Hvordan går dit ur...???
Har nu også testet mit AP, og det ligger super på +1 Icon_e_biggrin
Svar
Kim T Skrev:Har nu også testet mit AP, og det ligger super på +1 Icon_e_biggrin
Sådan - det kunne være rigtigt sjovt, hvis nogle af de testede ure blev testet igen om 1 år, for at se hvad der er sket. I kunne jo smide det i jeres Outlook (eller hvad i bruger for kalender) til om et år

+1% er jo bare helt top
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Og så fik jeg testet mit 16710, Rolex GMT II, som er kommet fra fuld service hos Klarlund for et par måneder siden. Det holder sig kun netop indenfor COSC, idet det har vundet 6s på et døgn.

Men som sagt tidligere eller også var det i den anden tråd, så er det ikke noget jeg går super meget op i, så for mig er det tilfredsstillende.

/Bjørn.
Svar
Mit IWC Portuguese Chrono har vundet +2 sekunder over de sidste 24 timer og det er jeg fint tilfreds med.
Svar
Har lige prøvet med mit Panerai PAM312, det har vundet 4 sek. det sidste døgn.
Mvh
Morten
Svar
Så har jeg tjekket mit Planet Ocean (som aldrig er blevet justeret, skal jeg tilføje). Måleperioden er fredag 18/2 kl. 09.05 til mandag 21/2 kl. 09.05. Over denne tredøgnsperiode har uret samlet vundet 2 sek, dvs. >+1 sek/døgn. Yderst tilfredsstillende.

EDIT: Målingen strækker sig nu over 6 døgn 2 timer og 20 min og afvigelsen er +11 sek, svarende til +1,8 sek/døgn.

EDIT: Uret er fra juli 2009.

Og et billede af vidunderet for hvad er dette forum uden billeder? Icon_e_biggrin

İmage
Svar
Rolex 14060 (uden COSC) '91 => +1 sek/døgn
mvh
Jeppe
Svar
Har testet mit nye Omega Seamaster 300M over den sidste uge, hvor det har vundet ca. 3½ sek. så det må være ca. +½ sek. pr. døgn Icon_cool

Det er vel ok Icon_e_biggrin

Edit: Det er en Seamaster 300 M Chronometer med ref. nr. 2220.80.00 og værk 2500. Det er fra 2011 og er dermed 0 år gammelt.
Med venlig hilsen

Borgbjerg
Svar
Tak for de mange input som nu er samlet i et datasæt.
I er selvfølgelig fortsat velkomne til at testet flere ure Icon_e_wink

Jeg kan dog hurtigt se der er lidt forskel på hvilke oplysninger I har givet omkring jeres ur/ure. Jeg har jo også meget upræcis på det punkt.

Jeg kunne dog godt tænke mig at vide hvornår (årstal) jeres ur er fra Icon_question

Af nedestående datasæt kan I se hvilke oplysninger I også gerne må supplere med:

İmage

Som en hurtig observation kan jeg oplyse, at 24 ud af 36 mekaniske ure opfylder COSC krav Icon_mrgreen

Der er også en umiddelbar sandsynlighed for at et ældre ur har store afvigelser. Dette er dog også gældende for Omega/Geodoc. Så selvom Geodoc's Omegaer kun har en gennemsnitlig afvigelse på 4,88 sek/døgn, har de trukket datasættet i hver sin retning.

Omvendt udgør Omega så 37,5% af urene der opfylder COSC, og 66,6% af de hyper præcise ure under ±1 sek/døgn.

Da Omega udgør 44% af urene er der dog ikke statistisk belæg for noget af overstående.

Min tanker er bestemt heller ikke at sige noget om de forskellige mærker, det er har ikke min interesse og datasætte er i øvrigt alt for lille.

Jeg vil dog forsøge at opstille nogle forskellige intervaller med COSC som udgangspunkt. Der er jo faktisk rigtig mange ure der går meget præcist. Så nogle intervaller "bedre" end COSC kunne være sjovt.

Er der nogen der kan hjælpe med hvornår et ur er vintage når der ikke er mærkebestemt. Er der et generelt årstal eller er det alderen?

VH BobT
Svar
Min Orange Sumo, med det officielle "navn" SBDC005, er produceret i August 2008, Bob Icon_e_wink
De venligste hilsner, John
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)