Lidt hjælp med kælderfund
Hej Ureksperter

Jeg har med stor glæde læst indlæg herinde i ca 1/2 års tid så jeg håber i kan give mig svar på et par kælderfund jeg lavede her i sidste uge.

Kan i give mig lidt oplysninger (årgang, værk mv.) om urene og hvorvidt det kan betale sig at få nogle af disse ure sendt til urmager til et eftersyn og istandsat??

Det drejer sig om følgende ure

Et Tissot automatic, Timor, Bendo og et Omega.

Er her på det sidste blevet helt hooked med ure da jeg for første gang fik et rigtigt ur (Omega PO), men det er nu også spændende at få fingrene i disse gamle ure:-)

Håber i kan hjælpe en urtosse to be...

[/img]http://s229.photobucket.com/albums/ee142/Bartsimp100/
Svar
İmage

İmage

İmage

İmage

Her er billederne Icon_e_biggrin
Med venlig hilsen

Christian
Svar
Super..

Mange tak:-)

Hvad gjorde jeg forkert??

//Bartsimp
Svar
Man kan se du har IMG to gange til sidst - sikkert det som kiksede.

De ser ud til at være fra 50erne. Specielt Omega og Tissot er jo kendte, de andre to er mindre mærker som der var masser af i den tid, med mange forskellige ebauches/værker fra standard værk fabrikker.

De trænger jo til lidt nyt glas (ikke voldsomt dyrt noget med 2-300 kr stykket) og lidt pudsning. Om du vil sætte penge i at smøre dem må vel dels afhænge af værkets stand, dels om de går. Hvis de går og holder tiden rimeligt, så ville jeg lade det være med det. Siden kan man jo håndpolere kasserne en del - eller blød blød pudsesvamp på en dremmel laveste hastighed - men det skal du så gøre inden du skifter glas (så der ikke sker noget ved at ramme det.)

Den jeg ville fokusere på er naturligvis Omegaen, som nok er fra før 50 - mellem 30 og 45 ville jeg tro. Den synes jeg du skal lade en vintage urmager se på (København Krognos eller Mølbak - Horsens: Peter Halse).

Også den skal ha nyt glas og en tur med værket, men skiven ser faktisk rigtig pæn ud, alderen taget i betragtning og viserne ligeså.

Husk at du - når de har OK glas og er pudset lidt op, kan få dem meget flottere ved at vælge lækre remme til dem. De kan findes på nettet - i Ebay eller søg Uhrenbänder i google, så skal du se hvad der findes af udbud

Held og lykke med projektet, og så kan du jo træne i billeder når du skal vise hvordan det sluttede. Pas på baccillen udvilker sig med stormskridt Icon_e_wink

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Så er der bestilt tid ved Krognos sidst i denne måned, vil i mellemtiden øve mig på kunsten af at tage et godt urbillede:-)

Vil selvfølgelig poste billeder når de er blevet lidt pænere.

//Bartsimp
Svar
Super - lad ham se alle 4 han kan give dig alle de råd du behøver - du bliver ikke skuffet over servicen (men du kender den måske allerede)

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)