Koebe ure i Indien, tip
Jeg har et lille tip til at spare en ganske betragtelig sum penge ved at koebe (nye) ure.

Jeg bor i New Delhi, Indien. Valutakursen hernede er p.t. yderst gunstig, hvis man som dansker oensker at koebe f.eks. ure.

En krone svarer lige nu til ca. 9 rupees, hvor den for ca. 3 maaneder siden svarede til ca. 7.6 rupees.

Et eksempel: Jeg koebte for ca. 4 maaneder siden et Omega Seamaster 300m Quartz. Listeprisen var ca. 70.000 rupees (authorized dealer). Jeg fik 15% rabat, saa endte med at betale smaa 60.000 rupees, som dengang svarede til ca. 8000 kr.
Havde jeg koebt samme ur i dag, havde jeg maattet laegge det der svarer til ca. 6700 DKK.

Der er nogle (i mine oejne) gode handler at goere, og jeg er ret sikker paa, at hvis man i forvejen har planer om at koebe ur i prisklassen 15-20.000 kr eller derover (DK priser), vil flybilletten til Indien kunne tjene sig hjem ret hurtigt, saa faar man ogsaa rejsen med i koebet Icon_e_smile

Bare et tip. Jeg anbefaler gerne en AD, hvis nogen skulle vaere interesserede.
Svar
Tak for tippet Jesper, men husk på at der kommer told og moms oven i hatten, så der skal tillægges 30 % til din pris. Om man så vælger at fortolde varen skal jeg ikke gøre mig til politimand overfor, men vil dog lige påpege at det i henhold til DK lov skal gøres.

Nu vi har fat i emnet devaluering i relation til urkøb, er der så nogen der kender til forholdene på Island? Deres kr. devaluerer hurtigere end de kan nå at opkøbe nye selskaber, så der kunne muligvis være noget at hente. Eller kan man slet ikke købe ure deroppe? Mener deres kr. er devalueret ca. 25 % i forhold til DK kronen over det seneste halve år Icon_e_surprised

/Mads
Svar
Var selv i Indien sidste år, der lå en lækker Jaeger LeCoultre butik på hotellet, var flere gange nede og savle Icon_e_biggrin
Selvom man får flere og flere ure, får man ikke mere tid...
Svar
ryger der ikke også told og moms på ure fra island?
Svar
Der ryger told og moms på alle ure udenfor EU
Mywatch.dk
Bjarne Vork
Svar
Naturligvis kan specielle valutakurser gøre ure interessante selv med moms - men eg ved fra tidligere, at ex Island (tror jeg netop det var) i 70erne havde en så pivende inflation at man var nødt til at gå ud og handle alt for hele måneden samme dag man fik løn, ellers kostede det mindst ½ gang mere i slutningen af måneden.
Jeg ved at ADerne i ure var ret flinke til at få skiftet deres skilte med priser ud løbende
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)