Hvorfor købe ur hos (dansk) AD og ikke på Nettet?
Hej

Hvis der ikke er nogen købere i de autoriserede butikker men kun fremvisninger, ender det med at der ikke er nogen autoriserede butikker tilbage, absolut ikke noget surt opstød fra min side, men bare et hint, hvis der en dag kun er nogen få autoriserde forhandlere, bliver der nok ikke så mange fremvisninger i nærheden af en, ikke at jeg på nogen måde klager, for nu går det endelig fremad igen. Icon_e_biggrin

MVH Peter
İmage
Svar
En ting er hvad folk siger noget andet er hvad de gør. Tager man et lokalsamfund, så ønsker lang største delen også at bevare deres lille købmand, og sige at vi skal nok støtte ham, men alligevel så laver 90% deres store indkøb inden i det store supermarkedet inde i byen.
For det er de færreste der gider at give 20% mere for varene, når man lige så let kan spare de penge ved at handle på vej hjem.

Så jeg syntes faktisk der er lidt "tomme tønder buldre mest" over denne diskusion.

Så det kan da godt være at der skal skæres ned på antallet af forhandlere af dyre ur, eller at de skal til at satse på service af ure istedet for, sætte deres avance ned eller noget helt tredje. For kan man spare X-antal kr hvorfor så ikke gøre det.

Jeg må indrømme at selv om det lyder flot og sige "jeg betaler gerne listepris" for så overlever forhandleren, så må jeg indrømme at jeg ryster lidt på hovedet af den som køber deres hvidevare til listepris, eller ikke lige prøver at fornemme, om man kan få det hus man har forelsket sig i et par hunderede tusind billigere.

Jeg kigger selv på et ur i øjeblikket, hvor jeg ved at købe det på de gray markedet kan spare 10.000, og der må jeg indrømme, at jeg med ret stor sikkerhed ikke går ned i en butik og giver 10.000 for en salgsceance på 10 minutter. Så går jeg heller glip af den, og tager en weekend i Rom.
Svar
peter Skrev:Hej

Hvis der ikke er nogen købere i de autoriserede butikker men kun fremvisninger, ender det med at der ikke er nogen autoriserede butikker tilbage, absolut ikke noget surt opstød fra min side, men bare et hint, hvis der en dag kun er nogen få autoriserde forhandlere, bliver der nok ikke så mange fremvisninger i nærheden af en, ikke at jeg på nogen måde klager, for nu går det endelig fremad igen. Icon_e_biggrin

MVH Peter

Skidt med om det er i nærheden - jeg kører gladeligt 140 km - og lige forbi Odense for at hilse på min "Urmager" i Horsens!

De gode skal nok få nok at lave jo mere fokus der kommer på gode mekaniske ure!

Så du kan være helt rolig!

vh Baun
Svar
Ultoman Skrev:Så jeg syntes faktisk der er lidt "tomme tønder buldre mest" over denne diskusion.

Når man slår blandt et koppel hunde hyler den der bliver ramt, så jeg takker for elskværdigheden.

vh Baun
Svar
Baun Skrev:Skidt med om det er i nærheden - jeg kører gladeligt 140 km - og lige forbi Odense for at hilse på min "Urmager" i Horsens!

De gode skal nok få nok at lave jo mere fokus der kommer på gode mekaniske ure!

Så du kan være helt rolig!

vh Baun
Jeg er lidt heldigere at have et par gode vintage butikker lidt nærmere (puha trafikken er ikke så sjov på Falkoneralle) så det bliver ikke lige Horsens, men jeg er helt enig. Folk der er kendte som Peter, Krognos, Mølbak og flere andre, for service, og for mig mest af alt - pietet for vintage ure, så de ikke skifter løs uden aftale, og ikke bare kaster sig over en rensning hvis det går pænt og bare skal ha nyt glas eller en lille justering. De vil altid overleve.
Samme steder kigger man da også på ure, nye eller brugte - og jeg er sikker på der stadigt kan sendes gode ure over disken til handler alle er glade for.
Det kan gøres billigere vil nogen sige, og ja det gør vi vel også alle lidt på skift, men der er andet end pris i det her

Jeg kan i øvrigt sige jeg støtter min lokale købmand og fiskemand ved sommerhuset - også for at holde liv i butikken - selv om det givet koster lidt ekstra, men så kan jeg også GÅ over efter avisen hvis jeg har glemt den.

vh (tom tønde Icon_e_biggrin )
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej Hannover

Jeg er helt enig med dig, og jeg er absolut ikke bange for ikke at have nok at lave på værkstedet, jeg skrev bare tidligere fordi at det måske ikke er alle autoriserede Omega forhandlere der har nok at lave, men jeg kan jo bare være ligeglad, da vi har nok at lave, og det var kun for at følge op diskussionen at jeg skrev mit indlæg, for der vil altid være nogen der kun køber på nettet og der vil også altid være nogen der kun vil købe hos den autoriserede forhandler. Icon_e_smile

MVH Peter
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)