Svar: 34
Tråde: 6
Modtaget Likes: 2 i 1 svar
Givet Likes: 2
Min far er i det sidste stykke tid begyndt at interessere sig for ure. Han har derfor kigget på forskellige auktionssider for at finde nogle specielle ure til en god pris. Han er faldet over to mærker, Newton and Sons og Baxx & Bloom, men vi har desværre ikke rigtigt kunne finde noget ordentligt og brugbart information om disse ure. Derfor ville jeg høre om nogle af jer kender mærkerne og evt. har erfaring med dem?
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
Det synes jeg i skal holde jer fra. Det er mildest talt "standard" ure- i den lidt grimme mening. Ingen historie som så, og generelt Kina værker (det jeg lige kunne se) Newton & Sons, mere berygtede end berømte, og den anden kender jeg ikke, men gennemgang af hjemmesidens detaljer om urene overbeviser ikke.
Det betyder ikke at de ikke kan gå, men det er ikke ure man gemmer over årene og ofrer en service på
Til omkring de priser får i langt mere i Certina - og lidt dyrere Sinn og Oris, Fortis f.eks - prøv at søge lidt rundt i trådene blandt de sidste 20 i selve hoved forumet, så vil i kunne hente masser af råd til folk i samme situation
vh
•
Tak for det.. Så vil jeg bede min far om at holde sig fra de ure
Kunne ikke selv finde på at købe dem, men lovede at finde ud af om de reelt var noget værd
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Prøv at se hvad man kan få for penge ved at købe Omega Vintage ure. Det er simpelthen langt mere ur for pengene.
Det er historie
Det er klassiske ure
Det er bedste kvalitet for pengene
Det holdet og det kan serviceres og repareres, hvis det bliver nødvendigt
Og det kan betale sig - det holder prisen
Også Eterne, Tissot, Certine, Longines, Zenith oa. har en del af disse kvaliteter. Det er klassikere - det er Vintage.
vh Baun
•
Han har skam allerede et vintage omega seamaster fra omkring 1940-1950 som han vist slap 1500kr for i lettere dårlig stand...der blev så smidt lidt penge i det og nu ser det rigtigt godt ud

Forstår heller ikke hvorfor han vil smide penge i sådan noget relativt ukendt noget, når han allerede ejer et flot kvali-ur
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Det kan jo være at det er en anden stil - end den klassiske dress Vintage han kigger efter - men så er der jo sports modellerne - og ikke mindst Spedmaster modellerne.
Den Seamaster han har er nok nærmere en 50 - 60'er - Seamaster startede først i 48 - og de manuelle i 53-54 så vidt jeg ved!
vh Baun
•
Ja jeg tror også han er ude efter noget "friskere". Hvis ikke penge er så vigtigt, så er ex Omega Speedmaster eller Seamster noget lidt i stil med dem din far kiggede på, men der er også masser af value for money i Oris, Sinn, Fortis og den type mærker
Personligt er jeg til vintage - også sports vintage - men det er jo ikke sikkert det er det din far leder efter, så han skal først finde sin stil, rundt i butikkerne og se hvad som findes
vh
•
Svar: 2,535
Tråde: 210
•
lige præcis den side han har kigget på
•
Jeg mener der er en tæt forbindelse mellem Gaugain auktioner og Newton og Sons - direktør sammenfald nu eller tidligere?
vh
•