Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
don't - du får med stor sandsynlighed skjoldet den så den bliver værre endnu. Lad folk som Peter, Jørgen Krognos osv om den sag.
Ofte kan skiver forbedres, men er den rigtig slem, så er det en "ommer" = re-dial.
Jeg HAR prøvet en del selv og aldrig haft held med det i alle fald
vh
•
Svar: 729
Tråde: 40
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Kartofler kan hjælpe, men send hellere skiven ind til Betghe eller få en urmager til at hjælpe.
•
Svar: 955
Tråde: 58
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Hvis du ikke ved hvad du laver, så lad være, det vil højst sandsyligt bare blive værre, men:
- hvis det er skidt, så kan en rense benzin (rent) og meget blød børste (makeup pensel) gøre underværker, samt rodico (minder om modelervoks)
- er det lakken der er blevet grim, kan man bruge sølvrens (den flydende slags man dypper smykker i). Hvis det er et kvalitets ur (f.eks Omega) vil al tryk være under lakken, og så går det godt for det meste (tryk kan godt forsvinde hvis skiven er for længe i sølvrens). Er det lidt billigere skivekvalitet, så er al tryk mange gange ovenpå lakken, og så forsvinder det med det samme. Efterfølgende skal man give skiven et nyt lag klar lak (spraydåse)
•
Svar: 1,094
Tråde: 196
Modtaget Likes: 143 i 54 svar
Givet Likes: 9
Det er skiven i Omega-forumet under topic: Hvilken model er det. Det er den skive med Omega-logo og uden Omega-navn der er tale om..
Er ikke meget maltrakteret - ser mest ud til blot at skule tørres lidt af - men jeg ved det ikke.
hilsen d.loncar
•
Svar: 955
Tråde: 58
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Det er lakken der er beskadiget, men da det er så lidt, ville jeg ikke gøre noget, den er pæn som den er.
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Hej
Jeg har med held renset flere gamle Omegaskiver, så de er blevet brugbare, dog stadig med patina.
MVH Peter
•