ugens ur?
#1
hvad har været ugens favorit på håndledet denne uge?

jeg har selv gået med mit gamle Belca Marino, som er blevet totalt renoveret hos Krognos. Det var mit første ur, som jeg fik af min mormor som 7-årig i 1972 (kostede 100 kr hos den gamle urmager på Rosenørns Allé). det lå en del år i en skuffe og var væk i 20 år, efter jeg flyttede hjemmefra, men dukkede op, da min far ryttede op på loftet, så det måtte bare genopstå, hvilket det nu er efter Jørgens behandling. Han havde alle stumperne, så det har fået ny fjeder, balance, krone og glas. Det går utroligt godt med 18000 beats og en fin amplitude på 280-300. selv tritiumen kan lidt endnu. virkelig nostalgi....

et rigtig drenge ur fra før quartsdjævlens indtog..og dengang var Belca en stort anerkendt svejtisk urfabrik, in-house, og jeg skal gi dig, skal jeg...

god week-end

Mikael Lange
Svar
#2
I denne uge har det været mit Rolex Explorer II med hvid skive, jeg har købt det brugt for et par uger siden, så det er stadig "nyt" for mig.
Og jeg har fået en del kommentarer mht. hvor flot det ser ud Icon_e_wink
Svar
#3
Mit Rolex Submariner uden dato ...ref. 5513 fra midt 80'erne ...buet akrylglas osv ...schööön ... Icon_e_biggrin
Svar
#4
aa
Svar
#5
Ugens ur har været mit nye monster fra Seiko til arbejdet - lillebror til mit Avenger Seawolf, Breitling.
Hilsen
Morten Icon_e_biggrin
Svar
#6
Ugens ur har været Omega Constellation fra 1997

Og må indrømme, jeg er ikke god til at gå med små elegante ure

Jeg kommer i tvivl om jeg i det hele taget har husket at få uret på:-)

Så savner jeg mit tikkende Oysterquartz.....

God weekend

Hilsen Chris
Svar
#7
Sea Dweller T-serie. Jeg tror.. <!-- s:lol: --><img src="{SMILIES_PATH}/icon_lol.gif" alt=":lol:" title="Laughing" /><!-- s:lol: --> efter utallige Omega, Fortis, Breitling, Sinn, datejusts, 5513,osv, at jeg nu har fundet URET for mig.

Uret er sgi for sejt i udførelse og look og historien bag modellen er jo heller ikke at kimse af.

Så det er også på min arm i næste uge, og næste uge og .....
Svar
#8
Mikael Lange Skrev:hvad har været ugens favorit på håndledet denne uge?

jeg har selv gået med mit gamle Belca Marino, som er blevet totalt renoveret hos Krognos. Det var mit første ur, som jeg fik af min mormor som 7-årig i 1972 (kostede 100 kr hos den gamle urmager på Rosenørns Allé). det lå en del år i en skuffe og var væk i 20 år, efter jeg flyttede hjemmefra, men dukkede op, da min far ryttede op på loftet, så det måtte bare genopstå, hvilket det nu er efter Jørgens behandling. Han havde alle stumperne, så det har fået ny fjeder, balance, krone og glas. Det går utroligt godt med 18000 beats og en fin amplitude på 280-300. selv tritiumen kan lidt endnu. virkelig nostalgi....

et rigtig drenge ur fra før quartsdjævlens indtog..og dengang var Belca en stort anerkendt svejtisk urfabrik, in-house, og jeg skal gi dig, skal jeg...

god week-end

Mikael Lange
Lad os se billeder af jers ure gutter. Denne Belca Marino siger mig intet uden et billede, men det er garanteret great stuff. Load billede op til en af de mange free sites hvor man kan have billeder og tryk på "img" og sæt billedets "properties" ind så vi kan se det
[url]http://www.frip.dk/
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#9
[url]"http://webbyen.dk/billed.asp?PrivatBilled=3671919">http://webbyen.dk/billed.asp?PrivatBilled=3671919[/url]
Svar
#10
Mikael Lange Skrev:http://webbyen.dk/billed.asp?PrivatBilled=3671919
Jeg har ikke selv prøvet at vise et billede, men prøver lige her. Det skal sikkert hedde noget med jpg

Det ser godt ud dit ur, typisk 60er 70er - jeg ville nok give bezzelen lidt sprit tusch i sort der hvor den har flest skrammer foroven.
En dejlig urtype er det. Det som jeg viser som billede er et af mine som i øvrigt har fået en meget bedre rem, men det er jo en anden sag, jeg vil bare se om det virker og det ser det ikke ud til at gøre når jeg tager "vis prøve, det kan være Morgan skal hjælpe med en bedre forklaring?

İmage
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)