Precista?? Panerai kopi eller??
Har set flere af deres ure på nettet og må sige, at flere af deres modeller ligner Panerai modeller til forveksling....
Er det bare et kopi mærke, eller hvad??
Priserne er 10 - 30 % af de Panerai modeller de ligner. Flere af dem har endda Unitas 17 værk...
Ved nogen noget, eller er min formodning om kopiering rigtig??

MVH

SK
/SK
Svar
Jeg ved det ikke. Ja deres PRS-20 ligner et radiomir med kassen. Har selv set et. Lækket udført med safirglas og rimmeligt UNITAS urværk. Når man tænker på, at prisen er omkring 3700 kr. for modellen og den tilsvarende i Panerai koster 25.000 kr., ja så kan man mene om det hvad man vil.

Mærket betyder det hele. Nogen vil så sige, at værket er modificeret på Panerai'en og det kommer i en lækker kasse, men alligevel.

Er selv fan af Panerai og ejer et par af deres ure, men jeg kunne sagtes finde på at købe et Precista alligevel.

Torben
Svar
jeg ved ikke rigtigt....
Hornene og remmens montage, ser lidt "tarvelige" ud synes jeg. For meget slør/frigang og lidt for spinkle. Men det er måske bare mig......?

MVH

SK
/SK
Svar
Jeg synes, deres dykkerur 300 m automatic diver lugter extremt meget af Omega Seamaster 300 Icon_e_confused

http://www.timefactors.com/precista.htm

Hvis ikke der havde stået "Precista" på skiven, ville det måske ikke have været så tosset - billderne er fine, og værket ETA 2824 bliver brugt i temmelig mange (og også dyrere) dykker-ure.

mvh

Klaus
..nothin' but the blues
Svar
Flere af deres modeller er næsten direkte kopier af Blancpain fifty fantoms, Panerai´s Radiomir, og der er et par stykker der har fået deres inspiration fra militær Rolex submariner og IWC.
Den er lidt for tyk, set fra min skærm er det kopier.

Mvh

Christian
Svar
Hej

Det er efter min mening kun kopiure med Precista navn på, og kvaliteten er langt fra originalerne.

MVH Peter
Svar
Det er ikke kopiure.

f.eks ligner PRS-14 en SM 300 fordi den helt klart er inspireret af SM300, som kan være ekstrem svær at få fat på og som der er lavet utallige kopier af.

Men det er ikke en kopi, dels fordi den ikke giver sig ud for at være en Omega SM 300, dels fordi den har helt andre og bedre specifikationer en den originale SM 300, bla. antimagnetisk cover.

Der er tale om et "Homage" ur, dvs. en hyldest til originalen.

Edward Platts, manden bag timefactors gør sig stor umage med at de ure som han får lavet i tyskland, ikke er nøjagtige kopier af originalerne, og at de mange gange har bedre specifikationer end originalen havde.

PRS-50 er ganske rigtigt inspireret af Blancpain FF, men en blanding af de forskellige modeller af denne, så igen helt sikkert ikke en kopi.

Mvh
Thomas
Svar
peter Skrev:Hej

Det er efter min mening kun kopiure med Precista navn på, og kvaliteten er langt fra originalerne.
MVH Peter

fortæl, fortæl!!!!???

MVH

SK
/SK
Svar
Hej

Jeg tvivler på at Precista bruger safirglaslynetter, på deres Blancpain FF kopier, men det kan da godt være at kvaliteten på deres nye ure overstiger 50 år gamle ure, men ikke ure der er produceret indenfor de sidste 10 år.

MVH Peter
Svar
peter Skrev:Hej

Jeg tvivler på at Precista bruger safirglaslynetter, på deres Blancpain FF kopier, men det kan da godt være at kvaliteten på deres nye ure overstiger 50 år gamle ure, men ikke ure der er produceret indenfor de sidste 10 år.

MVH Peter

Nu er PRS-50 ikke en hyldest til et ur som kun er 10 år gammelt og lynetten er derfor plexi/acryl.

Desuden er den vandtæt til 200m mod de oprindelige knap 92m.

Men det oprindelige spørgsmål gik på om det var kopier eller ej og det er det helt klart ikke.

Kvaliteten er der mig bekendt heller ikke noget at udsætte på, men det kan jo være at du ved noget jeg/vi ikke gør?

Mvh
Thomas
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)