Er det bare mig eller?
Efter en tre måneders søgen efter et nyt/brugt ur er jeg blevet lettere frustreret.
Jeg synes at det er koloenormt svært at komme til at se de ure jeg ønsker at købe i virkeligheden, da det er særlige og/eller udgåede modeller som kun kan opdrives brugt.
Eksempelvis Zenith de Luca, som ser rigtigt godt ud på billeder, men hvor går jeg hen for at se det i virkeligheden? Jeg er ikke meget for at købe det på nettet hvis nu det ikke passer mig når jeg får det på armen (størrelse, udseende, lænken mv.) Men nu kan jeg bedre forstå de mennesker som sælger deres ure pga. fejlkøb. Det har jeg ikke fattet før mine egne undersøgelser startede.

Et andet eksempel er Panerai 0025 - som jeg også har et godt øje til, men jeg tør ikke købe før jeg har prøvet det på armen.

(Andre ure i mine undersøgelser er Jaeger leCoultre compressor memovox og Omega Seamaster chronograf m. sort skive. Dem har jeg set og prøvet)

Lige nu kan jeg mærke at jeg måske køber ur fordi jeg har haft mulighed for at se det i virkeligheden, og ikke fordi det er det fedeste, men jeg har givet mig selv en deadline til april (det er noget med en stor fødselsdag).

Det er egentligt ikke fordi jeg har et specifikt spørgsmål - det var blot nogle frustrationer jeg liiige skulle af med.

Tak for din tid

Rolf
Svar
...du er inde på noget rigtigt her.
Køb ikke et ur før du har haft det på armen med mindre det er et sjældent vintage ur. Jeg er blevet overrasket gang på gang hvordan et ur føles og egentlig ser ud i sollys i forhold til mine forventninger.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Send mig en personlig besked - hvis du bor i nærheden af Lyngby (2800) så kan jeg tage et Deluca og et rainbow ud af boxen og med hjem hvis du vil komme forbi og have det på armen (ikke til salg - hverken arm eller ure)
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Jeg kender problematikken....

En intereseret Vintage Omega køber i røret: "Hvor stor er den?"

øhh - 34,5 mm og 11 mm høj - men den ser faktisk ok ud på armen!

Det er fordi det kommer an på mere end diameteren. Kassens form også selvfølgelig, men også hvor meget pynt er der på skiven - og hvor stor er skiven / metallet rundt om skiven. Er den med lille sekundviser eller stor osv.

2 ure på 35 mm i diamenter synes ikke nødvendigvis lige store på armen. Også hornenes størelse og form betyder meget.

Derfor er det altid en god ide at sikre sig returret, hvis man køber udelukkende på baggrund af billeder!

vh baun
Svar
Nu kan jeg ikke se, hvor du bor, da du ikke har angivet det i din profil. Men bor du i Kbh kan et smut forbi Bo Mølbak eller Krognos fra tid til anden give pote.

Alternativt kan du benytte tilbud a la det John (hannover_dk) lige har givet. Mange er på siden har ikke noget imod en ursnak Icon_e_wink

Du kan også undersøge, om der er noget interessant på "Til salg" siderne og så arrangere en besigtigelse. Den slags kan sikkert godt arrangeres uforpligtigende.
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
Hej Rolf,

Jeg kender problematikken, for jeg endte selv med, at købe et ur jeg ikke havde set over internettet. Jeg kan helt tilslutte mig, at nogle ure skifter karakter, når man ser dem i virkeligheden, så jeg vidste godt, at jeg løb en risiko, men jeg var faldet for en helt bestemt model.

Hvis det er helt umuligt at se uret i virkeligheden, så prøv at ind på ebay/ chrono24 og andre sites hvor det sælges. Prøv også at google det som et "image". Find billeder af uret fra forskellige positioner (vigtigt) og print dem ud. Det gjorde jeg og jeg blev ikke skuffet. Men igen, man løber en risiko.

Mvh
Michael
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)