24-08-2012, 10:26 PM
Ok, jeg aner ikke hvad det må koste
|
En tur på Strøget for at se IWC Mission Earth
|
|
24-08-2012, 11:18 PM
Tænke at få et ur move opkaldt efter sig kan det blive større
eller mangel på samme Yoshikazu Akahane. 28/+50.
30-08-2012, 12:00 AM
Var inde ved Hvelplund og prøve Big Ingenieur igår, uden overhovedet at have set indlæget her - bare jeg dog havde gjort den så jeg kunne have gået over på den anden side af gaden.
Nå, men jeg prøvede BI'en, og var virkelig positivt overraskede over komforten.. Ydermere er det jo en suuuuper lækker læderrem der sidder på, men jeg er nok mere hoook'ed på Mission Earth modellen. Den nåede jeg så ikke at prøve, da jeg ikke lige skænkede Ole Mathiesen en tanke i farten til Coldplay koncerten. Jeg blev dog lidt forbløffet over personalet ved Hvelplund, en kvindelig ekspedient.. Hun virkede utrolig bedrevidende med en vis arrogance i stemmen - måske er det bare mig der ikke er forvendt til den sjællandske accent og tager tingene for højtideligt? Bottom line..... Der SKAL snart en jysk forhandler af IWC, så jeg kan få købt mig en ny klokke!
30-08-2012, 08:40 AM
Kalle Skrev:Ja jeg synes også det er noget underligt noget, at der ikke kan / må sælges IWC i Jylland. Er vi ude i noget forhandler-snobberi? I så fald tror jeg ikke jeg gider købe et IWC, for er der noget jeg ikke bryder mig om.........Søren S Skrev:Bottom line..... Der SKAL snart en jysk forhandler af IWC, så jeg kan få købt mig en ny klokke!Ja jeg synes også det er noget underligt noget, at der ikke kan / må sælges IWC i Jylland. Er vi ude i noget forhandler-snobberi? I så fald tror jeg ikke jeg gider købe et IWC, for er der noget jeg ikke bryder mig om......... Inden du begynder at hive faklerne og høtyven frem, burde du nok selv give Hvelplund og andre autoriserede forhandlere en chance. Søren S Skrev:Jeg blev dog lidt forbløffet over personalet ved Hvelplund, en kvindelig ekspedient.. Hun virkede utrolig bedrevidende med en vis arrogance i stemmen - måske er det bare mig der ikke er forvendt til den sjællandske accent og tager tingene for højtideligt? Umiddelbart tror jeg at der foreligger en misforståelse, da jeg altid modtager god behandling derinde. Jeg har ikke stiftet bekendtskab med den omtalte kvinde endnu, men den mandlige del af personalet yder normalt en fin service.
30-08-2012, 09:02 AM
Søren S Skrev:Var inde ved Hvelplund og prøve Big Ingenieur igår, uden overhovedet at have set indlæget her - bare jeg dog havde gjort den så jeg kunne have gået over på den anden side af gaden.Læresætningen må være, at man altid skal huske at læse på urdebatten, før man går ud og kigger på ure :) Det var en uheldig oplevelse i Hvelplund. Stik modsat min - men vi blev også serviceret af to forskellige personer. Jeg har ligeledes oplevet en yderst positiv behandling i den anden Hvelplundbutik på Strøget, mens min ene oplevelse i Hvelplund på Vesterbrogade var som din, hvorfor jeg ikke sætter mine ben der igen. Vi er efterhånden er par stykker, der har set os lune på Mission Earth. Spændende at se, om nogen af os ender med at lande uret :D
30-08-2012, 09:25 AM
Sociologen Skrev:... mens min ene oplevelse i Hvelplund på Vesterbrogade var som din, hvorfor jeg ikke sætter mine ben der igen. Det er vel også umuligt siden den bygning (DI og Rådhusarkaden) er blevet revet ned for et par år siden.
