Svar: 1,193
Tråde: 48
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Kobber - fordi det er et særligt (klasse) ur - og sort er "almindeligt".
Sort er givetvis lettere at sælge igen, men det er, fordi mange (inkl. undertegnede) oftest går efter det sikre. Der er mere stil over den kobber-farvet.
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
•
Svar: 31
Tråde: 6
Må man spørge hvad prisen på sådan et ur er?
•
Svar: 213
Tråde: 14
Starpen Skrev:Må man spørge hvad prisen på sådan et ur er?
Den japanske hjemmeside som jeg linker til ovenfor angiver en listepris på hvad der svarer til 95.000 kr. - den grå salgspris er ca 55.000 kr incl. japansk moms (5%).
Jeg ved ikke hvad den står til i europa.
•
Svar: 31
Tråde: 6
Det er noget der gør nas!
Jeg vil ikke stjæle det her topic, men hvordan tør man gå med sådan et ur. Jeg prøver stadig at komme mig over, at jeg skal betale omkring 5000 for et bare nogenlunde "ordentligt" ur...
•
Svar: 213
Tråde: 14
Starpen Skrev:....hvordan tør man gå med sådan et ur. ..
Tja...Hvordan tør man køre bil? ... de koster normal endnu mere - og er farligere.

---og har givetvis en dårligere gensalgspris.
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Starpen Skrev:Det er noget der gør nas!
Jeg vil ikke stjæle det her topic, men hvordan tør man gå med sådan et ur. Jeg prøver stadig at komme mig over, at jeg skal betale omkring 5000 for et bare nogenlunde "ordentligt" ur...
Jeg ved ikke helt hvad du mener, men du mener næppe der er fare for røveri eller nogen hugger armen af. Så kan det være du mener at det sender signal om "jeg har penge - rend mig i r-----" og det er jo så et jantelovsproblem som jeg bedre kan forholde mig til. Jeg vil være ærlig og sige at jeg ikke ville bryde mig om at parkere en Bently ved min hoveddør - men en PP i 33 mm ville jeg nu ikke bekymre mig om at gå med.
Den er smuk i kobber men for lille stadigt - men der er jo ren smagssag, og skal man vove sig ud i noget, er det vel sjovere at gøre det med et sådan ur, end med en 44 mm stål klods ærligt talt
vh
•
Svar: 88
Tråde: 53
Tak for svar.
Mht. pris er der en uofficiel prisliste på www. brandizzi.com nederst til venstre på
"forsiden" . Pudsigt nok mangler AP.
Tak for råd
Venlig hilsen Kristian
•