Lettere teknisk spørgsmål vedr. AS cal. 1250
Hej!

Er jeg så heldig, at nogen af de nærværende urmagere kender noget til ovenstående bumper-automatic værk? Spørgsmålet går på om værket "deler" balance med andre samtidige AS værker, eller om jeg stå på helt bar bund mhp. reservedelen? Har googlet en del frem og tilbage uden held. Ved ikke helt om den slags spørgsmål hører hjemme her på siden, men nu prøver jeg alligevel Icon_e_smile

På forhånd mange tak for hjælpen!

---
Tommy
Svar
Har du talt med Lindholts?, de burde kunne finde en komplet balance til det AS værk!
Svar
Certina Fan Skrev:Hej!

Er jeg så heldig, at nogen af de nærværende urmagere kender noget til ovenstående bumper-automatic værk? Spørgsmålet går på om værket "deler" balance med andre samtidige AS værker, eller om jeg stå på helt bar bund mhp. reservedelen? Har googlet en del frem og tilbage uden held. Ved ikke helt om den slags spørgsmål hører hjemme her på siden, men nu prøver jeg alligevel Icon_e_smile

På forhånd mange tak for hjælpen!

---
Tommy
Hvis der er noget disse fora bør være åbne for er der den type af hjælp behov. Kan vi - når du skrider fremad med projektet - få lidt billeder. Jeg håber balancen i alle fald deles med en del andre AS værker - som jo er nogle af de langt mest brugte (for andre brugeres info)
Den kan naturligvis være lidt alene i bumper afdelingen, men AS er STORT så mon ikke (igen til andre brugere for du ved jo hvad du spørger om:) )
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej

Mit bud er også Lindholt.

MVH Peter
Svar
Husk at spørge efter Kim.
Svar
Hej alle!

Tak for hjælpen - vil lige rode lidt i gemmerne, og kontakte Lindholt hvis der ikke er noget der passer. Uret er iøvrigt et pænt gammelt Cortebert i gulddouble, og værket er dette:

[url]"http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&0&2uswk&Cortebert_451">http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db. ... tebert_451[/url]

Det er ifølge Ranfft (iøvrigt en suveræn side for værkinteresserede) det samme som AS 1250. Fik uret rimeligt billigt, men der har været en pilfinger nede og rode i balance og spiral, så den er helt færdig. Der skal nok komme billeder såfremt uret kommer til at køre...
---
Tommy
Svar
Hej Certina Fan.
Når jeg kommer hjem skal jeg se om jeg ikke kan finde ud af hvad det er balancen hedder (nr) og ud fra det se om der er andre der passer. Akslen er nok det mindste problem, værre bliver det nok hvis spiralen ikke kan reddes.... Icon_evil

Mvh Lars
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)