30-08-2012, 10:22 AM
Kalle Skrev:Jeg ved, at Hingelberg i Aarhus har været i dialog med IWC om at være forhandler for et års tid siden! Problemet lå i, at de skulle købe en 20-25 modeller med repræsentanter fra hele linien dvs også de helt dyre IWC'er... og de var bange for, at de ville brænde inde med dem og i så fald, at de skulle sælges ud med store rabatter...Faurschou Skrev:Og ellers er markedet for IWC nok en anelse begrænset i Jylland set ift. København, især pga. turismen. Desuden tror jeg at det er op til urmagerne selv, om de vil blive forhandler af et givent mærke. Er der en som kan bekræfte min formodning?Hvis ikke der er varer på hylderne, sælger man sjældent ret meget. Det kunne jo være at der ville blive solgt IWC i det STORE Jylland hvis man havde muligheden. Den med forhandlernes vilje har jeg hørt om. Man kan ikke bare lige få lov til at handle med IWC. Ellers havde flere forhandlere nok gjort det for længe siden. Jeg kan da komme i tanke om 3-4 urmagere i Jylland som sikkers havde IWC i skabene hvis de måtte. Simon Hedegaard
30-08-2012, 10:37 AM
Sociologen Skrev:Søren S Skrev:Var inde ved Hvelplund og prøve Big Ingenieur igår, uden overhovedet at have set indlæget her - bare jeg dog havde gjort den så jeg kunne have gået over på den anden side af gaden.Læresætningen må være, at man altid skal huske at læse på urdebatten, før man går ud og kigger på ure :) Words of wisdom! Altid urdebatten.dk inden jeg går uden for døren! Hedegaard Skrev:Kalle Skrev:Jeg ved, at Hingelberg i Aarhus har været i dialog med IWC om at være forhandler for et års tid siden! Problemet lå i, at de skulle købe en 20-25 modeller med repræsentanter fra hele linien dvs også de helt dyre IWC'er... og de var bange for, at de ville brænde inde med dem og i så fald, at de skulle sælges ud med store rabatter...Faurschou Skrev:Og ellers er markedet for IWC nok en anelse begrænset i Jylland set ift. København, især pga. turismen. Desuden tror jeg at det er op til urmagerne selv, om de vil blive forhandler af et givent mærke. Er der en som kan bekræfte min formodning?Hvis ikke der er varer på hylderne, sælger man sjældent ret meget. Det kunne jo være at der ville blive solgt IWC i det STORE Jylland hvis man havde muligheden. Den med forhandlernes vilje har jeg hørt om. Man kan ikke bare lige få lov til at handle med IWC. Ellers havde flere forhandlere nok gjort det for længe siden. Jeg kan da komme i tanke om 3-4 urmagere i Jylland som sikkers havde IWC i skabene hvis de måtte. Hvad angår en forhandling af et mærke, så er det som der også nævnes her i tråden, at der skal tages et bredt sortiment ind. Ydermere ved jeg også, at nogle mærker er meget "smart-i-en-fart", forstået på den måde, at de vil komme og inspicerer butikken for at se om det er en pæn butik, og samtidig se hvad der ellers er af high-end brands - IWC vil ikke udstilles i blandt en række billige mærker. Lad det være sagt, så tror jeg nu nok at de vil åbne en forhandler i Jylland efter princippet - "Har du penge kan du få". Som tidligere diskuteret, så tror jeg at det skal være en butik blandt KP, Hingelberg eller Klitgaard. Først nævnte har nok rigeligt at se til med de mærker de i forvejen har.
30-08-2012, 04:53 PM
Jeg har oplevet det samme med hensyn til Hvelplund's betjening. Deres anden butik på Strøget, Vimmelskaftet 47, har glimrende personale. De gange jeg har været derinde, er jeg blevet betjent af en mandlig urmager der sandelig har styr på fakta - også er han også flink.
30-08-2012, 11:09 PM
Diskussionen om forhandler i Jylland havde vi for nogle måneder siden. Hingelberg vil ikke, har de sagt til mig, de har heller ikke eget værksted og det er vist én af betingelserne for at få lov til at sælge IWC.
Knud Petersen vil muligvis gerne sælge IWC igen. de fornemmer tydeligt at mærket er blevet mere populært og overvejer seriøst at tage det ind i sortimentet. Mvh Michael |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|