Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Mikael Lange Skrev:du rammer fuldstændig hovedet på sømmet og tager ordene ud af min mund. jeg har søgt på Rolex og her er serienumméret 1680 dukket op, og det halter jo lidt...systemet er godt nok, men ikke bedre end det man putter ind i det.
og lige en ting til. man kan ikke få at vide pr. tlf. som alm. borger om et ur en cykel etc. er kendt i systemet. Det vil jo være et carte blanche til at købe hælervarer, hvis bare det er ukendt i KC. Så man må møde med varen og, hvis det er efterlyst, så har politiet en chance for at sikre sig varen. ellers: goddag hr. betjent, er den her cykel efterlyst?, nå det er den, ærgeligt farvel, bip bip....
mikael
Og hvis man så gerne vil vide det inden man køber?
vh baun
•
Svar: 1,174
Tråde: 164
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
man personligt op på stationen medbringende varen, selvfølgelig nok sammen med sælger, og så får man et svar med det samme, lidt surt for sælger hvis det er varmt, for så siger det haps og en lille afhøring.
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Mikael Lange Skrev:man personligt op på stationen medbringende varen, selvfølgelig nok sammen med sælger, og så får man et svar med det samme, lidt surt for sælger hvis det er varmt, for så siger det haps og en lille afhøring. 
Ja hvis ikke justitsministeren lige har bedt politiet holde op med at være så emsige, der er jo slet ikke tid til at opklare tingene, så folk må nok lige vent et par måneder til ventelisterne er ryddet op i, så bliver der igen tid til at tage sig af ulovligheder
Undskyld Mikael, jeg ved godt man nok ikke blir afvist - og at det absolut ikke er aktive politifolks fejl, men det er da en helt syg situation at ministeren må bede aktive betjente holde lidt igen.
Jeg går jo ikke ud fra det er manglende cykellygte (som kan være farligt nok) men sager som skal gennem retssystemet de skal holde igen med.
Så bliver der jo slet ikke tid til at kontrollere og reagere på kosterregistret (og derved prøvede jeg at rede den tilbage fra non-topic til tråden her  )
vh
•
så slemt står det ikke til, møder man op og henvender sig høfligt med sit ærinde , så får man også en høflig betjening, hvertifald, der hvor jeg kommer fra, men selvfølgelig kan der være travlt og så stresser man lidt.
men lur mig ikke om du vil få et svar....
Alt det adminstrative bavl du nævner, er en helt anden historie, som man kun kan ryste på hovedet over, både som borger og som en del cirkuset..de fleste politifolk er holdt op med at brokke sig, de ryster kun grinende på hovedet, lidt morbidt ikk´?
Mikael
•
Mikael Lange Skrev:så slemt står det ikke til, møder man op og henvender sig høfligt med sit ærinde , så får man også en høflig betjening, hvertifald, der hvor jeg kommer fra, men selvfølgelig kan der være travlt og så stresser man lidt.
men lur mig ikke om du vil få et svar....
Alt det adminstrative bavl du nævner, er en helt anden historie, som man kun kan ryste på hovedet over, både som borger og som en del cirkuset..de fleste politifolk er holdt op med at brokke sig, de ryster kun grinende på hovedet, lidt morbidt ikk´?
Mikael
Jo jeg er også egentligt ganske tryk ved at jeg ville blive godt behandlet, men når det er Lene E som i primetime TV står frem og siger at pnklen af ubehandlede straffesager er så stor at politet må skrue lidt nedfor arrestationer og nye sager - så er der da nogen (kunne godt være samme Lene E) som må ha sovet noget så forfærdentligt i timen
vh
•
nok initiativsagerne hun mener, altså selesager etc., som hun godt så ordnet med en løftet pegfinger. personfarlig kriminalitet bliver og vil aldrig blive nedprioriteret, det er vi mange der nok skal sørge før, så hellere en selesag mindre om dagen.
sorry hvis jeg som siteadm. er gået så meget off-topic...
mikael
•
Mikael Lange Skrev:nok initiativsagerne hun mener, altså selesager etc., som hun godt så ordnet med en løftet pegfinger. personfarlig kriminalitet bliver og vil aldrig blive nedprioriteret, det er vi mange der nok skal sørge før, så hellere en selesag mindre om dagen.
sorry hvis jeg som siteadm. er gået så meget off-topic...
mikael
Jeg håber du har ret. Jeg opfattede det ikke sådan, hvis det bare kun var selesager og andet af den type, så burde jo næsten kunne klares som rene girokort sager uden det store arbejde og helt uden retten i 90% af alle tilfælde, men hvis bare du har ret, er jeg mere rolig, det er i orden at priotere lidt på den måde du siger, men det må ikke være noget med at undlade at notere butikstyverier eller acceptere en ordentlig en på hatten på til en uskyldig gaden, bare der ikke flyder blod (jeg tror vi bliver tilgivet vort off-topic - et er svært at skifte tråd og det her handler om kriminalitet fra starten
vh
•
og flere kommer til, bliver ordnet med en såkaldt tilkendegivelse, lidt the american way, hvor man får en billet med i hånden, og et girokort tilsendt senere. vi skal bare have lidt mere styr på det adminstrative, husk vi har også fået en retskreds reform, der har trukket søm, alt er nyt og anderledes i justitsvæsnet.
mikael
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Hej Mikael
Hos Politiet i Horsens er de altid meget hjælpsomme, vi havde engang en sag med en mand der udgav sig for noget andet end han var, og det endte med at vi sendte et ur til 10800 kroner til hans firma, men det viste sig at være fup, så vi kontaktede selvfølgelig Politiet, og de var meget hjælpsomme, de kontaktede teledanmark for at finde ud af hvor telefonopkaldet kom fra, det viste sig at være fra et posthus i Århus, men alligevel kunne nogle medarbejdere finde ud af hvem personen var, så lige pludselig blev uret sendt retur til mig, så jeg tager hatten af for hjælpen hos det lokale Politi.
MVH Peter
•
|