nu også. (2 gange) Men det siger måske mere om mig Icon_rolleyes

Yes, det kan man. Men man må bare have et igen, eller det må jeg ihvertfald Icon_e_wink
Svar
Hej

Hvis du ikke allerede er ejer af et Panerai ur, er du selvfølgelig nødsaget til at bruge SP pengene på et sådan.
MVH Peter

"Panerai fordi jeg fortjener det"
Svar
Spændende at følge udviklingen i din samling, John.
Pt. er vi begge 'søgende' inden for samme priskategori og 'felt', så jeg følger aktivt med i de tilbagemeldinger, du får Icon_e_biggrin
Svar
Jeg har jo aldrig ejet en Seamaster, men som jeg lige umiddelbart ser det - og læser f.eks. Bauns indlæg - så opsummerer modellen meget godt Omegas Diver program og historie - i ét enkelt smukt ur. Lidt ligesom den oplevelse jeg har haf med min MM300 Icon_e_smile

Panerai er bestemt også interessant for mig. Jeg er dog meget i syv sind omkring modelvalg ... Icon_redface Panerai vil måske tilføre noget til samlingen, som hverken Seiko eller Omega har - denneher uforklarlige "IT" ting ... Icon_razz

Umiddelbart, så er valget vel, hvorvidt jeg skal følge Diver-stilen og dermed supplere med enten Panerai eller 2254 - ja eller Rolex, selvfølgelig. Alle kan jo indgå i samlingen. Alternativt, så skal jeg droppe "samle" tanken, og så blot have et par ure, som er klassiske på hver deres felt ...

Velkommen hjem fra feire, Kenn - håber I har nydt det Icon_e_smile
De venligste hilsner, John
Svar
Du må gerne låne min Speedmaster en tid....

Så du kan prøve det irl.

Jeg har aldrig selv gået ret meget med det - uden jeg kan sige hvorfor!

vh Baun
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)