21-02-2012, 08:28 PM
Baun Skrev:pbr Skrev:Jeg kan se, at uret er med åbne stifthuller ! Det havde jeg ikke forventet på et Constellation ?? Er det særegent for de tidlige modeller - man kunne forestille sig, at der i de allertidligste modeller er brugt Seamaster kasser, oder was ?
Nej der er ikke brugt Seamaster kasser. Jeg har 5 Constellation op til ca 1958 med åbne stift huller - og den første jeg har uden er fra også fra 58. alle efterfølgen er uden tror jeg.
vh Baun
Det ville også undre mig, idet der så vidt jeg har kunnet læse mig til, er gjort en del ud af, fra Omegas side, at Seamaster og Constellation er to vidt forskellige "koncepter", hvis man kan bruge det udtryk om ure
Jeg studsede blot lidt, idet jeg mente, at åbne stifthuller som altovervejende hovedregel var noget, der blev/bliver brugt på "tool- / sportsmodeller".
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)