Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
peter Skrev:Hej
Hvis man får hammerslag på vurderingen, har man betalt for meget for uret, sådan læser jeg det.
MVH Peter 
Alt efter hvordan man ser det. Jeg tror man har betalt det man skal - men det er da uklart. Sælger får jo mindre end "værdien" efter sit gebyr og køber betaler mere end "værdien" - men de som sætter "værdien" = vurderingen ved det jo når de sætter den, så jeg ville holde mig til at
får man det til vurderingen, så har man fået det til den ventede "værdi".
Iøvrigt er vurderingen jo et overordentligt fleksibelt begreb som ofte - selv for eksperterne viser sig at ramme helt skævt -
Der skal jo bare det til at der lige mangler en køber, og så rammer den skævt nedad - eller der er TO RIGTIGT intereserede, og så rammer den helt galt opad - så man må lave sin egen "vurdering samtidigt.
vh
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Vi er vist enige. Det er nok egentlig også fejlagtigt at blande salæret ind i selve købet/handlen. Jeg ved godt at de fleste syntes salæret er en fordyrende del, men man regner jo heller ikke benzin, p-plads gebyrer og andre udgifter med når man køber et nyt ur i en butik.
Jeg ved godt at det ikke er helt samme sag, men salæret er en betaling for en service som egentlig intet har med uret/varen at gøre. Så det er vel fair nok at den undlades når man fokuserer på varens værdi. Salæret kan jo svinge meget fra auktionshus til auktionshus. Den forskel bør ikke afspejles i vurderingen.
/Mads
•
Svar: 130
Tråde: 12
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
peter er der noget sted man kan se dig i Tv2??
•