Tukjær Skrev:Baun Skrev:Tukjær Skrev:Mads Gjødesen Skrev:Jeg stemte som de fleste andre. Der er Omega´en og så de andre...
/Mads
I er hårde ved de andre...... Så fantastisk er Omega altså heller ikke..... Er godt klar over værket er finere end de andre. Men jeg viste jo godt hvilket ur der var mest populær, men sjovt at se hvordan stemmerne fordeler sig.....
Nu er du ikke fair Tukjær, man må se realiteterne i øjnene - blandt mange flotte ure vælger mere en 60% Omega - det taler for sig selv!
vh baun
Okay, JEG mener ikke Omega er SÅ fantastisk at det/den skal have så mange stemmer. Det er et fedt ur, jeg har jo selv købt det....
Men i bagklogskabens klare lys burde den ikke have været med i afstemningen..... Måske jeg laver en afstemning mere senere......uden Omega.....
Det er ligesom EU afstemninger - hvis man ikke kan lide resultatet - ja så må man jo lave afstemningen om
Nej, det var selvfølgelig mere nuanceret hvis man kunne placere nummer 1 - 2 og 3...
Men afstemningen er faktisk god og rigtig - den viser at Omega er outstanding i det selskab den er vist i her.
Jeg er ret sikker på det samme ville ske hvis man byttede Omega'en med en Rolex - eller en IWC.
Vi tager ikke fejl, vi kan godt spotte godt design, når vi ser det!
Det er det der gør klassikere til klassikere efter min mening.
cartier Tank
JLC Reverso
Omega Speedmaster
Rolex sub
oa.
Har bevist at når det lykkes at skabe et unikt og smukt design rammer det mange, manges smag og det holder i mange år - der er modeflip og døgnfluer - og så er der klassikere.
Jeg er ikke overbevidst om at Omega Seamaster som vist her vil blive en virkelig klassiker - og i så fald tror jeg det vil være den blå model - det ved vi først om 10-15 år vil jeg mene.
Se Omega Speedmaster, Rolex sub og Rolex date just - design der stadig sælger efter 50 år.
På GTG i Horsens stod Peter og jeg med hver vores Rolex DJ - og Peter spurgte mig "Hvornår tror du min er fra?" - Ja, min er jo fra 82 - så din er vel nogentlunde det samme - men nej Peters var fra ca 1960 !
vh Baun