Afstemning: Drømmer du om et Patek Philippe
Ja selvfølgelig, jeg er igang med opsparingen
Ja gør alle ikke det, men de er bare for dyre for mig
Tja, hvis jeg vandt i Lotto kunne det da godt være
Nej ikke rigtig, jeg kan få mange andre ure jeg hellere vil have
Nej slet ikke, de sige mig overhovedet ingen ting
[Vis resultater]
Afstemningen lukkes på: 21-09-6740

Drømmen om et Patek Philippe
Citat:Er Daytonaens værk da særligt fint
Jeg ved ikke hvad "fint" er i dette sammenhæng, men pokkers kompliceret er det. Specielt El Primeroværket er giftigt at servicere. Hos AD´en skal urmagere på kursus hos Rolex i Schweitz, kurset er to-delt, den første er "alle andre modeller", den anden del er kun om Daytona.
John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Baun Skrev:Har Jacob Jensen ikke en pointe i at uvildig kvalitets måling og chec altid er en god ting?

Jeg er enig med Hannover i at det ikke giver så meget mening for urproducenter, at have eksterne uvildige til at kontrollere virksomheden. Det ville nok ikke gøre det store ved brandet hvis en urproducent kunne fremvise f.eks. et ISO-certifikat, og ej heller rykke noget nævneværdigt ved salget. Jeg tvivler på at en marketingsafdeling hos en urproducent ville synes at et ISO-certifikat gjorde deres arbejde meget lettere.

Derimod kan den slags certificeringer af underleverandører nok have værdi for urproducenterne, og måske gøre det lettere for urproducenterne at godkende leverandørerne.
Med venlig hilsen
Tais
Svar
Her tror jeg bare vi skal sige det dækker over svært Icon_e_wink
men der er altså mere end som så i de Rolexer og deres kronografer Icon_cool

Kan ikke lige se hvordan certificeringer er et no go hos selv urproducenten og så bliver
det til et rent go for producenten at deres underleverandørere er det.

I min branche det det med certificering meget moderne og rigtig prøvet af mange steder
jeg kan med sikkerhed sige at det ikke giver sikkerhed for en hylende s...

Jeg tror (kun et gæt) at nye urmærker for at komme ind på marked vil prøve på at få folk som der bliver lyttede til i branchen (de findes i alle brancher) til på en måde at godkende deres mærke,jeg syntes mere de kendte mærke hænger sig op på nogle sponsorater som passer dem og ellers køre den historie deres mærke har.

Men jeg kan have skudt helt forbi. Icon_question
Svar
jacob jensen Skrev:Kan ikke lige se hvordan certificeringer er et no go hos selv urproducenten og så bliver

Forskellen er, at det ene er B2B og det andet er B2C (ikke at urproducenten sælger direkte til forbrugeren, men AD’en er et B2C-firma).
Forbrugeren er sandsynligvis ligeglad med f.eks. en ISO-certificering, men urproducenten er måske ikke ligeglad om deres underleverandører er certificerede.
Med venlig hilsen
Tais
Svar
jacob jensen Skrev:Kan ikke lige se hvordan certificeringer er et no go hos selv urproducenten og så bliver
Først og fremmest vel fordi der ikke findes officielle certificeringer for ur producenter som er anerkendte. Kender du nogen (ud over COSC)?

En certificering/godkendelse hos et eller andet externt selskab udnævnt at PP ville vel ikke virke neutralt?

At det kan være værd at anvende ISO for underleverandører er jo kun for at underleverandøren let skal kunne overbevise en virksomhed om, at de har fastlagte rutiner for noget nær alt. Det siger jo ikke at de iøvrigt kan bygge PP - kun at kontrol rutiner osv er på plads, så det er en anden sag.

Jeg tror ikke ur-industrien (og måske på tværs af lande) skulle ha nogen som helst mulighed for at enes om regler for et offcielt certificerings bureau - og da heller ikke ha nogen markedsføringsmæssig værdi.

Har bilindustrien på tværs af mærker en sådan ordning? Det er vel forbruger org o.l. som tager sig af det.

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:
Først og fremmest vel fordi der ikke findes officielle certificeringer for ur producenter som er anerkendte. Kender du nogen (ud over COSC)?
F/...............
vh
... Kunne dette være KLIK: et eksempel? Icon_e_wink

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
Geodoc Skrev:
hannover_dk Skrev:
F/...............
vh
... Kunne dette være KLIK: et eksempel? Icon_e_wink

Med venlig hilsen - Geodoc
Jo - men det er jo tilsvarende COSC - bare hovedsageligt brugt af tyske fabrikker, omend åben for alle, og med den forskel at det er samlede ure og ikke råværker der testes, men igen -

Det er en COSC (kan uret holde tiden inden for xx når det vendes forskelligt og ved visse temperaturer) og ikke noget der skiller ex en fint finisheret PP maskine fra en ETA 2892 COSC -

Det er så et eksempel på at COSC findes - som vi ved, men ikke standarder for generel prøvning eller kvalitetstest (ex 1000 timers test - ekstrem varmetest - stødtest og hvad ved jeg som de enkelte urfabrikker jo ofte gennemfører - langt - langt over COSC krav)
Jeg kender i alle fald ikke sådanne ud over COSC typerne.
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Mig bekendt er der ikke sådan en kontrol på tværs af mærker hvis vi snakker kvalites test
af de komponenter deres bruges i bilerne,men der er på næsten alt andet.

Mener bare at er noget no go for producenten må det også være for dem som laver
stumper til urene men der er mange vinkler på sagen Icon_question
Svar
jacob jensen Skrev:Mig bekendt er der ikke sådan en kontrol på tværs af mærker hvis vi snakker kvalites test
af de komponenter deres bruges i bilerne,men der er på næsten alt andet.

Mener bare at er noget no go for producenten må det også være for dem som laver
stumper til urene men der er mange vinkler på sagen Icon_question
Hvis det er no go, så er det vel fordi der ikke findes fælles standarder. De ville vel sammenligne æbler med pærer

Som Tais skrev, forskellen er B2B contra B2C - Jeg tror ikke du kan finde ret mange produkter/produktgrupper som går ud til forbrugere (ure - biler - elektronik osv) som har helt fælles prøve standarder - for komplekse produkter?

Derimod kan jeg love dig at alle urfabrikkerne (biler også) har egne standarder og prøvninger/kvalitets-test, og hvis de outsourser, så kræver de da prøvninger/kvalitetstest hos den de outsourser til, og der er det jo efter de specifikke krav de selv stiller til præcis det ur eller den del de outsourcer

Jeg kan slet ikke se det mærkelige i det.
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
jacob jensen Skrev:Jeg kommer aldrig til at forstå hvordan auraen på uret (hvordan den så lige måles før og efter service) tager skade af at en super dygtig urmager som ikke er AD for PP laver et
almindeligt service på uret.

Er det hævet over enhver tvivl at uret er mindre værd ved et evt. videresalg fordi at en
ikke AD urmager har lavet service på det,eller er det kun auraen der har taget skade Icon_question

Men nu er jeg heller ikke total hook på PP verden og deres helt helt speciele aura
så hvad ved jeg Icon_question

Men i bilernes verden (den kender jeg) betyder det ikke det vilde om noget om det er aut. værksteder der har stemplet i bogen (de kan bare godt lide at fortælle en anden historie)
Nu bringer du selv bilerne på banen, og PP er tidligere sammenlignet med RR. Jeg er rimelig sikker på at en RR der er serviceret af en autoceret forhandler er nemmere at sælge end en tilsvarende serviceret hos den lokale automester.
Just because you're paranoid
Don’t mean they're not after you
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)