11-09-2015, 08:05 PM
"Det perfekte ur?" Nu med billede!
|
11-09-2015, 10:49 PM
Casio GW-M5600 - hilser på. "Lillebror" behersker kun 5 bånd, og er i plastik.
Hvis vi ser på den indledende beskrivelse, vurderer jeg: #Viser tiden præcist og pålideligt - ganz genau #Bliver ved med at gå uden at skulle trækkes op, bevæges eller have nyt batteri - osse min erfaring #Er let at aflæse, selv i mørke - blev overrasket, da GW-M5600 første gang viste sit lille trick med at lyse når det i mørke holdes i "aflæsningsvinkel" #Har en historie/plads i urhistorien - er et godt "mix" af flere teknologier, og repræsenterer således masser af tidsmåle-historik #Er diskret og dog ikke anonymt - OK #Genkendeligt for den der er "in the know" - Klart #I stand til at tåle det meste et ur kan komme ud for - og lidt til #Ikke kræver service af nogen art - indtil videre ikke #Kan bruges til al påklædning - det påstås om alle ure i dag; men der er lejligheder hvor jeg bestemt foretrækker en anden type #Giver sin ejer følelsen af at have noget, som ikke mange andre har - faktisk ja #Er til at betale - i høj grad #Er til at komme af med igen - hvorfor dog det? Da jeg i sin tid modtog GW-M5600, stod jeg på hovedet i radiostyrede ure, atomure og tidskodesignaler, der resulterede i denne tråd. Mit GW-M5600 passer sig selv. Ligger på en reol, hvor der er udsyn til et vindue; men ikke direkte sollys. Alligevel er uret altid på dupperne, når jeg har brug for "uret, der risikerer at få tæsk". Sjovt nok har uret en forkærlighed for at nedtage tidskode kl. 03:04. Det sker i 8 tilfælde af 10. Held og lykke med det i mange henseender fortræffelige ur. Med venlig hilsen - Geodoc
11-09-2015, 11:36 PM
Jeg vidste simpelthen ikke at de lavede den i stål og med skruebagkasse
Det er da for fedt! Jeg har aldrig været vild med plastik ure, men det her lyder da rigtig okay et G-SHOCK i stål sejt! og tillykke med det. Med venlig hilsen Michael
Elsker når ure kommer med en historie
12-09-2015, 05:14 AM
12-09-2015, 07:39 PM
12-09-2015, 08:03 PM
Til Geodoc:
Din vurdering af de enkelte punkter karakteriserende "det perfekte ur" svarer meget godt til min. Til andre: Læs det dejlige, men for mig nok ikke helt forståelige indlæg om radiostyrede ure. Indlæg af den kaliber (ordspil tilsigtet) måtte der gerne være flere af. Dette indlæg og omtalen af Geodocs radiostyrede G-Shock fik mig til at købe mit GW-M5600BC. Meget dejligt "referenceur" med god lænke, men det negative display er ikke let at aflæse. Det fører så over til "the King". "The King" er netop ikke et "perfekt ur". Det passer ikke på flere af mine punkter. Og netop derfor kan man godt være "vild" med det. (det er jeg!) Rolex Datejust, som mærkelig nok slap ind i tråden, er for mig meget nær det perfekte ur. Jeg gik med det 24/7 i 25 år. / Kristen
14-09-2015, 01:34 PM
(06-09-2015, 06:49 PM)khbk Skrev: -Kan bruges til al påklædning Beklager - G-shock kan ikke bruges til kjolesæt, som kræver lommeur. /Bjørn. Bare en flok Rolex'er - plus det løse! - seneste billeder på https://www2.hapsengewesen.net/bjorn_e58/
14-09-2015, 02:32 PM
Det kan de da bestemt idet de findes i "Guld" "soelv"osv og let kan puttes i lommen.
Og kjoler er det ikke noget kvinder bruger, samt skotter? For saa er der Baby G og de faaes i alle afskygninger og passer ogsaa til kjoler.
19-09-2015, 05:38 PM
Jeg har fundet et par kriterier mere, som skal være opfyldt ved "Det perfekte ur":
- Give én en behagelig taktil stimulering, når man berører (befamler) uret. - Sidde behageligt på armen. Vægt og balance betyder meget her. - Indeholde en "overraskelse", som man kan underholde andre og/eller sig selv med ved festlige lejligheder. Nu har mit GW-5000 været konstant på armen i en uge og jeg har ikke fundet andet end godt at sige om det. Det bliver på armen, indtil jeg får lyst til noget mindre perfekt. / Kristen
02-10-2015, 10:58 PM
Så har det været på armen i tre uger.
"Det perfekte ur" må også gerne: - Kunne vise tiden i andre tidszoner. - Kunne anvendes som chronograf (stopur). - Have komplikationer, såsom visning af ugedag og dato. - Kunne bæres med rem eller lænke. Det kommer nok ikke bag på nogen, at GW-5000 igen har alle punkter "check"! / Kristen Btw modtog uret "tiden" perfekt kl. 0304 hver nat i Berlin på en lille ferie. Casio forlod armen kortvarigt for at give plads for et andet digital- quartzur, da jeg prøvede et Omega Z-33 i KaDeWe. Det var et ok ur, som min hustru, det kære væsen, syntes klædte mig perfekt! De andre modeller var for "kedelige", syntes hun. Jeg fandt Z-33 lidt for "tykt" til at være "Det perfekte Ur", så Casio kom strax på igen! |
« Næst ældste | Næst nyeste »
|
Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)