venus
Hvem kommer først og fortæller mig om Venus 175 værket?

Der sidder åbenbart værker baseret på denne caliber i ret billige chronografer.

Er det noget der dur??

-Kom så hannover, GT, Mads m.fl. Icon_e_biggrin
Svar
Speedy Skrev:Hvem kommer først og fortæller mig om Venus 175 værket?

Der sidder åbenbart værker baseret på denne caliber i ret billige chronografer.

Er det noget der dur??

-Kom så hannover, GT, Mads m.fl. Icon_e_biggrin
Venus er jo legendarisk - især 175 og 178 - når vi taler vintage.

Men jo, Venus 175 er begyndt at dukke op igen, men det er, fordi konstruktionen (og produktionsapparatet?) er overtaget af Seagull - et kinesisk foretagende.

Søg på "Seagull" eller "Sea gull" (evt. med mit brugernavn som forfatter) - jeg startede en lignende tråd sidste sommer.

Nå, nu valgte jeg alligevel selv at finde tråden:

http://www.urforum.dk/phpBB2/viewtopic.p...t=sea+gull

Niveauet er ikke som i gamle dage, men som med så mange andre moderne ting, er der ikke noget galt med brugskvaliteten.
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
Tak Stefan. Syntes godt at man kan ane at finishen ikke er helt i top, faldt bare over nogle meget pæne Schäfer chronografer, hvor priserne er ret lave. Mente at huske fra min undervisning hos Hannover og dig at Venus var ret okat engang.

Men alt i alt, sikkert god value for money så!

İmage
Svar
Det er samme Seagull Venus 175, som du finder i Ingersoll, Wagner, etc. Fine til prisen.
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
Jeg er enig i at de er fine nok til prisen - men de kan ikke rigtigt sammenlignes med de originale venus 150 fra Schweiz. Dels er metallet som anvendes ikke samme - dels sker der ikke samme håndfinish af værkerne

Jeg ved ikke, men har meget klar mistanke om, at eks blåede skruer intet har med blåede skruer i den oprindelige opfattelse (varme) men helt enkelt er farvede for at give den illusion.

Gode til prisen. - Det tror jeg meget af det som kommer fra Kina og Rusland er. Jeg har selv rejst meget i Kina (5 gange om året i en længere periode) og besøgt produktioner, og de har god orden i sagerne når det drejer sig om kvalitetskontrol, men materialerne er nu en gang ikke altid i orden - og tiden tillader ikke meget hånd finish, arbejderne er ofte kun relativt kort på hver fabrik (1-2 år oftest max) og miljøet kan være alt fra næsten perfekt til rædsomt.

Jeg ville ikke som samler gå efter en Kinesisk Venus 150 eller russiske pendenter til Valjoux i div. former. Der er gode klassiske ur at få med den
ægte vare - også til priser der kan betales

For en ung mand der bare vil ofre 3000 kr på et ur - og ikke skal samle men bare have et ur - DER er de et alternativ
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Nu hvor CNC maskiner vinder frem, er problemet med Kinaværker mere og mere materiale kvalitet!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)