Imponerende
Jeg bliver gang på gang imponeret over disse 50er ures kvalitet. det eneste de typisk kræver af dig er du trækker dem op.
Jeg har intet gjort ved disse ure andet en at trække dem op og sætte dem for et døgn siden. de har nok ikke kørt i 30 år
pt passer tiden perfekt.
det ene er et blita og det andet der ellers ligner noname har jeg spotte skyggen af Certina på skiven.

Det ville jp være synd at kalde dem NOS Icon_e_wink men husk de er ikke engang rengjort .
Kasserne og glas kan sagtens blive pænere.

Der er natuligvis en voldsom patina på begge skiver.
Personlig hælder jeg mest til at det giver karakter. især når den er så voldsom taget i betragtning at de fungerer 100%
Det er nu en smagssag mange vil være uenig med mig Icon_smil

jeg tror desværre ikke vi den dag idag kommer i nærhededen af kvaliteten på disse ur.
Jeg ved godt et de har en lav status idag men for mig er det små helte,
disse er ikke blevet skånet.

İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
MINT ?? Nej jeg bruger da mine ure....
Svar
Lækre vintage klokker!
Jeg er enig med dig, jeg elsker den "tunge" patinering!!! Icon_e_smile
Svar
Ja.. jo ... Tung patinering....

Jeg kan godt lide en vellykket patinering. Desværre er de fleste patineringer bare snavs og ulækkert, men indimellem se man en flot patinering - og hvad der lige afgør om det er det ene eller det andet - afgøres af "den gode smag" Icon_mrgreen

Men jeg var ovre hos Halses i fredags. Medbringende 5 ure. Et af dem var en gammel Omega 30 mm som jeg havde købt på Kaplans. Den var ikke så dyr og skiven så ud til at være i god stand. Den lignenede noget tidlig 60'er.

Det irriterer mig altid, når jeg ikke kan åbne en skruebagkasse, når jeg får urene hjem, men på dette ur sad den altså meget, meget fast.

Det tager Peter altid som en særlig udfordring - at åbne en kasse, jeg har opgivet!

Den blev sat fast i noget "holde fast værktøg" og Peter lagde hele kroppen i.... efter 10 sekunder gav den sig da også. Igen et af disse ure fra 62, som ikke havde været åbnet siden den forlod fabrikken. Værket i perfekr stand - fuldstændig som nyt! Det lidt morsomme er, at hvor man skulle forvente at uret taber lidt - fx. et minut i døgnet - vinder dette 5 minutter i døgnet. Er det olie et sted hvor det ikke skulle være eller?

Nå Peter kigger på det. Uret skal selvfrølgelig nyt glas osv. Og så må vi jo se hvad det eller ender med. Flot værk i hvert fald... men hvem kunne gætte det:

İmage

vh Baun
Svar
Baun#
Det er måske netop på grund af den genstridige bagkasse at værket er i så fin stand Icon_smil den har nok gjort sit job godt og holdt uret helt tæt.
Godt du kan udfordre peter Icon_e_wink

Ja Det med patina er afgjort en smagssag.
Dette omega har faktisk en utrolig flot patina.
Jeg ville aldrig overveje en anden skive til det
İmage
MINT ?? Nej jeg bruger da mine ure....
Svar
DJmon Skrev:Baun#
Det er måske netop på grund af den genstridige bagkasse at værket er i så fin stand Icon_smil den har nok gjort sit job godt og holdt uret helt tæt.
Dette omega har faktisk en utrolig flot patina.
Jeg ville aldrig overveje en anden skive til det
İmage
Heller aldrig
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)