Så har jeg lidt billeder fra Master Class hos OM den 21.05.08

Tidlig afgang mod banegården i Odense - med læsestof til turen
Vi var inviteret til kl. 10 hos OM i Østergade. Jeg ankom 9:30 og trippede ude foran butikken. Jeg mødte Søren, Claus og Peter, som var mindst ligeså spændte som jeg.
9:45 blev vi lukket ind, og blev bedt om at gå op på 3. sal, hvor Christian Mathiesen ventede på os sammen med bla. Linda & Patrick fra JLC. Linda er Master WatchMaker, og det var hende der hele dagen guidede os igennem cal. 875. Patrick er oprindelig urmager, men arbejder idag mere med events som denne og polo arrangementer.
Vi var ialt 8 "elever" der skulle deltage i arrangement incl. 2 urmagere fra OM.
Kl. 10:30 påbegyndte vi undervisningen. Linda viser først på storsærm hvad der skal ske. Derefter inviterer hun os op til hendes bord, hvor vi skridt for skridt bliver guided igennem hvad vi skal gøre. Vi tager caliberen i små "bidder".
Igennem hele dagen tager vi caliberen i små bidderen, og Linda viser først hvad der skal ske ved hendes bord.

Linda guider. Her starter hun med at vise hvorledes vi skiller dato'en ad.

Champen på arbejde

Så lang så godt.

Efter vi havde skildt værket fra hinanden i hoveddele, var der indlagt en frokost. Inden vi gik ud i byen, var vi lige forbi OM's værksted, hvor der blev fortalt om de mange forskellige ting.
Rigtig god og hyggelig frokost ude i byen, hvor der var lejlighed for at tale lidt mere med hinanden og se hinanden ure ad. (Der var nogle virkelige lækre JLC's iblandt

Efter frokost begyndte vi samling af værket.

Min sidekammerat Claus (Cfnissen) var en haj til at arbejde med værket. Det var rigtig godt, at få sat et ansigt på endnu et brugernavn.
Afslutning på en rigtig god dag. Christian, Linda og Patrick havde lavet et fantastisk arrangement, som gav os nørder en rigtig god chance for at forstå hvad der forgår inde i værket.
- Og så har jeg bevis på, at jeg har bestået ”The watch training course”
Jeg tror, at alle der var med frekventerer dette forum, og i skal lige have en tak for at ha' været med til at gøre det til en rigtig god dag.
Alt i alt en super dag, som har været utrolig spændende og lærerig.