Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Givet Likes: 0
Bestemt ikke noget der gavner OMs renomme og brand værdi. Lidt som når man kan købe div. mærkevarer i Bilka. Det mister eksklusivitet og devaluerer navnet. I mine øjne et meget skidt træk af OM. Måske de "sælger" en masse ure til Bo Bedre, men lidt som at pisse i bukserne for at holde varmen. Det varmer nu og her, men på sigt skader det mere end det gavner.
/Mads
•
Svar: 184
Tråde: 14
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Læg først og fremmest mærke til, at dette OM ur til 898,- er et helt andet ur end det man betaler mere end 4.000,- for hos urmageren.
Om det er et smart træk af OM eller ej skal jeg lade være usagt, men man skal ikke foragte "Bilka-modellen". Dagens kloge forbruger ved godt, at BILKA kun har den gamle model fra sidste år/kollektion, men det giver forbrugeren chancen for at stifte bekendskab med et brand og dets produkter (og spare nogle kroner - det elsker danskerne jo!) - næste gang køber de så måske den nye, dyre model i specialhandelen. Sony, NIKE, Levis ville vel ikke gøre det så konsekvent, hvis et skadede deres brand....
•
Jeg var ikke klar over at man allerede kunne købe OM ure i Bilka. Skal lade være usagt hvilke modeller de forhandler for aner intet om urene. OM er jo heller ikke just kendt som high end, men stadig et solidt dansk design som jeg ikke mener bør være stangvarer i Bilka.
Skal det bevare lidt af det eksklusive er det ud af varehusene. Jeg anser så absolut heller ikke Levis, Sony eller Nike som værende eksklusive brands. Solide stærke brands..Ja...men ikke eksklusive. Men det er jo op til OM hvem de ønsker at sælge deres produkter til og hvordan de ønsker deres brand promoveret.
/Mads
•
Svar: 453
Tråde: 36
Mads Gjødesen Skrev:Jeg var ikke klar over at man allerede kunne købe OM ure i Bilka. Skal lade være usagt hvilke modeller de forhandler for aner intet om urene. OM er jo heller ikke just kendt som high end, men stadig et solidt dansk design som jeg ikke mener bør være stangvarer i Bilka.
Forstod nu ikke de foregående kommentarer som at OM sælges i Bilka, men blot at flere af de produkter der sælges igennem butikker i stil med Bilka nemt kan komme til delvist at ødelægge deres omdømme.
Men jeg er nu i øvrigt enig i at OM ikke ville høre sig til i Bilka
Mvh. Martin
•
Ok jeg misforstod muligvis og troede lige Bilka havde OM ure. Jeg er med på hvad der menes. Anyway er det nu stadig en OM´er
/Mads
•
Svar: 129
Tråde: 64
Bonniers tager det tab der automatisk kommer på kort sigt, men de satser jo på at de nye abonnementer bliver hængende og derved tjener på det i det lange løb.
Jeg udleder af tilbuddet at de faktisk tjener rigtig godt på deres abonnementer.
Jeg skal ikke kommentere kvaliteten på det omtalte ur, for det ved jeg ikke nok om uret til. Men synes klart at det skader Ole Mathiesen's brand. Men det er jo et holdningsspørgsmål.
Bare mine 2 cent.
•
Svar: 21
Tråde: 5
At dømme efter de høje standarder i dette forum, er
Ole Mathiesen uret næppe et ur nogen af jer tilsigtet får mellem fingrene, så da jeg forleden fandt det hos en bekendt, der har købt Bo Bedre, tænkte jeg at jeg lige vil dele lidt billeder med jer:
Meget
SPECIAL EDITION og næppe helt kr. 898,- værd, som angivet. Uret (kassen) synes (korrigeret nedenfor af Tommy Munk; det
er metal) at være fremstillet i
plast, modsat min søns
flik flak, som også indeholder mere schweizisk urværk:
...det kunne godt se ud til at Ole Mathiesen har brug for lidt assistance fra en professionel Brand Manager
Tech - Omega Constellation, Omega Seamaster De Ville
•