Svar: 54
Tråde: 17
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hej
Jeg er igang med nogle undersøgelser omkring et Zenith Rainbow Diver m. Elite 670 værk.
Jeg faldt over en ældre tråd på TimeZone, hvor de diskuterede Elite og ETA værker i ovennævnte ur.
Da jeg kan hverken finde hoved eller hale i ovennævnte tråd så derfor spørger jeg om det er rigtigt at Zenith fornyeligt har (inden for de sidste 20 år) har produceret ure med ETA værker??? Og er det i rainbow diveren??
Rolf
•
Svar: 320
Tråde: 15
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Jeg er ikke bekendt med, at Zenith skulle have brugt ETA urværk i denne model. Det er med Elite urværket, som du selv nævner.
Om Zenith på et eller andet tidspunkt i deres periode har benyttet sig af ETA urværker, har jeg faktisk ikke oversigt over

Der har jo - desværre - sneget sig et par quartz modeller ind igennem tiden (men mon ikke det er sket for alle?).
Mvh.
El Primero...36.000 bph.
I've got Ball's of steel and titanium......
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Rolf Skrev:Hej
Jeg er igang med nogle undersøgelser omkring et Zenith Rainbow Diver m. Elite 670 værk.
Jeg faldt over en ældre tråd på TimeZone, hvor de diskuterede Elite og ETA værker i ovennævnte ur.
Da jeg kan hverken finde hoved eller hale i ovennævnte tråd så derfor spørger jeg om det er rigtigt at Zenith fornyeligt har (inden for de sidste 20 år) har produceret ure med ETA værker??? Og er det i rainbow diveren??
Rolf
Nej rainbow er da aldrig lavet med ETA i alle fald, og jeg tvivler på andre automatic skulle være det- er næsten sten sikker, men kun næsten
vh
•
Svar: 1,193
Tråde: 48
Problemet med Zenith er vel, at man med det samme tænker EP. Elite er vel at betragte som deres nye pendant uden krono.
Tidligere har de anvendt f.eks. cal. 2562PC som i denne Defy:
Om disse er rent in-house, eller om der har været leverancer fra ETA, skal jeg ikke kunne udtale mig om. Men vi taler 70'er, quartz-indtog, etc. Det er ikke utænkeligt.
Desuden producerede Zenith i en periode udelukkende EP til Rolex Daytona. Hvad gjorde de selv med kronoer i den periode?
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Jeg kan ikke se antydning af ETA i den viste maskine - men venter spændt på at høre om nogen ved om Zenith har anvendt ETA. Jeg vil fastholde at de ikke har anvendt det i deres chronografer, og at de i en periode kun skulle ha lavet kronografer til Rolex daytona er nyt for mig.
Dels modificerede Rolex den jo kraftigt, nedsatte svningerer og ingen dato som de to oplagte forskelle, og jeg kender ingen periode for Zenith hvor de har anvendt noget som helst andet end deres egne Kronoværker fra 1965 eller 70 og frem.
Inden da mener jeg kun at de har anvendt egne værker også - eller i visse fald i kronografer fine maskiner fra ex. Excelsior park og/eller Universal geneve, og aldrig andet end kolonnehjuls værker i deres kronografer?
vh
•
Svar: 20
Tråde: 1
Zenith Rainbow Diver (IKKE kronograf) findes med to vaerker:
Elite: dato kl 4:30 samt Elite paa skiven
ETA: dato kl 3:00
Jeg mener, der var 3 skivevarianter: sort, hvid og orangegul.
Vil grave l arkivet i weekenden.
Tom
•