Afstemning: Vintage, brugt eller nyt?
Jeg samler kun på Vintage
Jeg samler kun på nyt og køber sjældent brugt
Jeg samler på det hele
Jeg samler på nyt, men køber ofte brugt (ikke vintage)
[Vis resultater]

Vintage eller nyt?
JohnFyn Skrev:OK Baun...hva' er det på billed 2 og 3 - især det på 3 ser sgu' godt ud!! Icon_e_surprised
Den svarer Baun givet på - men Ja "sømosteren" på billede tre er en ualmindelig smuk og veldholdt sag -
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
billede 2 er min Dynamic Chronograf fra ca 1996... læg mærhe at knapperne sidder forskud - det indikerer at der er tale om et lagkagekronograf... ikke så højt estimeret, men velfungerende og ganske udemærker. Det er det ur der mest bruges til meget aktiv fritid - som fx. jagt og hundetræning.

På billede 3 er min Seamaster 120. Mit først Omega - og mit første "rigtige" ur.

Det bruger jeg en gang imellem når jeg har sporty tøj på i blå nuancer. Det var på armen hver dag det første år, hvorefter det fik selskab af en Seamaster fra 1957 - og en Genéve i 18 karat guld fra 1969 til fint brug...

Siden er der jo kommet flere til!

vh Baun
Svar
Indtil videre kun nye ure, men urene er nu heller ikke dyre!
Bliver nok vintage hvis jeg forelsker mig i en lidt mere avanceret sag Icon_e_biggrin

vh
Skabsnørd
Svar
Hej

Jeg bruger både nye og vintageure i min dagligdag, dog stort kun mekaniske ure, men jeg har dog enkelte quartzure jeg bruger indimellem.

MVH Peter
Svar
Mest nyere ure, - men som tiden går (jeg har samlet 4-5 år) er jeg ved at udvikle en passion for tool/sport Rolex, hvilket jo sagtens kan føre til vintage med tiden..., samt for øvrigt likviditetskrise Icon_rolleyes

Min rastløshed gør dog at jeg jævnligt foretager mere eller mindre impulsprægede indkøb, som jeg egentlig ikke fortryder, - men som jeg på et tidspunkt afhænder. Denne dynamik koster, men jeg er villig til at betale, for det er brændstoffet på min samlermotor.

Icon_smil Sogge
Svar
Har stemt på "samler på det hele"... Det skal enten være manuelt optræk eller automatik og allerhelst piloture...
Hellere smile bag små vinduer, end græde bag ved store...
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)