Vintageur fra 1966 i flot stand
Tukjær Skrev:
Baun Skrev:Denne er også fra 1966... men er solgt

ca 34 mm så vidt jeg lige husker

igen kan du finde den ti 5 K i den stand - så køb den!

vh Baun

Hvad med lidt større Seamaster, hvad kan de købes til? I øvrigt 2 flotte ure, Baun.

En større Seamaster Automatic - dress ur fr 1966. Jo, hvis du med større mener 35 - 36 mm kan det findes men det er langt lettere hvis man tager 34 mm med. Prisen på sådan et ur i flot stand vil nok ligge mellem 3.5 og 4.5 K - de er relativt efterspurgte - du kan se jeg har en på salgssiderne fra 1969 - prisen ville være den samme hvis det var fra 1966.

Hvis jeg var dig ville jeg bestemt tage de manuelle 30 mm med i betragtning - de er ofte lidt større - eller syner større - og de kan vel købes ca 500 kr under de automatiske.

vh Baun
Svar
DigitAl@n Skrev:Det er en god idé med et ur fra ens fødeår. Hvad skal jeg købe fra 1956?

Fra 1956....

Der var Omega jo lige gået fra hammer automatikken over til fuld rotor wind. Mange Automatiske dress ure fra den til har en caliber 501 eller 505. De er ogte 33 - 34 mm i diameter.

Hvis den må være manuelt kan man lettere finde et ur på ca 35-36 mm med lille eller stor sekundviser.

Dette er en Seamaster automatic med den eftertragtede cross hair skive. Den er 34.5 mm og indeholder en caliber 503. Prod nr er 1512xxxx - altså ca 1956:

İmage
İmage

vh Baun
Svar
Constellation er selvfølgelig lidt finere...

Denne er med cal. 505 og måler 34 mm - den er med den eftertragtede Pie Pan skive og med de specielle time index fra tiden. Prod nr er 1535xxxx - og altså ca 1956:

İmage

İmage

Et af de meget få ure jeg ejer som jeg har ofret en ægte aligator rem på - samt selvfølgelig det rigtige spænde. Det er Omega Constellation Vintage Super.

vh Baun
Svar
JohnFyn Skrev:Ja, eller '59...så vidt jeg ved kom de første Seamaster/Speedmaster i 1957, så der er jo nok at vælge i mellem. Generelt er disse ure (efter min mening) dog for små...sjældent over 35 mm.

John

Ikke store nok... du skal bare have briller på gamle ven!

fra 59...

Omega Seamaster med cal 552 prod nr 1722xxxx:

İmage
İmage

İmage

Eller hvad med dehn frække rektangulære... med automatic cal. 571 prod nr 1713xxxx ca 1959: Den måler 35x25...

İmage

İmage

İmage

vh Baun
Svar
hannover_dk Skrev:Lidt for få oplysninger. De 4000 kan være OK, men standen skal være god, og værket ligeså. Omvendt kan den i special stand eller skive også koste meget mere, så for få oplysninger

En fordel ved Omega er at man generelt kan vide året værket er produceret Det er ikke det samme som at uret nødvendigvis er fra samme år, og i visse årgange må man sjusse sig, da en del værksnumre dækker en længere periode, men Omega er blandt de lettere daterede.

Baun når du vil af med den sorte stjernehimmels piepan til trådstarts budget på 5 k, så går jeg gerne et par tusind op Icon_e_smile

vh

Det er nu denne smukke Constellationfra 1963 ... jeg selv kalder Stardust:

İmage

İmage

İmage

Den koster også omkring 5K - i udbetaling!

vh Baun
Svar
Ja det er det jo naturligvis. Lyder rimeligt med 5000 ud og så kan vi jo nappe 3000 i 10 nemme rater over et år og jeg er køber Icon_e_biggrin
Undskyld

(der er ikke meget at sammenligne med - for at se hvad det koster - jeg tror det ville være interessant på det internationale med sort original skive og pæn patinering)
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Det er helt tydeligt at der ikke udbydes så mange Constellations mere, som for blot et par år siden....

Og så er der jo endnu længere mellem de sortskivede - og når de kommer er de ofte med ret gode mindstepriser - og så ved man jo ofte ikke om skiverne er originale.

Det tog mig flere år at finde dem jeg har, så dem beholder jeg nok.

Jeg bruger også begge med stor fornøjelse en gang imellem - og det giver ganske ofte grund til respons!

vh Baun
Svar
Baun Skrev:Det er helt tydeligt at der ikke udbydes så mange Constellations mere, som for blot et par år siden....

Og så er der jo endnu længere mellem de sortskivede - og når de kommer er de ofte med ret gode mindstepriser - og så ved man jo ofte ikke om skiverne er originale.

Det tog mig flere år at finde dem jeg har, så dem beholder jeg nok.

Jeg bruger også begge med stor fornøjelse en gang imellem - og det giver ganske ofte grund til respons!

vh Baun
Uden videnskabelig baggrundsundersøgelse vil jeg påstå at MINDST 90% af de idag udbudte sorte connies er uoriginale - i absolut modsætning til din
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)