Faldt lige over denne her på lauritz
Jeg opfatter "Vurdering" som en vurdering af den pågælgende vares nuværende handelsværdi.

Gad vide om der er lovgivning på området der klart siger noget om hvad det faktisk må og eller skal være.

vh Baun
Svar
Og her er svaret:

spørgsmål:
Citat:ShowRoom : DK, Odense, Kratholmvej
About : Indlevering, vurdering og salg

Mail from: <!-- e --><a href="mailto:per.baun@nordea.com">per.baun@nordea.com</a><!-- e -->.
Customer id: xxxxxxx

Den vurdering Lauritz laver og som figurerer på købs siden, er det en vurdering af hvad varen bliver budt op ti?

Eller varens vurderede værdi i alm. handel altså incl. sælærer

Eller?

vh Per baun Christensen

svar:
Citat:Hej Per.
Nej det er vurderingen efter hvad vores konsulenter mener at varen er værd.
Med venlig hilsen/Best Regards/Mit freundlichen Grüssen
Helle Tingkær
LAURITZ.COM - ODENSE
Kratholmvej 51, 5260 Odense S, Danmark
Tlf (+45)63962240 Fax (+45)63962241
Mailto: <!-- e --><a href="mailto:helle.odense@lauritz.com">helle.odense@lauritz.com</a><!-- e -->
[url]"Http://www.lauritz.com">Http://www.lauritz.com[/url]

----- Original Message -----
From: <!-- e --><a href="mailto:per.baun@nordea.com">per.baun@nordea.com</a><!-- e -->
To: <!-- e --><a href="mailto:odense@lauritz.com">odense@lauritz.com</a><!-- e -->
Sent: Friday, December 07, 2007 2:09 PM
Subject: Consignments, Valuations and Sale - Kratholmvej

vh Baun
Svar
Som jeg læser det er det altså ekskl. salær. Som det også bør være. Så må folk så selv regne lidt frem og tilbage for at finde budprisen. Hammerslaget bør jo så reelt ligge på x kr. minus salærets størrelse under vurderingen for at man har fået varen til den vurderede pris.

Sagt med andre ord: Er hammerslaget lig vurderingen har køber givet over vurderingen.

/Mads
Svar
Ikke noget logisk og heller ikke helt klart svar (ret Lauritzsk om jeg må sige det) men:

Hos Lauritz selv står (copy and paste):

Indlevering
Gratis og uforpligtende vurdering
Hvis du har en vare, som du overvejer at sælge på auktion, skal du blot kontakte et af vores auktionshuse - kontakt og adresser. Her får du en gratis og uforpligtende vurdering. Vurderingen estimerer hvilket hammerslag varen kan forventes at få ved salg på auktion. Læs mere om vurdering og varekriterier

http://www.lauritz.com/Article/Article.a...rticle=950
Det burde betyde at vurderingen er uden salær og og alt?? det kan vel ikke være meget klarere at DET ER HAMMERSLAG SOM ER VURDERINGEN
At sælger så siden får mindre (hans omk.) og køber betaler mere - er en handelsomkostning som jeg synes det bør være og som jeg klart synes der står.

vh John
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
sådan forstår jeg det også, hannover...
Svar
Det er jo helt klart på Lauritzs hjemmeside under indlevering som John H. henviser til.

Så jeg må give jer ret - det er givet hammerslag der er vurderet.

Mærkeligt så, at Lauritz i Odense svarer som de gør synes jeg....

vh Baun
Svar
Hej

Hvis man får hammerslag på vurderingen, har man betalt for meget for uret, sådan læser jeg det.

MVH Peter Icon_e_surprised
Svar
peter Skrev:Hej

Hvis man får hammerslag på vurderingen, har man betalt for meget for uret, sådan læser jeg det.

MVH Peter Icon_e_surprised
Alt efter hvordan man ser det. Jeg tror man har betalt det man skal - men det er da uklart. Sælger får jo mindre end "værdien" efter sit gebyr og køber betaler mere end "værdien" - men de som sætter "værdien" = vurderingen ved det jo når de sætter den, så jeg ville holde mig til at får man det til vurderingen, så har man fået det til den ventede "værdi".

Iøvrigt er vurderingen jo et overordentligt fleksibelt begreb som ofte - selv for eksperterne viser sig at ramme helt skævt -
Der skal jo bare det til at der lige mangler en køber, og så rammer den skævt nedad - eller der er TO RIGTIGT intereserede, og så rammer den helt galt opad - så man må lave sin egen "vurdering samtidigt.
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Vi er vist enige. Det er nok egentlig også fejlagtigt at blande salæret ind i selve købet/handlen. Jeg ved godt at de fleste syntes salæret er en fordyrende del, men man regner jo heller ikke benzin, p-plads gebyrer og andre udgifter med når man køber et nyt ur i en butik.

Jeg ved godt at det ikke er helt samme sag, men salæret er en betaling for en service som egentlig intet har med uret/varen at gøre. Så det er vel fair nok at den undlades når man fokuserer på varens værdi. Salæret kan jo svinge meget fra auktionshus til auktionshus. Den forskel bør ikke afspejles i vurderingen.

/Mads
Svar
peter er der noget sted man kan se dig i Tv2??
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)