06-11-2007, 11:37 AM
GTwatch Skrev:Men hvordan fungerer det i praksis? Roterer den blå/hvide cylinder? Sådan lidt a la de der rød/hvide søjler i Tivoli?Helt samme linie - forstår den ikke rigtigt. Tror den bevæger sig så den skifter fra blåt til hvidt osv - men at det virkeligt skulle være dykkerstandard (mange år siden certifikat) at man skal kunne se om uret går - og ikke generelt finder det mere praktisk med en sekundviser (evt en tydelig sub på samme sted) til det formål - og at det ikke var mere interesant for et dykkerur at vide det havde power reserve inden man gik ned på 300 meter?
At det er farven blå, der har de givne egenskaber, har nok noget at gøre med, at det er den korteste bølgelængde i den synlige felt.
Nu er jeg ikke dykker, men er det ikke standards, at man lige trækker uret op manuelt, inden man går ned?
Jo man trækker det op inden under alle omstændigheder og hvis et JLC er trukket op så kan man nok vente at det går den næste times tid - så - jeg forstår ikke helt gicken, som jo ikke er på alle dykkerure, så en lovregel er det jo ikke.
Tror det skal se mere smart ud end det er
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)