Hvordan bliver jeg bedre?
Mikael Lange Skrev:jeg har taget konsekvensen af, at compact kameraer bare er skod, udover til onkel Egons 60 års fødseldag, og har købt DSLR. Det er vejen frem. Se Joepetes billeder, taget med noget af det billigste dlsr der findes: Nikon d40, og langt bedre en noget scompact kan tage.
Mikael

Hej Mikael,

Nu siger du sgu' godt nok DSLR!! Icon_e_surprised

Jeg er mere end tilbøjelig til at give dig ret. Grundet mit møgkamera vinder jeg aldrig den der lume-konkurrence.

Tilbage står problemet Joepete, der åbenbart kan "tvinge" billeder ud af så godt som ingenting. Nok om ham, nørderne (bla. MIG) må læse hans anvisninger!!

Er det for off-topic at bede dig redegøre for dit valg af kamera, dine indstillinger af kameraet etc.? Hvis du gider, ville det garanteret glæde mange (altså MIG) med f.eks. et frækt lume-shot af din Daytona - nå min taletid ER vist opbrugt .....

Icon_smil Sogge
Svar
jeg købte en canon eos 450d med kitobjektivet 18-55 i UK for 3100 kr. med noget cashback, fås herhjemme til ca. 4k, derefter købte jeg en 430 ex ll flash, en billig optisk flashtrigger og en bouncer på ebay.uk, samt et polfilter. Nu kan jeg holde blitzen ude til siden og bounce i loft, samtidig med at kameraets egen flash kører direkte på, giver nogle rigtig gode resultater. Automatiken i kameraet søger for at billedet nok skal blive korrekt belyst. eos 450d er nok det bedste ikke semiproffe til fornuftige penge. Hvis du vil gå lidt op tror jeg en eos 40d/50d vil være fin, eller hvis Nikon den lidt ældre d80, eller den nye super d90 eller endnu bedre d300, som kan fås billigt pt. hos kamerahuset.dk

Eos 450d er et meget compact dlsr, mens de andre er noget større og en del tungere, pga. den kraftigere byggekvalitet.

Man skal lige gøre op med sig selv om man er Canon eller Nikon mand, dog er der ikke dansk menu i Nikons dslr.. (endnu, kommer vist nok i 90-eren)

Daytonaen er 10 år gammel og nok noget flad i luminovaen, men prøver lige på min nyere pam 188, men så skal jeg nok lige have fundet mit stativ frem (ikke gangstativ).

Mikael
Svar
Mikael Lange Skrev:jeg købte en canon eos 450d med kitobjektivet 18-55 i UK for 3100 kr. med noget cashback, fås herhjemme til ca. 4k, derefter købte jeg en 430 ex ll flash, en billig optisk flashtrigger og en bouncer på ebay.uk, samt et polfilter. Nu kan jeg holde blitzen ude til siden og bounce i loft, samtidig med at kameraets egen flash kører direkte på, giver nogle rigtig gode resultater. Automatiken i kameraet søger for at billedet nok skal blive korrekt belyst. eos 450d er nok det bedste ikke semiproffe til fornuftige penge. Hvis du vil gå lidt op tror jeg en eos 40d/50d vil være fin, eller hvis Nikon den lidt ældre d80, eller den nye super d90 eller endnu bedre d300, som kan fås billigt pt. hos kamerahuset.dk

Eos 450d er et meget compact dlsr, mens de andre er noget større og en del tungere, pga. den kraftigere byggekvalitet.

Man skal lige gøre op med sig selv om man er Canon eller Nikon mand, dog er der ikke dansk menu i Nikons dslr.. (endnu, kommer vist nok i 90-eren)

Daytonaen er 10 år gammel og nok noget flad i luminovaen, men prøver lige på min nyere pam 188, men så skal jeg nok lige have fundet mit stativ frem (ikke gangstativ).

Mikael

Hej Mikael,

Ovenstående er jo decideret lærerigt - tak!

Icon_smil Sogge
Svar
kan lige tilføje at HKsupplies på Ebay UK, har et super godt ry. Her kan man købe alt muligt extra gejl til igen penge. Er Hong Kong baseret, så man skal lige huske, at der KAN komme moms etc. oveni....
Mikael
Svar
Til Mikaels ros, så vil jeg sige, at manden gjorde et godt forarbejde på DSLR feltet, inden kamera og udstyr blev købt - det kunne mange lære noget af Icon_e_wink

Du er også sluppet afsted med et super kamera til en meget rimelig penge, Mikael.

Uhhh, den der D90, dén ville jeg gerne nappe lidt billeder med Icon_e_biggrin
De venligste hilsner, John
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)