Stræk i lænken
Jeg har lige fået fat på en spritny Rolex Daytona, som jeg gerne vil passe så godt på som muligt.

Jeg bærer uret meget løst, da jeg har smalle håndled. Jeg er i den forbindelse kommet til at tænke på, om leddene i lænken kan tage skade af dette. Jeg kan dreje uret hele vejen rundt om armen, og jeg kan nemt få en finger ind mellem uret og armen.

Jeg mener at have læst, at dette kan slide på skruerne (de små "nåle") i lænken efter længere tid. Kender I noget til dette? Det ville være rart at få bekræftet eller afkræftet dette af folk med egne erfaringer.

Mvh. Jonas
"Flying is learning how to throw yourself at the ground and miss." - Douglas Adams
Svar
her set slemme eksempler på slidte rolex lænker... og andre... med meget slidte pins...

Ved ikke om det du gør skader den specielt, for jeg tror det sker ved helt alm. brug...
Svar
Jeg tror som ikke ledene tager skade, men det må da være ubehageligt at have den så løst. En hver Rolex forhandler (eller god urmager) kan tage led af - som du får med tilbage, og så kan tilmed den finjusteres på låsen, så den sidder helt lige som du vil have den- ikke for stramt, men heller ikke så den kan køre hele vejen rundt.
Det er en operation til 0 kr hvis du kan gå til den den butik du har købt den hos (virker underligt hvis ikke de har testet den på armen) eller hvis du har købt over nettet, til noget med 250-300 kr hos de fleste gode urmagere.

Lad være med at gå med et Daytona som dreje tage turen hele vejen rundt om armen. I standard er der jo led nok, selv til Arnold Schwarzenegger typer og det er jo ikke lige dit behov
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Jo løsere du bærer lænken jo hurtigere slides den. Simpelthen fordi dine bevægelser medfører at uret rutcher og dermed bevægelse og slitage i leddene. Dette medfører med tiden at leddene bliver slidte. Ikke så meget stifterne. der er ingen måde at dette slitage kan udbedres ud over at skifte lænken.

Så overvej om du ikke skulle stramme din lænke lidt op som John også pointerer. Du skal have overordentlig tynde håndled for at den ikke kan tilpasses din arm. Jeg kender piger som bærer Rolex med Oyster lænker hvor de passer. Så det er bare at få taget et led eller to af.

/Mads
Svar
Jeg har lige fået taget et led af lænken, og nu passer uret perfekt. Det er meget mere behageligt, at det sidder samme sted på armen, i stedet for at det kører op og ned hele tiden.

Nu sidder uret, så det næsten ikke kan køre ned over selve håndleddet, men bliver siddende oppe på armen. Jeg kan lige nøjagtig få lillefingeren ind mellem undersiden af lænken og min arm.

Jonas
"Flying is learning how to throw yourself at the ground and miss." - Douglas Adams
Svar
Det lyder godt-Du skal kunne få den der lillefinger ind. Uret kan fintjusteres i selve låsen hvor der er flere positioner hvor pinden på tværs kan flyttes frem og tilbage. Det kan du selv med en nål trykke på pinden som er fjederbelastet og flytte på den -UDEN at ridse låsen (men lad nu være med at lade den der lille pind der sidder på tværs og stikker ud i hullerne springe bort - for den er jo fjederbelastet) en hver Rolex forretning har en ny hvis det sker (mange andre også, det er samme som bruges i urremme i samme bredde)

Du skal kunne føle remmen kan bevæge sig lidt op og ned på armen, men ikke dreje en tur rundt. Hvis du synes det føles godt nu - så er det formentlig fordi det er godt Icon_e_smile
Lækkert ur - Godt Nytår

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej

De nye lænker fra Rolex kan ikke justeres i lænken, men der er derimod et lille forlængerled i lænken.

MVH Peter
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)