Chopard - Grand Prix de Monaco Historique
Hejsa,

Jeg er meget glad for mit Tag Heuer Monaco chrono, som er mit første automatiske ur.

Mit TH er et markant ur med en god historie. Men det er ikke et ur af høj teknisk klasse. Det skal mit næste ur være.

Samtidig kan jeg godt tænke mig at der skal være et tema for min fremtidige samling. Jeg tror det skal være 'Monaco'.

Med det tema in mende har jeg brændt mig lidt varm på Chopard Grand Prix de Monaco Historique. Det kunne godt blive mit næste køb.

Men jeg kan forstå at Chopard som producent er midt i at sadle om til i højere grad selv at producere deres værker. Og at de lige nu spænder meget bredt. Derfor:

1. Er der nogen der kender dette ur og kan fortælle lidt om urets tekniske beskaffenhed?

2. Hvad koster det ca.?

http://www.chopard.com

Mvh.
Svar
Det ser ud til at uret er udstyret med et Valjoux 7750. Det har samme kvalitet som Chopard Mille Maglia. Skal du have et ur der ligge betydelig over dit TH i kvalitet ville jeg kigge efter noget andet.

Chopard´en er lidt finere i både værket og finish end dit TH, men også tilsvarende dyrere. Mit gæt er at det koster ca. 30 k.

Men skal du have et af deres fineste ure med in-house skal du gå efter LUC modellerne. De er i absolut topklasse hvor mange af værkerne bærer det prestigefyldte Geneva Seal som er en række kræv til værkets konstruktion og finish.

LUC modellerne er så også tilsvarende dyre og jeg vil gætte på priserne starter omkring 50-60 k.

/Mads
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)