Er der grund til at ærgre sig...?
Hej,

jeg er helt ny her. Jeg skal nok komme med en ordentlig introduktion senere, men jeg har lige noget som jeg er nødt til at få afklaret.

Har fulgt dette Longines på Lauritz.com som endte i går med bud på DKK 1.790,- + gebyr/salær/forsendelse.

İmage

[url]"http://www.lauritz.com/Item/Item.aspx?LanguageId=1&ItemId=1275844&nBids=5">http://www.lauritz.com/Item/Item.aspx?L ... 44&nBids=5[/url]

Jeg bød ikke på det, men var lige ved mange gange undervejs. Havde jeg haft pengene havde jeg selvfølgelig bare budt med, men for husfredens skyld afholdt jeg mig fra det. Er der grund til at ærgre sig over det?

Ligeledes havde jeg et øje til (men bød ikke) denne her kasse som endte med DKK 675,- + gebyr/salær/forsendelse. Dvs tæt på DKK 1.000,-.

İmage

[url]"http://www.lauritz.com/Item/Item.aspx?LanguageId=1&ItemId=1278166&nBids=5">http://www.lauritz.com/Item/Item.aspx?L ... 66&nBids=5[/url]

Var det en rimelig pris, eller kan jeg ligesågodt købe en hos Krognos eller Mølbak eller ?.

Hilsen
Hage
Svar
Kender ikke noget til uret, men har præcis den samme kasse, købt på qxl til 475 + fragt fra en forhandler der hedder clocktraders fra tyskland . Så der skal du ikke ærgre dig Icon_e_smile

God kasse i øvrigt
Svar
Man skal aldrig byde på auktioner og ærgre sig, det er livet for kort til. Man bestemmer hvad man vil gi, og går det over det, så slap man for den udgift Icon_e_confused
Uret - tjo - ser jo umiddelbart godt ud men svært at sige uden at ha det i hånden. Står Longines skriften ikke lidt skævt centreret (til højre skubbet) og viserne ville jeg være meget i tvivl om var originale (farven for ny)

Kassen - prøv også watchwindershop som du kan finde på vintageures forside tror jeg,

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
I mine øjne gik du ikke glip at noget. Ure som disse kan erhverves fra 500-1500 kr. Bemærk at skiven er redialed. Absolut ikke noget jeg ville give 1.800 kr. for Icon_rolleyes

Kasser som disse kan købes på ebay.de for 50-100 euro ca.

Så nej det var godt du ikke bød. Lauritz er generelt et lunkent sted at købe ure. Ofte noget fusk og skrammel som bliver budt urealistisk højt op. Køb hellere et fint vintage ur her på siden af en velkendt sælger.

/Mads
Svar
Ja og nej.

Husk at du ved internet køb har 14 dages 100% fortrydelsesret. Det giver dig god tid til at se på varen og evt. checke prisen hvis du ikke lige har fået gjort det inden.

Jeg har synes jeg selv gjort et par gode køb på Lauritz, og skramlet har jeg leveret tilbage. Så helt sort / hvidt er det nu heller ikke. Og returretten er alt incl. (hammerslag+salær+hammerslagsgebyr(dog ikke evt. fragt)).

hilsen d.loncar
Icon_+1
Svar
Loncar Skrev:Ja og nej.

Husk at du ved internet køb har 14 dages 100% fortrydelsesret. Det giver dig god tid til at se på varen og evt. checke prisen hvis du ikke lige har fået gjort det inden.

Jeg har synes jeg selv gjort et par gode køb på Lauritz, og skramlet har jeg leveret tilbage. Så helt sort / hvidt er det nu heller ikke. Og returretten er alt incl. (hammerslag+salær+hammerslagsgebyr(dog ikke evt. fragt)).

hilsen d.loncar

Jeg mener kun det er på danske internetauktioner der er 14 dages returret. men nogen ved måske mere?

vh baun
Svar
Baun Skrev:
Loncar Skrev:Ja og nej.

hilsen d.loncar

Jeg mener kun det er på danske internetauktioner der er 14 dages returret. men nogen ved måske mere?

vh baun
Det er da vel i alle fald som minimum på alle danske Internet KØB og ikke nødvendigvis Auktioner, at returretten gælder - dog undtaget rene privat handler, som selv en del som handler rigtigt meget skyder sig ind under
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Loven siger at "fjernkøb" ( = f.eks. internetkøb eller internet auktionskøb ) kan fortrydes indenfor 14 dag fra modtagelsen af varen hvis den "ikke svarer forventninger". Forpligtelsen for at tage varen retur gælder kun prof. sælgere, ikke private ( dvs. hos QXL skal du være sikker på, hvorvidt sælgeren rent juridisk set er privatperson eller erhvervsdrivende. Og det er ikke altid helt nemt... Icon_e_wink ).
Gælder 100% i Danmark, delvis ( men ikke i praksis... ) i EU og slet ikke i andre lænde, US osv.
Hos Lauritz får du hammerslaget + alle gebyr retur 30 dag efter din fortrydelse. I sager hvor pointet er reklamation pga. fejlbeskrivelse af varen fra L´s side får du også sendelsesomkostninger tilbage og det sker i løbet af 3-4 dag.
Men fortryder du dit køb uden at har set varen, vanker der advarsler eller evt. lukning af kontoen pga. misbrug.
Go´ weekend - J.
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Tusinde tak for svarene.

Troede først at uret var fra deres Spirit kollektion. Det så nyt ud. Men hornene manglede jo på kassen. Så det måtte være gammelt men så for nyt ud. Er glad for at jeg ikke lod mig friste så meget af uret at jeg gik i bud-feber.

M.h.t. kassen har jeg været inde og kigge på clocktraders, og det er jo nøjagtigt de samme.

Tak igen herfra.

Hilsen
Hage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)