Svar: 150
Tråde: 26
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Jeg har læst lidt om IWC's nye "Grande Ingenieur" og kigget lidt billeder. Er der nogen der har været tæt nok på til at "røre" ved uret. Nogen meninger om uret/værket?
...jeg tror jeg er lidt forelsket

- det vil nok kræve at jeg sælger et organ eller to, men det er alligevel kun en smule dyrere end Omega Speedmaster 50th anniversay LE .... sååå
•
Svar: 777
Tråde: 45
Jeg har ikke haft lejlighed til at prøve den store Ingenieur IW500501, men det er et meget stort ur med 45,5 mm i diameter. Vægten er dog "kun" 138 g. Uret har i lighed med flere af de nye Ingenieur modeller ikke en blød jern-kasse til at beskytte mod magnetisme. For mig diskvalificerer det uret fra det oprindelige Ingenieur koncept, men det er jo en smagsag. Det seneste "rigtige" Ingenieur-ur er for mig IW322701 på blot 42,5 mm men 216 gram! Værket i den store Ingenieur cal. 51112 er prima in house arbejde ligesom cal. 80110, som ligger i 3227.
Jens-Kristian
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Idet uret er relativt nyt har jeg desværre heller ikke haft det mellem fingrene. Men går ud fra den minder meget om det alm. Ingenieur blot lidt større. Værket cal. 51112 er så en klasse eller to flottere og klart at foretrække i forhold til cal. 80110. Prisen er så også tilsvarende højere.
"Desværre" har uret, som Jens-Kristian påpeger, ikke samme modstandsdygtighed overfor magnitisme som det alm. Ingenieur, hvilket skyldes at der er glasbagkasse frem for fast med jernkerne. Men værket er virkelig en skønhed som lige i dette tilfælde kan jeg leve med problemet. Men uret har ikke samme tool-watch klasse over sig som det alm. Ingenieur. Dertil er det lidt for "fint" hele vejen rundt. Men generelt et svinelækkert ur, som jeg bestemt også skal prøve at eje engang.
/Mads
•
Svar: 90
Tråde: 25
Givet Likes: 1
Hvad er prisen? Både den vejledende og en mere realistisk.
Peter
•
Svar: 150
Tråde: 26
Listeprisen skulle være omkring EUR10300 , så jeg et eller andet sted på nettet, men jeg har ikke undersøgt det nærmere.
Hvad angår en realistisk pris - you tell me - Jeg ved ikke hvor meget man skal forvente der normalt kan "barberes" af prisen på ure i denne prisklasse. Et sted mellem 10-20% går jeg ud fra???? - men det siger jo heller ikke så meget...
•