Det er sikkert mig der har sagt noget i retning at
under 10 - 20 ure går slet ikke!
Jeg siger det for sjov!
Igen synes jeg debatten bliver lidt "finurlig" - hvad er det rette antal ure i en samling?
Jammen det kommer da helt an på hvad man samler på - ikke?
Hvis man nu sætter sig for at samle Omegaer, så alle de forskellige værker Omega har produceret fra 1950 til 1970 er repræsenteret på flotteste vis i samlingen - ja så nytter det jo ikke at sige max 10 gode ure.
Hvis man derimod siger jeg vil samle ure der stiger mest muligt i værdi og som jeg kan og vil bruge på skift - mindst en dag om måneden, er det jo noget ganske andet. Så er 30 ure automatisk max.
Intet er forkert her. Om det er 5 ure eller 500 ure kan være ok. Om det er ure til 3K i snit - eller 30K i snit er også underordnet - eller bare en smags sag!
Det som er rigtigt for mig - er det jeg "tænder" på at samle på. Så kort er det.
Det jeg gerne vil læse om er hvad der facinerer hver enkelt samler - og hvorfor.
John Hanover er solgt til gamle Chronografer med kolonnehjul fordi?
Benny har set sig varm på Speedmastere - og er således kommet hjem hvor han startede - og lever nu op til sit navn.
Geodoc - er vel pt en af de mest stringente! På trods af den relativt korte tid han har samlet, er det målrettet og hvert køb er begrundet - og han gider fortælle om det - herligt!
Claus samler relativt nye "Divere" fordi han simpelthen ikke kan lade en flot diver (som han tænder på) blive solgt for billigt til en anden - han hører klart til den samme gruppe som jeg selv - man følger med på nettet og køber et ur man "må have" velvidende at prisen er ok og det kan sælges igen. (det er så bare somme tider man også bliver solgt til uret og så hængerman på den).
GT Watch er til fede Chronografer....
Loncar er til særlig udvalgte Omegaer....
jammen det er da forskelligt - og det er herligt!
ingenting er forkert!
Det jeg gerne vil læse om er jeres skønne ure, hvorfor de er skønne, hvad det er der facinerer og hvorfor du måtte eje netop dette ur - og hvorfor det må være en keeper - i hvert fald for en tid!
Og så vil jeg gerne se billeder - med tema ure sat i en kontekst!
vh Baun