Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Jeg har en helt anden vinkel på dette her.
Jeg bruger aldrig et dyrt ur i vandet. Man kunne jo tabe det!
Jeg tabte engang mit Speedmaster under græsslåning. Jeg havde været hos en lokal urmager og fået taget et led af lænken - og den var åbenbart ikke monteret korrekt.
Billigere ure til max 1000 kr vandtætte til 200 meter er simpelthen det mest praktiske på strand og i vand en sommerdag. Så er det også morsomt at peøve at finde det bedste til max den pris.
Det jeg har brugt mest er et Seiko Automatic (solgt nu) vandtæt til 100 meter - det kostede 721,00 kr fra nyt - på auktion!
Måske et eller andet rusisk var på sin plads her?
vh Baun
•
Svar: 1,069
Tråde: 116
Modtaget Likes: 5 i 4 svar
Givet Likes: 0
Baun Skrev:Jeg har en helt anden vinkel på dette her.
Jeg bruger aldrig et dyrt ur i vandet. Man kunne jo tabe det!
Man kan også tabe det når man har det på andre steder end i vandet. Risikoen for at tabe uret er vel ikke større fordi man er i vandet?
•
jacob jensen
Unregistered
helt sikkert en mulighed Baun
måske man skulle finde noget som bare bruges til når man skal
i vandet og ligende
man kan selvfølgelig altid tabe uret af den ene eller anden grund
men så kan man jo aldrig gå med sit ur hvis man ser sådan på det
er det ikke også (eller er det bare mig) lidt fjollet at man køber et
kvalitets dykkerur og det eneste sted man så ikke har det på
er i vandet
måske man bare skulle få uret tjekket/testet hver 2 år
det er trods alt billiger end hvis vandet kommer ind i kassen
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Jo man kan altid tabe sit ur - men der er ret stor forskel på hvor stor chancen er for at man opdager det - og kan finde det igen.
Men jeg bruger da også dyre ure på jagt og til hundetræning, hvor risikoen for at tabe det er større - og chancen for at finde det hvis det bliver tabt er mindre.
Men i saltvand og på stranden... ja, jeg synes bare ikke at et luksusur helt passer på det!
Det er jo noget andet hvis man seriøst dykker - der er det naturligt at udstyre sig med et dykkerur.
Selvfølge lig er det hele bare et valg - og man kan gøre som man vil, men mine kvatitetsure og Vintageure bliver alle behandlet "nænsomt".
vh Baun
•
Svar: 976
Tråde: 62
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Men ifølge Omega kan jeg godt bade med mit Lorus, men som Baun siger jeg ville heller ikke bruge et dyrt luksus ur ved stranden. Medmindre jeg er pro. dykker
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
jacob jensen Skrev:nu har jeg siddet og læst med i tråden her om vandtæthed
kan se at folk har lidt forskellige menninger om hvordan man
skal pleje uret for at sikrer at man f.eks kan bade med det
jeg har selv et dykkerur fra 07 som går til 2000m
efter at have læst i tråden er jeg da kommet lidt i tvivl om hvornår og
hvor tit jeg skal have uret tjekket for ikke at ende med vandet på
den gale side af kassen.
nogle som har et bud på det vil nemlig helst have at mit ur kan klare
det som skiven skriver (selvom jeg ikke bruger det)
Hvis du vil være på den sikre side, og i øvrigt ikke lige skal ned på de der 2000 meter - så ville jeg lade deet trykprøve og ev. skifte pakninger hvert andet år.
Mindre kan sikkert gøre det (hvert 3-4 år?) - men for at være på den sikre side. Er det en kronograf (men det er det vel ikke) er risikoen øget med pusherne - men ellers er det mest kronerørets pakning der ryger. Nogen skuer i det daglige kronen ned med vold. Pakningen der har det som alle andre pakninger, den virker når den er under pres, og ødelægges hvis den voldes med. (generelt bare for der er forskellige konstruktioner)
Det er efter min erfaring ofte ved kronen vand kan trænge ind. Kronen sidder uheldigt faktisk - burde sidde på venstre side af uret, for venstre side for langt mindre vandpres når man svømmer med armene - vil jeg mene. (men mere ved hovedspring)
Skal du dykke, hvor du er afhængig af at uret virker, skal det teste ved begyndelsen af hvert års sæson.
Hvad er det for et 2000 meter ur?
vh John
•
Baun Skrev:Men i saltvand og på stranden... ja, jeg synes bare ikke at et luksusur helt passer på det!
Det er jo noget andet hvis man seriøst dykker - der er det naturligt at udstyre sig med et dykkerur.
vh Baun
Jeg har det helt på linje med dig. For mig er det ikke et spørgsmål om garanti eller om det kan repareres, mine babyer skal ikke ha sand på glasset eller risikere saltvand i hjertet.
Med på stranden kommer billige automatik ure med gummirem - ure der klarer 600 meter - og så blir der ikke skiftet pakninger- for det er ure til 500 kr som ikke betaler sig at reparere på - og som man sikkert ikke lige har pakninger til hos de forretninger jeg kommer hos. Den ældste af dem er 10 år - og har endnu ikke taget vand ind, og pris eller ej, jeg bliver ked af det den dag den gør det.
vh
•
jacob jensen
Unregistered
Uret er et ORIS carlos coste lim.edition uden chrono
et ur som jeg er meget glad for. Kunne godt finde på engang at
købe det med chrono også.
tror jeg vil lade det teste hver 2 år så det kan komme med i poolen
uden problemer måske jeg køber en billig beater også
•
Svar: 2,247
Tråde: 247
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Så undskyld Hannover, du kan vist ikk tage en spøg. den fejl begår jeg ikk igen med dig så.
Jeg påstår heller ikk at man man kan bade/svømme med alle ure, men blot at jeg aldrig har oplevet problemer.
Og som man kan se af de forskellige skemaer, så er der jo mange meninger om hva der sikkert at putte i vandet.
Men jeg trækker mig fra denne tråd nu, syntes det er tåbeligt at blive uvenner over sådan noget.
plus aura plus, telle est la vie.
•
Nopanic Skrev:Så undskyld Hannover, du kan vist ikk tage en spøg. den fejl begår jeg ikk igen med dig så.
Jeg kan sagtens tage en spøg - men synes det er helt tosset at du kæmper så hårdt for at latterliggøre behovet for over 5 ATM - når det som det hele drejer sig om er en der vil købe nyt ur som skal bruges til at bade med.
Han fortjener ikke en misinformation om hvad der er sikkert og godt at kaste sine penge ud efter
vh
•